Cum poți scăpa de stres fără medicamente?

cum poți scăpa de stres fără medicamente

Stresul este una dintre cele mai mari probleme ale omului modern. O mulțime de persoane pun stările de agitație prin care trec pe seama jobului instabil, problemelor din cuplu sau din familie sau pe seama dificultăților financiare. Pentru a ține sub control stresul, oamenii apelează la ajutorul medicamentelor, chiar dacă există și soluții naturale care pot rezolva această problemă.

Stresul poate duce, în cazuri grave, la alterarea stării de sănătate. Astfel, acesta poate da naștere unor afecțiuni serioase și care pot influența într-un mod negativ calitatea vieții.

Cum poți scăpa de stres fără medicamente?

De fiecare dată când treci printr-o perioadă mai aglomerată și în care stresul atinge cote înalte simți nevoia de un mic ajutor? Atunci trebuie să știi că poți scăpa de stres fără medicamente. Un celebru nutriționist din Londra a dezvăluit 3 pași pe care oamenii ar trebui să îi urmeze pentru a face față mai ușor stresului.

1. Consumă ceai verde

Ceaiul verde a fost considerat multă vreme aliatul siluetei perfecte, însă această băutură poate avea o mulțime de alte beneficii pentru organism. În compoziția acestuia există un aminoacid numit L-teanină care contribuie la reducerea anxietății și stresului, îmbunătățind somnul. Acest aminoacid duce la creșterea undelor alfa se la nivelul creierului, iar acestea calmează sistemul nervos și reduc tensiunea arterială. Un studiu publicat în revista Alternative Medicine Review din 2011 a arătat că L-teanina îi poate ajuta inclusiv pe băieții tineri care suferă de ADHD, potrivit dailymail.co.uk. Mai mult decât atât, împreună cu mușețelul, acest aminoacid reduce nivelul de cortizol salivar, un hormon de stres, în timp ce crește nivelul de serotonină și nivelul de dopamină.

2. Folosește lavandă și roiniță

Cele două plante sunt recomandate persoanelor care nu se pot odihni. Insomnia poate duce la apariția stresului, motiv pentru care somnul din timpul nopții este foarte important pentru a avea o sănătate de fier. Roinița este o plantă care calmează organismul, reduce stările de nervozitate, tratează durerile de cap, amețelile și afecțiunile stomacului. O cană de ceai de roiniță înainte de culcare poate reduce stresul și anxietatea, fiind considerat un antidepresiv natural.

Lavanda a fost folosită încă din cele mai vechi timpuri pentru calmarea organismului. Poate fi adăugată în salate, sosuri, băuturi sau ceaiuri, dar poate fi folosită și în diferite produse cosmetice. Lavanda induce somnul, iar studiile au arătat că uleiul obținut din această plantă are efect antidepresiv.

3. Consumă nuci și semințe

Magneziul mineral poate reduce nivelul de cortizol, un hormon responsabil pentru apariția stresului. Nucile, semințele și plantele verzi sunt surse naturale de magneziu, ceea ce înseamnă că nu trebuie să îți lipsească din dietă. Consumate pe post de gustări, nucile și semințele te pot ajuta să scapi de stres și să dormi mult mai bine.

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Ce înțeleg românii prin viață sănătoasă

Citricele nu au cel mai mare conţinut de vitamina C! Află ce alimente ocupă primele locuri

Dieta mediteraneană, regimul care te ajută să slăbești rapid și ai o inimă sănătoasă. Ce alimente ai voie să consumi?

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate