Crampe musculare frecvente, oboseală? Iată ce pot ascunde!

crampe musculare

Te simţi obosită fără motiv, te trezești din somn cu crampe musculare și ai o stare de nervozitate pe care aproape că nu o poţi defini. Dacă cineva te-ar ȋntreba ce nu funcţionează cum trebuie, probabil că nu ai știi ce să-i răspunzi. Nici tu nu ȋnţelegi cum de au ajuns aceste stări să ȋţi controleze aproape fiecare zi. Nici noaptea nu te mai odihnești bine, deși ai ȋncercat tot felul de suplimente…

Te sperie ideea că ai nevoie de un consult medical. Poate chiar de niște analize. Ai tot așteptat să treacă și ai considerat că stresul este principalul vinovat pentru felul ȋn care te simţi. Dar nu a trecut. Nici măcar ȋn vacanţă. Ce să fie?

Deficitul de magneziu reprezintă una dintre cele mai ȋntȃlnite afecţiuni din ţara noastră. Solul este sărac ȋn magneziu și nici alimentaţia nu ne ajută ȋntotdeauna. Ca să avem un nivel echilibrat al acestui mineral ȋn corp, este necesar să consumăm alimente care ȋl conţin.

Bătăi neregulate ale inimii, crampe musculare, dureri de cap, ameţeală – așa se manifestă lipsa magneziului

Magneziul este implicat ȋntr-o serie de procese la nivelul corpului. Odată cu scăderea nivelului sub limita minimă pot să apară: bătăi neregulate ale inimii, crampe musculare și abdominale, oboseală nejustificată, incapacitatea de a menţine un somn odihnitor, menstruaţii dereglate sau abundente, dureri de cap, ameţeală, greaţă, vomă. Ultimele cercetări ȋn domeniu leagă simptomele colonului iritabil de un deficit de magneziu. De asemenea, acest mineral este important pentru buna noastră dispoziţie.

Foarte multe persoane au descoperit că, dacă iau zilnic o tabletă de magneziu, fac faţă mult mai ușor presiunilor de la serviciu și stresului. Un alt aspect care ar trebui să ne pună pe gȃnduri și să ne trimită la un laborator de analize este pofta crescută pentru dulciuri. Ea poate reprezenta un semn al deficitului de magneziu.

Citeste si Semnele care te ajută să recunoști mai ușor deficiența de magneziu. Cum rezolvi această problemă?

Ce alimente conţin magneziu?

Ca și ȋn cazul vitaminelor sau altor minerale, cel mai ușor este să ne luăm doza zilnică necesară de magneziu din alimentaţie. Putem consuma cu ȋncredere alimente bogate ȋn acest mineral, cum ar fi: banane, nuci, avocado, pește, salate, broccoli, cacao, seminţele, boabele de soia, fructele uscate.

Echilibrȃnd nivelul de magneziu din corp, ne vom echilibra fizic și emoţional. De asemenea, o alimentaţie sănătoasă ne poate scuti de multe probleme pe viitor.

Citeste si Lipsa de zinc duce la căderea părului

Sursa foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate