Ce alimente să consumi pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată?

Ce alimente să consumi pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată

În timp ce unele femei reușesc să devină mame imediat ce își propun acest lucru, altele întâmpină o serie de dificultăți, iar cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât sarcina poate să apară mai greu.

O mulțime de factori trebuie luați în calcul în momentul în care se dorește conceperea unui copil și cu toate că nu pare foarte importantă, alimentația poate influența destul de mult acest proces. Un studiu publicat în Jurnalul American de Obstetrică și Ginecologie de la Universitatea Harvard vorbește despre schimbările din dietă care le pot ajuta pe femei să rămână însărcinate mult mai repede. În plus, acest studiu nu se adresează doar femeilor, ci și bărbaților, asta pentru că anumite alimente au capacitatea de a îmbunătăți calitatea spermei, ceea ce duce la o creștere semnificativă a șanselor de a concepe un copil.

Ce alimente să consumi pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată?

Legătura dintre alimentație și fertilitate a reprezentat întotdeauna un subiect sensibil. În timp ce anumiți cercetători susțin această ipoteză, alții sunt de părere că regimul alimentar nu este chiar atât de important și că alții sunt factorii decisivi. Cu toate acestea, medicul Jose Chavarro, unul dintre principalii autori ai studiului a confirmat că în ultimii 10 ani, literatura de specialitate a abordat tot mai des acest subiect, potrivit dailymail.co.uk.

După ce au fost studiate cu atenție proprietățile anumitor produse alimentare, oamenii de știință au concluzionat că există 5 alimente care le pot ajuta pe femei să rămână însărcinate mult mai repede.

1. Somonul

Datorită conținutului ridicat de Omega-3, somonul este alimentul care poate rezolva o mulțime de probleme de sănătate. Specialiștii au descoperit că acesta reușește să direcționeze fluxul sanguin către organele reproducătoare, ajută la reglarea hormonilor din organism și favorizează apariția ovulației, iar toate aceste lucruri le ajută pe femei să rămână mult mai ușor însărcinate. Pe lângă somon, acestea sunt sfătuite să consume și nuci, semințe, ouă sau linte.

2. Spanac

Spanacul este bogat în acid folic, substanță care îmbunătățește ovulația, diviziunea celulară și producția de ADN, acestea contribuind la dezvoltarea unei sarcini sănătoase. Spanacul conține și fier și calciu, acestea fiind importante în primele săptămâni de sarcină.

3. Cereale integrale

Studiile au arătat că infertilitatea a fost asociată de multe ori cu o deficiență de vitamina B12. Cerealele integrale conțin această vitamină și o mulțime de fibre, acestea fiind de mare folos pentru a elimina estrogenul în exces și a menține un nivel normal al zahărului în sânge. În plus, cerealele integrale conțin antioxidanți și protejează ovulele.

4. Fasolea

Fasolea este și ea bogată în acid folic și o sursă importantă de proteine. Cercetările au demonstrat că femeile care consumă proteine de origine animală pot întâmpina dificultăți atunci când își doresc să rămână însărcinate, în timp ce în cazul celor care le preferă pe cele de origine vegetală, șansele de a concepe un copil au crescut în mod considerabil.

5. Ciocolata neagră

Oamenii de știință au descoperit că pe lângă faptul că ciocolata neagră are capacitatea de a îmbunătăți memoria, aceasta poate crește calitatea spermei la bărbați. Aceasta conține L-arginină, un aminoacid care crește numărul de spermatozoizi. Aminoacizii din ciocolata neagră sunt foarte importanți și în combaterea radicalilor liberi și a toxinelor, principalii factori asociați infertilității.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cireșele, vedetele lunii mai. 5 beneficii la care nu te-ai fi gândit

Cum să slăbești în timpul somnului. Vei uita de dietele chinuitoare

Ce riști dacă nu te hidratezi suficient atunci când faci sport

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate