Alimentele care îmbunătățesc funcționarea creierului

Alimentele care îmbunătățesc funcționarea creierului

Zi de zi, una dintre principalele noastre griji este să ne hrănim corpul cu alimente gustoase, bogate ȋn elemente nutritive. Uneori ne simţim obosite, deși am mȃncat, lipsite de energie sau ne concentrăm greu. Deși nu există cauze medicale care să ne ȋngrijoreze, această stare persistă, iar acest lucru se întâmplă pentru că nu sunt consumate acele alimente care îmbunătățesc funcționarea creierului. 

Creierul se aseamănă cu un computer al ȋntregului organism. Dacă ceva nu funcţionează corect, atunci nimic nu merge bine. De aceea, este important să ne gȃndim cu ce să ne hrănim, astfel ȋncȃt creierul să beneficieze de pe urma alimentelor și să fie capabil să funcţioneze la nivel optim pentru ca noi să ne simţim bine.

Alimentele care îmbunătățesc funcționarea creierului

1. Nuci

Sunt renumite pentru beneficiile pe care le aduc creierului. Chiar și forma nucilor este asemănătoare cu cea a acestui organ, arătȃnd că nu au fost create ȋntȃmplător. Nucile sunt bogate ȋn magneziu, cupru, mangan, Omega 3, antioxidanţi. Studiile specialiștilor spun că nucile nu ȋngrașă și ajută la reducerea colesterolului, așa că le putem consuma liniștite.

2. Ciocolata amăruie

Este un tip de ciocolată ce hrănește creierul, avȃnd proprietăţi antioxidante. Este recomandat consumul a două pătrăţele zilnic pentru ȋmbunătăţirea funcţiilor cognitive, accelerarea concentrării și stimularea memoriei.

3. Bananele

Sunt bogate ȋn magneziu și zinc, vitamine și antioxidanţi, dar conţin și glucoză, foarte impotantă pentru creier. O singură banană pe zi poate asigura necesarul de glucoză de care avem nevoie, ȋmbunătăţește memoria și ne energizează.

4. Cerealele integrale

Sunt hrănitoare, conţin magneziu, vitamine și ajută la menţinerea sănătăţii creierului prin stimularea funcţiilor cognitive. Ȋn plus, aduc o serie de beneficii și digestiei, contribuie la un tranzit intestinal normal și ne umplu de energie.

5. Legumele verzi

Sunt indicate pentru proprietăţile lor antioxidante, conţin vitamine din complexul B, fier, calciu, magneziu. Hrănesc atȃt creierul, cȃt și ȋntregul organism, ne ajută la menţinerea siluetei, ȋmbunătăţirea funcţiilor cognitive și motrice, stimulează memoria.

6. Afinele

Bogate ȋn vitamine A, C, D, complexul B și vitamina E, afinele previn deteriorarea celulelor din creier și din ȋntregul organism, ajută sistemul nervos și circulator, oxigenează creierul. Sunt recomandate pentru beneficiile pe care le aduc organismului, iar gustul dulce-acrișor al afinelor este delicios.

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Protocolul Coimbra, o metodă alternativă de tratament pentru scleroză multiplă și Parkinson

Remediul miraculos care vă scapă familia de răceală

De ce sângerează gingiile. Cele mai frecvente 6 cauze ale acestei probleme

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate