Alimentația mamei care alăptează. Ce alimente și băuturi sunt recomandate în timpul alăptării

alimente și băuturi recomandate în timpul alăptării

Mămicile care alăptează știu cât de importantă este alimentația pentru calitatea laptelui matern. Cum alăptarea este indicată până la 6 luni și ea reprezintă cea mai nutritivă hrană pentru bebeluș, este foarte important să consumi o serie de alimente, bogate în vitamine și minerale.

În timpul alăptării, femeile trebuie să acorde o atenție sporită alimentației și să consume o serie de produse, bogate în tot felul de substanțe. În plus, orice mămică știe că în această perioadă, consumul de tutun și alcool este interzis, iar medicamentele ar trebui luate doar la recomandarea medicului.

5 alimente și băuturi recomandate în timpul alăptării

Unele alimente și băuturi au capacitatea de a stimula producția de lapte, contribuind și la creșterea calității acestuia. Uite ce ar trebui să incluzi în alimentația ta din timpul alăptării.

1. Pește

Peștele este bogat în acizi grași, acesta având în compoziția sa un tip de grăsime numit DHA. În urma testelor a fost demonstrat științific că acest compus ajută la o mai bună funcționarea a sistemului nervos la bebeluși. În plus, consumul de pește în timpul alăptării le ajută pe proaspetele mămici să lupte împotriva depresiei postnatale. Cu toate că este recomandat, mămicile nu trebuie să consume cantități foarte mari de pește și asta pentru că acesta conține mercur, care poate fi transmis și copilului, prin intermediul laptelui matern.

2. Salata verde și fasole

Salata verde, spanacul sau fasolea reprezintă surse importante de acid folic. Acest compus este foarte important pentru că le ajută pe femei să producă noi celule și să lupte împotriva bolilor cardiovasculare.

3. Ouă

În cazul în care nu obișnuiești să consumi pește, poți introduce în regimul tău mai multe ouă, potrivit medicaldaily.com. Și în compoziția acestora există DHA, având aceleași proprietăți ca cel pe care îl regăsim în pește.

4. Lapte

În timpul sarcinii și imediat după, femeile pierd o cantitate impresionantă de calciu. Astfel, este foarte important ca în timpul alăptării acestea să aibă o alimentație bogată în acest mineral, iar laptele este recunoscut ca fiind o sursă de calciu.

5. Apă

Hidratarea este foarte importantă, mai ales în timpul alăptării. În această perioadă, organismul femeilor este predispus deshidratării, lucru care poate afecta producția de lapte matern. Astfel, este foarte important să consumi cât mai multă apă și cât mai des cu putință.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

De ce nu e bine să pui miere în băuturile fierbinți?

Fructe și legume de toamnă care întăresc imunitatea

Aceasta este planta îngerilor, tratamentul minune pentru cele mai grave afecțiuni

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate