Vinetele, beneficii surprinzătoare pentru sănătate

Vinetele sunt folosite în multe feluri de mâncare din întreaga lume. Deși adesea sunt considerate o legumă , sunt din punct de vedere tehnic un fruct, deoarece cresc dintr-o plantă cu flori și conțin semințe.

Există multe soiuri care variază ca mărime și culoare. Și în timp ce vinetele cu o coajă violet intens sunt cele mai comune, ele pot fi roșii, verzi sau chiar negre. Pe lângă faptul că aduc o textură unică și o aromă ușoară rețetelor, vinetele au o serie de beneficii potențiale pentru sănătate.

Vinetele, beneficii surprinzătoare pentru sănătate

Vinetele sunt un aliment bogat în nutrienți, ceea ce înseamnă că au o cantitate semnificativă de vitamine, minerale și fibre în puține calorii. În 82 de grame de vinete crude găsim următorii nutrienți:

  • Calorii: 20
  • Carbohidrați: 5 grame
  • Fibre: 3 grame
  • Proteine: 1 gram
  • Mangan: 10% din doza zilnică recomandată (DZR)
  • Folat: 5% din DZR
  • Potasiu: 5% din DZR
  • Vitamina K: 4% din DZR
  • Vitamina C: 3% din DZR

Vinetele conțin, de asemenea, cantități mici de alți nutrienți, inclusiv niacină, magneziu și cupru.

Pe lângă faptul că conțin o varietate de vitamine și minerale, vinetele se laudă cu un număr mare de antioxidanți. Antioxidanții sunt substanțe care ajută la protejarea organismului de daunele cauzate de substanțele nocive cunoscute sub numele de radicali liberi.

Vinetele sunt bogate în special în antociani, un tip de pigment cu proprietăți antioxidante care este responsabil pentru culoarea lor vibrantă și poate proteja impotriva deteriorarii celulare.

Unele studii pe animale au descoperit că vinetele pot îmbunătăți funcția inimii și pot reduce nivelul colesterolului LDL și al trigliceridelor, deși sunt necesare cercetări umane.

De asemenea, adăugarea de vinete în dietă poate ajuta la menținerea zahărului din sânge sub control. Acest lucru se datorează în primul rând că vinetele sunt bogate în fibre, care trec intact prin sistemul digestiv.

Fibrele pot scădea zahărul din sânge prin încetinirea ratei de digestie și absorbție a zahărului în organism.

Un alt beneficiu al consumului de vinete este că sunt excelente pentru orice regim de slăbire. Fibrele se deplasează lent prin tractul digestiv și pot promova sațietatea, reducând aportul de calorii.

Vinetele conțin solasodin ramnosil glicozide, despre care studiile pe eprubetă indică că pot ajuta în tratamentul cancerului. Consumul mai multor fructe și legume poate proteja și împotriva anumitor tipuri de cancer.

Acest tip de legumă este un ingredient incredibil de versatil care poate fi preparat și savurat într-o varietate de moduri diferite. Poate fi coapte, prăjite, la grătar sau sote și savurate cu un strop de ulei de măsline și câteva condimente.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate