Schimbări simple care ar putea adăuga zece ani în viața ta

A duce un stil de viață sănătos pare a fi una dintre principalele preocupări din viața oamenilor din întreaga lume. Potrivit unor studii recente, sunt necesare câteva schimbări care ar putea prelungi durata de viață cu zece ani.

Alimentele pe care le consumăm în fiecare zi ne modelează sănătatea de-a lungul vieții și niciodată nu este prea târziu să o modificăm în bine. Cercetătorii au folosit informațiile existente despre boală pentru a construi un model care estimează speranța de viață pe baza dietei.

Studiul creat de experți de la Universitatea din Bergen, Norvegia, arată câți ani pot fi adăugați la viață trecând de la o dietă tipic occidentală la una mai sănătoasă. Acesta a arătat că bărbații de 20 de ani din SUA care și-au optimizat dieta ar putea trăi încă 13 ani. Femeile ar putea adăuga încă 10,7 ani.

Cu cât o persoană este mai tânără, cu atât trecerea la o dietă sănătoasă ar avea un impact mai mare asupra duratei de viață. Dar chiar și cei în vârstă de 60 de ani ar putea câștiga încă opt până la nouă ani, în timp ce cei peste 80 de ani ar putea câștiga încă trei ani și jumătate.

Înțelegerea potențialului relativ de sănătate al diferitelor grupuri de alimente ar putea permite oamenilor să obțină câștiguri fezabile și semnificative în materie de sănătate', au spus autorii studiului, potrivit The Sun.

Consumul următoarelor alimente a sporit cel mai mult speranța de viață, fiecare cu aproximativ doi ani:

  • Leguminoasele precum linte, mazăre, năut, fasole sunt o sursă bogată de fibre și proteine, din care majoritatea oamenilor nu reușesc să mănânce suficient.
  • Cerealele integrale, cum ar fi musli integral sau ovăz integral, paste integrale, făină integrală, pâine integrală, oferă acizi grași esențiali, antioxidanți și micronutrienți precum cuprul și magneziul.
  • Nucile, fisticul, migdalele, caju sunt minunate pentru o gustare mai ales dacă sunt crude. O porție de 30 g de nuci are aproximativ 200 de calorii și conține zeci de nutrienți vitali, cum ar fi seleniu, magneziu, calciu și grăsimi sănătoase. Acizii grași Omega-3, de exemplu, protejează împotriva bolilor creierului precum Alzheimer și alte forme de demență.
  • Consumul de nuci este bun pentru inimă, arată cercetările, ajutând la menținerea arterelor inimii, reducând colesterolul și menținând o greutate optimă.
  • Carne roșie (vită, miel și oaie, porc, vițel, vânat, capră) mai puțin spre deloc. La fel ca multe studii anterioare, cercetarea a sugerat că cei care mănâncă mai puțină carne roșie au un viitor mai strălucit în ceea ce privește durata de viață. Consumul de multă carne roșie (și procesată) crește riscul de cancer intestinal (colorectal).
  • Carnea procesată este adesea ceea ce găsim în sandvișuri, inclusiv carnea feliată, cum ar fi șunca și bacon. Ca și carnea roșie, nu trebuie consumată în exces.
  • Există un risc crescut de cancer pentru fiecare 25 de grame de carne procesată pe care o persoană mănâncă pe zi, adică aproximativ o bucată de slănină sau o felie de șuncă, spune Cancer Research UK.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate