Romeo Căzănescu, director General Herbalife România: „Credem cu tărie că performanța sportivă trebuie și merită să fie susținută de o nutriție adecvată”

Pentru mulți, Romeo Căzănescu, directorul general al Herbalife România, este un vizionar. Este omul care înfruntă prejudecăți cu gândul către viitor și cu imaginea unui stil de viață sănătos și activ ce promovează importanța unei bune nutriții și a mișcării. Crede că succesul vine întotdeauna din dorința de a învăța, din capacitatea de adaptare și de a lucra intens, și din pasiunea pentru ceea ce faci. Important este să ai propriul cod pe care să-l respecți și să-ți știi valoarea foarte bine.

Elisabeta Lipă și Romeo Căzănescu, Director General Herbalife Romania

Este cunoscută poziția de top deținută de Herbalife Nutrition România în cadrul companiei Herbalife Nutri­tion. Vorbiți-ne puțin despre strategia de business și planurile pentru consolidarea acestei poziții a României.
Rezultatul vânzărilor nete ale companiei în 2021, de 1,3 miliarde de dolari în regiunea EMEA, a stabilit un record anual și a reprezentat o creștere de 11% față de anul precedent. De asemenea, sunt mândru că România a fost una dintre cele 37 de piețe care au stabilit un record anual de vânzări nete. În acest an și în cei care urmează, ne propunem să continuăm consolidarea poziției noastre pe toate cele trei categorii de produse: stil de viață sănătos și activ, wellbeing și controlul greutății, toate acestea urmând să beneficieze de investiții suplimentare în dezvoltarea de produse noi și în îmbunătățirea formulelor produselor deja consacrate. De asemenea, așteptăm cu nerăbdare revenirea evenimentelor live fizice, pentru distribuitorii noștri, acum că societatea s-a deschis din nou. Aceste evenimente reprezintă o sursă importantă de instruire, motivație și inspirație pentru distribuitorii noștri și consolidează statutul social pe care se bazează afacerea noastră. Angajamentul nostru de a dezvolta soluții digitale pentru a sprijini Distribuitorii noștri Independenți pe măsură ce își dezvoltă afacerile și își susțin clienții va fi, de asemenea, cheia succesului nostru.

Care sunt motivele pentru care compania Herbalife Nutrition este apreciată pentru oportunitatea antreprenorială pe care o oferă, mai cu seamă în segmentul destinat wellbeing-ului și stilului de viață sănătos și activ?
Succesul și valoarea modelului nostru de afaceri constă în faptul că produsele noastre sunt vândute de o rețea de distribuitori care nu se limitează doar la a vinde produsele, ci oferă, de asemenea, sfaturi, suport și comunitatea de care mulți consumatori au nevoie pentru a schimba stilul de viață și pentru a-și atinge obiectivele de fitness și wellness. Acest lucru include un suport 1-la-1 pentru a-i motiva și antrena astfel încât să își atingă obiectivele prin intermediul provocărilor competitive, al cluburilor wellness și al taberelor de fitness. Studiile arată că Distribuitorii Independenți Herbalife Nutrition reprezintă diferența esențială atunci când vine vorba de adoptarea unui stil de viață sănătos și activ. În plus, distribuitorii noștri apreciază oportunitatea pe care le-o oferă Herbalife Nutrition. Le-a oferit miilor de români flexibilitatea și libertatea pe care o poate aduce o afacere proprie. Unii distribuitori au optat pentru vânzarea produselor Herbalife Nutrition ca activitate part-time, în timp ce alții au ales varianta full-time, și asta este frumusețea modelului de afacere, iar rezultatele sunt pe măsura efortului depus.
Suntem, de asemenea, membri ai Asociației Române de Vânzări Directe ai SELDIA (Asociația Europeană de Vânzări Directe), ambele solicitând standarde înalte de etică și conduită din partea membrilor lor, ceea ce oferă distribuitorilor noștri un nivel suplimentar de siguranță. În plus, garanțiile Standardului de Aur, lider în industrie, care includ o garanție de rambursare de 100% timp de 12 luni, atât pentru costul de a deveni distribuitor, cât și pentru toate produsele nevândute, adaugă și mai multă valoare oportunității de afacere Herbalife Nutrition.

Ați condus mai multe studii referitoare la stilul de viață al românilor. Cum apreciați rezultatele celor mai recente dintre acestea? Au românii un stil de viață sănătos?
Românii înțeleg cu siguranță importanța unui stil de viață sănătos; potrivit unui sondaj OnePoll realizat pentru Herbalife Nutrition la sfârșitul anului 2021, aproape 60% dintre ei intenționau să adopte un stil de viață mai sănătos în acest an. De asemenea, 41% dintre respondenți își doresc să adopte o alimentație mai sănătoasă, în special persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. Alte informații ne-au arătat că 39% dintre respondenți și-au propus să facă mișcare mai des, 31% dintre ei intenționând, de asemenea, să acorde o atenție mai mare îngrijirii personale. Un stil de viață sănătos înseamnă 20% sport și 80% nutriție, motiv pentru care investim din ce în ce mai mult în dezvoltarea produselor din categoria wellbeing. Segmentul de produse destinat controlului greutății joacă în continuare cel mai important rol în portofoliul Herbalife Nutrition, având o gamă largă de produse, de altfel și cele mai vândute, cum ar fi Shake-urile Formula 1, înlocuitoare de masă. Aproximativ 90% dintre veniturile noastre globale provin din comercializarea produselor pentru nutriţie, controlul greutăţii, energie şi fitness, precum și a suplimentelor alimentare.

Ați luat o decizie încă din 2014 de a susține sportul & sportivii din România, cu precădere Federația Română de Canotaj, o decizie cu efecte benefice asupra acestei ramuri sportive. Ce anume a stat la baza acestei decizii? Sunteți un pasionat al canotajului?
Sunt un pasionat și un susținător al sportului în general. Datorită sprijinului preşedintelui Federaţiei Române de Canotaj, dna. Elisabeta Lipă, am început în urmă cu aproape 8 ani o frumoasă colaborare, care a adus rezultate foarte bune pentru echipă și pentru brandul Herbalife Nutrition prin asociere. Parteneriatul a început în 2014 pentru echipajul dublu vâsle feminin categoria uşoară, apoi în 2018, am devenit sponsorul oficial în nutriţie al întregului lot feminin de canotaj, pe durata pregătirii pentru Jocurile Olimpice, iar în septembrie 2019 sponsorizarea s-a extins și la lotul masculin. Prin acest parteneriat, Herbalife Nutrition România pune la dispoziția echipei, lunar, o gamă de produse Hebalife 24 certificate Informed Sports care să le asigure nutriția optimă în timpul și după antrenamente. Gama H24 a fost dezvoltată de echipa științifică Herbalife Nutrition, formată din 300 de experți, pentru a oferi rezultate excelente și este folosită de echipe profesioniste din întreaga lume, oferind hidratarea necesară, proteinele, carbohidrații, vitaminele și mineralele cheie de care are nevoie un sportiv. Produsele pe care le folosesc sunt: Formula 1 Sport, Hydrate, CR7 DRIVE, Prolong, Rebuild Strength și Rebuild Endurance și batoanele proteice H24 Achieve.

Așadar, Herbalife Nutrition este sponsorul oficial în nutriţie al lotului olimpic de canotaj al României. Cât de mult a susținut nutriția performanțele sportivilor la Olimpiadă?
Rezultatele excepționale obținute de canotorii români la Jocurile Olimpice de la Tokyo desfășurate în 2021 s-au datorat mai multor factori: îndemânare, determinare și multă muncă, pregătire și antrenament, toate acestea fiind susținute de o nutriție personalizată, de care suntem mândri să o putem oferi echipei.
Credem cu tărie că performanța sportivă trebuie și merită să fie susținută de o nutriție adecvată; aceasta joacă un rol vital în performanță, indiferent de sport. Pentru un atlet, nutriția sportivă este complexă și reprezintă o necesitate, iar Herbalife Nutrition este onorată să fie alături de campioni, împărtășind valori comune privind nutriția de calitate.

Aveți în vedere o extindere a colaborării și către alte sporturi sau domenii de impact?
Herbalife Nutrition România are o prezență activă în comunitate și susține consecvent perfomanța sportivă în calitate de sponsor oficial în nutriție al Lotului Național de Canotaj, al echipei de fotbal FC Farul Constanța și al multiplului campion național la duatlon și triatlon olimpic, Ciprian Bălănescu.
La nivel global, Herbalife Nutrition este sponsor și partener de nutriție pentru mulți sportivi și echipe sportive (de exemplu: LA Galaxy, Tottenham Hotspurs Womens Team, Atletico Madrid Femenino). Peste 170 de ambasadori de marcă, echipe și evenimente sportive la nivel global aleg Herbalife Nutrition ca sponsor oficial și suntem mândri că am fost sponsori a cinci Comitete Olimpice Naționale.

Cum reușește Herbalife Nutrition să construiască legături solide în comunitățile în care se implică? Există proiecte active de sustenabilitate, proiecte CSR de impact?
Herbalife Nutrition se concentrează pe obținerea unui impact pozitiv în toate comunitățile în care își desfășoară activitatea și nu numai, printr-o nutriție de calitate și o bună gestionare a mediului înconjurător.
Ne-am angajat să ajutăm la eliminarea foametei și a malnutriției în lume și avem parteneriate cu mai multe ONG-uri și programe care lucrează pentru a aborda modul în care se poate pune capăt foametei. În special, prin intermediul inițiativei noastre Nutrition for Zero Hunger (NFZH), colaborăm cu organizații caritabile de top, inclusiv Feed the Children și The Hunger Project, pentru a contribui la abordarea provocărilor globale ale foametei, insecurității alimentare și malnutriției.
Organizația noastră caritabilă, Herbalife Nutrition Foundation (HNF), este dedicată îmbunătățirii vieților și comunităților din întreaga lume prin facilitarea accesului la nutriție și prin oferirea de educație nutrițională – HNF este un factor cheie pentru NFZH. În România, HNF sprijină Asociația Ana și Copiii de peste șase ani. Contribuim la o nutriție și un stil de viață sănătos în rândul copiilor, oferindu-le mese zilnice și i-am sprijinit, de asemenea, în construirea unui nou Centru de Sprijin Educațional. Este un parteneriat tare drag nouă, un parteneriat de suflet. Împreună construim un viitor mai bun pentru copiii aflați în dificultate.
În 2020, am donat peste 975.000 de mese și cutii cu produse familiilor și comunităților și peste 874.000 de porții de produse nutritive comunităților. De asemenea, am donat peste 1 milion de dolari către 41 de organizații partenere prin intermediul Fundației Herbalife Nutrition, pentru a sprijini nutriția copiilor.
Sprijinim afacerile locale și antreprenorii din țările în curs de dezvoltare: Nigeria, Kenya, Africa de Sud, Ghana și Zimbabwe prin intermediul Fundației pentru Dezvoltare Africană (USADF). Inițiativele pe care le sprijinim au ca scop creșterea accesului la o alimentație sănătoasă, inițierea dezvoltării comunitare pentru a reduce insecuritatea alimentară și facilitarea educației nutriționale pentru a contribui la reducerea malnutriției. În India, ajutăm la îmbunătățirea nutriției a aproximativ 500.000 de femei și copii din statul Jharkhand, împreună cu partenerul Salvați Copiii.

Una dintre liniile directoare ale companiei Herbalife este susținerea internă a proiectelor dedicate sustenabilității. Există concepte ale dezvoltării afacerii într-un mod care să faciliteze de pildă, gestionarea eficientă a apei, sau reducerea generării de deșeuri periculoase?
Suntem extrem de preocupați de sustenabilitate și vom continua să ne axăm atenția pe dezvoltarea de noi soluții de ambalare sigure, funcționale și ecologice, pentru a ne intensifica eforturile de promovare a unui viitor sustenabil și reducere a deșeurilor.
În prezent, compania este implicată în peste 50 de proiecte active și semnificative pentru sustenabilitatea mediului în întreaga lume, inclusiv diminuarea numărului de transporturi între fabrici pentru reducerea emisiilor de carbon, dar și eliminarea cópiilor pe hârtie a registrelor contabile și a chitanțelor, economisind anual hectare de pădure.
Punga de hârtie folosită de Herbalife Nutrition este fabricată din hârtie 100% reciclată și este reciclabilă. Reciclarea pungilor de hârtie este, de asemenea, în mod tradițional mai ușoară pentru clienții noștri decât reciclarea unui echivalent de plastic. Pentru livrarea comenzilor folosim cutii mai mici pentru a expedia produsele, reducând cantitatea de deșeuri. Reciclarea este cheia pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale Herbalife Nutrition.
Din 2013, peste 200.000 kg de plastic au fost reciclate la nivel global din centrele de vânzări Herbalife Nutrition. În centrele de vânzări din România sunt amenajate spații speciale pentru reciclarea ambalajelor din plastic ale produselor Herbalife Nutrition.

Care credeți că este rolul unei companii globale de nutriție așa cum este Herbalife Nutrition, în îmbunătățirea nutriției și realizarea securității alimentare?
După cum am menționat mai devreme, ne-am angajat să ajutăm la eliminarea foametei și a malnutriției în lume prin parteneriate și programe care depun eforturi susținute pentru a aborda aceste probleme. Suntem, de asemenea, activi la nivel politic, militând pentru diete sustenabile prin intermediul documentului nostru de poziție adresat factorilor de decizie politică din UE, care subliniază beneficiile unei diete bazate pe plante pentru sănătatea consumatorilor și pentru mediu. Ca urmare, suntem membri a două proiecte finanțate de UE, Smart Protein și Proiectul INCREASE, prin intermediul cărora ne împărtășim cunoștințele și perspectivele bazate pe cercetare în ceea ce privește proteinele de origine vegetală și sănătatea umană. Ne asociem cu stakeholderi, inclusiv cu entități științifice și universități, cu autoritățile UE, pentru a crește gradul de conștientizare și a încuraja discuțiile pe această temă.

Herbalife Nutrition a subliniat întotdeauna responsabilitatea de a veni în ajutorul persoanelor vulnerabile, oferindu-le șansa unei nutriții echilibrate. Vă veți implica și în continuare în activități de voluntariat, așa cum o faceți de peste un deceniu?
Desigur. În primul Raport de responsabilitate globală 2020 al Herbalife Nutrition se evidențiază dedicarea companiei în ceea ce privește încurajarea progresului și dezvoltării sustenabile a comunităților la nivel mondial și subliniază angajamentul său de a opera într-o manieră responsabilă din perspectivă socială, ce include sprijinirea inițiativelor sociale pentru protecția mediului și filantropice care livrează rezultate importante și măsurabile cu scopul de a hrăni oamenii și planeta. Pentru a aduce și mai mult în atenție impactul companiei asupra comunităților, oportunităților economice și planetei, raportul include angajamentul Herbalife Nutrition de a crea 50 de milioane de efecte pozitive până în 2030, când va sărbători 50 de ani de existență, precum și cele peste 3,8 milioane de efecte pozitive atinse în 2020.

Foto: Marius Bărăgan/Bărăgan Studio

Citește și:

Elisabeta Lipă: Vâslind, am înconjurat pământul de șapte ori'

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Interviurile Avantaje