Issam Kazim, CEO Dubai Economy and Turism: “Generațiile viitoare nu vor cheltui banii inutil, ci vor dori să experimenteze lucruri noi pentru că primesc informațiile la secundă”

Issam Kazim este CEO-ul Departamentului de Turism și Marketing din cadrul Guvernului din Dubai, conduce toate activitățile de profil, de la branding, promovare și campanii inovatoare de marketing, până la facilitarea parteneriatelor globale, fiind totodată și purtătorul de cuvânt al Dubai Economy and Tourism.

În PREMIERĂ în România, în EXCLUSIVITATE pentru revista AVANTAJE, dl. Issam Kazim ne-a acordat un interviu special, acceptând să vorbească despre provocările pandemiei, marile reușite ale departamentului de Turism din Dubai dar și despre resortul care a făcut din al doilea emirat ca mărime din nord-estul peninsulei arabice, unul dintre cele mai vizitate locuri de pe pământ.

Ați reușit să faceți din Dubai o destinație sigură nu doar pentru femei, ci și pentru familiile cu copii. Această realizare a fost o provocare sau doar rezultatul noilor tehnologii?

Cred că a fost o provocare, dar aceste realizări nu s-au întâmplat peste noapte. Dacă vă uitați la regiunea unde ne aflăm, veți înțelege unde se situează Dubaiul din punct de vedere geografic. Întotdeauna există ceva în mass-media care amintește despre lucrurile nu la fel de pozitive sau în cea mai pozitivă lumină. Așadar, pentru ca noi să ne ridicăm deasupra acestui aspect, pentru a ne asigura că destinația noastră este recunoscută ca fiind una dintre cele mai sigure din lume, a fost nevoie de timp și efort. Dar ceea ce ne ajută în această provocare este faptul că avem aproape 200 de naționalități care au ales Dubaiul ca să fie acasă, iar acestea reprezintă mai mult de 80% din populație. Cred că acest lucru vă răspunde la întrebare. Există mame care au decis să se mute aici împreună cu copiii lor și oameni de afaceri care au ales Dubaiul pentru a se stabili aici deoarece știu ușurința cu care se rezolvă lucrurile. Toate acestea sunt importante. Siguranța și securitatea au fost motivul succesului Dubaiului. Dar apoi a venit pandemia după un 2019 foarte reușit, cu cifre foarte mari, cifre record pentru noi și iată că în martie, ne-am închis complet. Toată lumea s-a închis, de fapt. Și aici a intrat în joc tehnologia, la început am lansat o aplicație imediat în primele cinci zile sau la o săptămână după ce guvernul a închis totul: trebuia să te înregistrezi pentru a ieși din casă, pentru că exista o interdicție strictă. Iar când plecai, aveai alocat un anumit timp pentru ca mașina ta să poată conduce în starea de urgență și să se întoarcă din nou acasă. Și toate acestea au fost făcute foarte, foarte repede. După aceea am pus în aplicare noi reguli și proceduri. Așa că în momentul când am redeschis totul după pandemie ne-am asigurat că inspectorii se deplasează și verifică toate unitățile: hoteluri, facilități de întâlnire și arene de evenimente. Totul se face în mod digital și este monitorizat, așa că atunci când am redeschis în iulie 2020 nu ne-am mai uitat înapoi.

Care este viziunea pe care ați avut-o asupra acestui Dubai, surprinzător din punct de vedere turistic?

Când am lansat strategia turistică am spus foarte clar că vrem să fim orașul cel mai vizitat din lume pentru agrement, afaceri și evenimente. În 2012, am avut 10 milioane de vizitatori și am fost pe locul șapte. În 2019 am avut 16,73 milioane de turiști și am fost pe locul patru și ne apropiem din ce în ce mai mult de primele trei locuri. Creșterea noastră a fost peste media globală. Și când s-a întâmplat pandemia, toată lumea a început să își revizuiască cifrele, să ia în considerare criza care va urma. Noi am preconizat că ținta noastră va fi cifra de 25 de milioane de turiști până în 2025. Așa că nu încetinim ritmul. Continuăm să insistăm mult pe cifre. Așadar, acesta este un mare obiectiv: creșterea numărului de vizitatori. Al doilea lucru la care ne uităm este creșterea duratei de ședere și am văzut că se întâmplă din ce în ce mai des acest fenomen. Oamenii obișnuiau să creadă că Dubaiul este o destinație de două sau trei zile, pentru că atunci când îl privești, pe hartă, pare un oraș foarte mic. Dar acum turiștii își dau seama că, chiar dacă petreci o săptămână, zece zile, nu este suficient. Sunt atât de multe de văzut și de făcut încât nu ai timp să le faci și să le vezi pe toate… Așa că a devenit importantă creșterea duratei de ședere. Știm că astăzi sunt atât de multe de experimentat în Dubai. Oamenii obișnuiau să presupună că Dubaiul se rezumă doar la strălucire și atât, și că este o destinație pentru turiștii bogați. Dar nu este adevărat. Da, ne adresăm și acestei categorii, dar există atât de multe lucruri pentru toată lumea, indiferent de buget. Așa că, cu cât își dau seama de asta cu atât petrec mai mult timp aici și le ajung banii să cheltuiască pe multe lucruri accesibile. Deci, a cheltui mai mult, a contribui la PIB este al treilea factor al nostru. Și al patrulea factor, desigur, este vizitarea repetată, revenirea turiștilor, care este extrem de importantă pentru noi. Și astăzi, suntem mândri să spunem că, din toți vizitatorii care vin în Dubai, 25% dintre ei sunt vizitatori reîntorși. Și spunem reîntorși, nu la 24 de luni ci la 12 luni, ceea ce este foarte, foarte mult pentru standardele globale. Iar acest lucru ne arată că oamenilor le place ceea ce văd, le plac experiențele de aici și se simt confortabil. Așa că se întorc din nou și din nou.

Mi-ați anticipat următoarea întrebare. Vorbim despre o destinație turistică unică, cu o diversitate specială și locuri uimitoare. Credeți că acest lucru este parte din menirea noastră pe Pământ: de a face lumea un loc mai bun unde cu toții să ne simțim acceptați?

Cred că dacă luăm în considerare modul în care s-au mișcat lucrurile în Dubai, da, așa este. Știți… strămoșii noștri s-au bazat pe pescuit, pe scufundarea în adâncuri în căutarea perlelor, și pe mare pentru a transfera bunurile. Au încercat mereu să conecteze estul și vestul de-a lungul acestei rute comerciale. Așadar prin natura lor, nativii din Dubai au fost întotdeauna calzi și ospitalieri, pentru că asta știau ei. Iar cei care făceau comerț aici, trecuți deja prin diverse medii și culturi, s-au stabilit în cele din urmă în Dubai. Acest aspect multicultural nu este nou. Eu, în copilărie, când mergeam la școală, aveam aproape fiecare naționalitate în fiecare clasă. Așa că toate clasele arătau ca un mini-ONU, noi asta am văzut de mici copii. Așadar, atunci când veniți în Dubai, veți vedea oameni de diferite rase, culturi, naționalități și religii care trăiesc unul lângă altul, fiecare dintre ei sărbătorindu-și unicitatea, trăind în pace și armonie deplină. Acest lucru creează țesătura unică a Dubaiului.

Ați reușit să rezistați și să depășiți riscul acestei pandemii. Dar de acum înainte omenirea se va schimba. Cum vedeți această schimbare?

“Schimbarea este singura constantă”, așa cum se spune. Așa este. Și cred că a fi în această industrie ne-a învățat să fim foarte agili și rapizi, pentru că există mulți factori geopolitici sau socio-economici pe care nu îi putem controla și care ne determină succesul sau eșecul. Așa că, atunci când am anunțat cele 10 milioane de turiști în 2012, ne bazam pe șase sau șapte zone cheie, tradițional puternice pentru noi. Am vrut să ne asigurăm că ne creștem cota de piață pe aceste piețe, desigur, pentru că acestea sunt zonele noastre de bază, dar nu ne puteam baza doar pe ele. Așa că ne-am deschis la altele noi. Comportamentul consumatorilor de călătorii se schimbă și, dacă ne uităm la ultimii 10-15 ani, schimbările sunt dramatice din cauza modului în care tehnologia schimbă comportamentul oamenilor și modul în care aceștia consumă informații, precum și modul în care iau decizii. Având în vedere toate acestea, trebuie să înțelegem că noua lume va fi foarte diferită. Oamenii de mâine – milenialii, Generația Z și Alpha, care sunt chiar după colț – niciunul dintre ei nu sunt interesați de factorul bling-bling, de cheltuirea multor bani aiurea, ici și colo. Ei vor lucruri care să îi îmbogățească, să rămână cu ceva. Vor să experimenteze lucruri diferite. Ceva care să îi atingă din punct de vedere spiritual, care să le deschidă ochii către o lume în care învață și se dezvoltă în moduri foarte diferite de cum o făceam noi. Ei primesc informații la secundă. Poți merge în multe țări care au origini diferite, naționalități diferite și culturi diferite, dar, în cele din urmă, toate acestea devin parte a unei singure culturi. Unicitatea Dubaiului este că aceștia tind să aibă personalități unice. Așadar, toată lumea poate face parte de această experiență aici, fie prin mâncare, fie prin evenimente culturale sau prin orice interacțiune pe care o au cu Dubaiul.

Felicitări pentru Expo 2020! Care a fost pavilionul dumneavoastră preferat la Expo 2020? A fost ceva atât de emoționant sau atât de copleșitor încât v-a fost greu să vă ascundeți emoțiile?

Cred că, pentru mine, fiecare țară și fiecare pavilion a avut o poveste și cred că, pentru noi, ceea ce este uimitor este că Expo, ca sit, în întregul său, este o mică prezentare a Dubaiului în viața sa de zi cu zi. Așa că, atunci când ai 192 de pavilioane reprezentate de țări, ceea ce a reprezentat cea mai mare participare la Expo din istorie, pentru mine este un moment de mândrie. Pentru că au ales Dubaiul, Dubaiul a ajutat la crearea acelui spațiu în care toți s-au putut reuni și sărbători. Pentru mine, acesta este Dubaiul în fiecare zi, așa că a fost un moment emoționant în sine. Toată experiența pe care au adus-o și tot ceea ce au făcut, de la progresele tehnologice la implementarea culturală și până la mâncare și arome sau domul central Al Wasl, care a fost inima întregului spațiu. “Al Wasl” înseamnă conexiune, iar acesta a fost numele Dubaiului înainte de a deveni Dubai, deoarece era un punct de legătură. Oamenii mă întreabă mereu dacă ” aici femeile pot una sau alta?” sau “au voie să facă asta?”. Da! Femeile conduc aici. Ele joacă un rol important și un rol mare în această comunitate, în societatea noastră și au avut un rol important în a duce Dubaiul acolo unde este.

Dubai Expo: Domul Central sau Al Wasl

Secretul din spatele succesului Dubaiului se află într-un un anumit model de administrare sau poate un lider vizionar?

Cred că este o combinație de ambele. Ai nevoie de o viziune. Absolut. Iar viziunea este constantă, asta este important. Vedeți, noi trăim după anumite citate ale liderilor noștri. Și când te uiți la unul dintre aceste citate simți cum pornești într-o călătorie spre succes ca și cum nu ar avea o linie de sosire.

HH, Șeicul Mohammed bin Rashid al-Maktoum, Vice-Președinte și Prim-Ministru al Emiratelor Arabe Unite, Conducătorul Dubaiului a spus cândva: “Construiți cel mai înalt turn”. “Construiți această insulă, construiești aia.” “De ce?” A fost întrebat. “De ce nu?”, a răspuns. Și cred că acest spirit este ceea ce înseamnă Dubai astăzi, pentru că imposibilul nu există în vocabularul nostru.

Vrem să ne asigurăm că, dacă există o provocare, vrem să o depășim. Vrem să ne asigurăm că putem să dovedim acest lucru. Acesta este viitorul. Nu trebuie să aștepți viitorul. Îți creezi propriul viitor. Și pentru asta ne străduim. Pentru asta insistăm. Pentru asta, o conducere vizionară este foarte, foarte importantă. Dar dacă nu este susținută de echipa potrivită care să ducă mesajul mai departe și să fie capabilă să materializeze această viziune, atunci, desigur, nu va avea succes. Așadar, conducerea vizionară este esențială. Apoi, construirea unei echipe, care a fost coloana vertebrală a succesului Dubaiului, și anume sectorul public și cel privat, care lucrează în parteneriat pentru ca Dubaiul să reușească. Pentru că dacă Dubai reușește, toți reușesc. Și asta este ceea ce a creat această poveste de succes.

Pentru a aduce lumea laolaltă…” Se pare că este un privilegiu să începi călătoria într-un deșert pustiu. Ați avut puterea și determinarea de a reuși să creați imposibilul. Credeți că lumea este pregătită să accepte lecția oferită de Dubai?

Vă raspund cu toată smerenia. Nu văd de ce nu. Și cred că Dubaiul a fost un prim exemplu în acest sens, un oraș care și-a sărbătorit recent a 50-a aniversare ca țară, la 2 decembrie 2021. Deci a fost un moment de mândrie pentru noi. Dar, totuși, în poziționarea globală, suntem foarte, foarte tineri și întotdeauna am căutat și am învățat, și nu ne este rușine de asta. Așa este! Și încercăm să adăugăm un pic din amprenta noastră cu fiecare pas al acestei călătorii. Dar, în același timp, COVID ne-a oferit șansa de a spune: “Știți ceva, am făcut afirmații mari și am respectat aceste afirmații, poate că vom lăsa o urmă prin care și alții să învețe de la noi. Ceea ce am realizat a avut impact asupra fiecărui individ din întreaga lume. Și am reușit să realizăm în pandemie un eveniment de o asemenea dimensiune și amploare, ceea ce credem că a dovedit că nu doar vorbim, ci și punem în aplicare.

Și credeti că toate astea există doar pentru că ati pus persoana potrivită în locul potrivit, la timpul potrivit, în slujba potrivită?

Da și nu. Noi am fost binecuvântați cu o conducere vizionară. Cu toată onestitatea, gândiți-vă la asta din perspectiva unei corporații. Gândiți-vă la o companie, uitați pentru o secundă de Dubaiul e un oraș. El nu funcționează ca un oraș. Asta este ceea ce este diferit la Dubai. Dubai funcționează ca un guvern. Aici nu avem orgolii… Toți cei care dețin o poziție guvernamentală sunt cu adevărat ca un șef de departament într-o corporație. În orice companie, aceștia au roluri și responsabilități pentru a livra în raport cu anumiți indicatori de performanță ca să obțină cele mai bune rezultate pentru departamentul lor. Așa funcționează Dubaiul și toată lumea raportează în funcție de aceste responsabilități. Și uneori, atunci când lansăm strategii, de exemplu, în sectorul nostru care este legat de turism, le publicăm în mod transparent în ziare și spunem: “Când va fi finalizat acest lucru? Cine este responsabil pentru asta și în ce departament?” Așadar, acestea sunt genul de lucruri pe care le facem, ca orice organizație de succes, pentru a ne asigura că rămânem în liderii jocului.

CONȚINUT VIDEO AVANTAJE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Interviurile Avantaje