Ionela Săvescu, colega noastră de la Palazzo Versace

Ionela Săvescu este jurnalist. A fost, de fapt… Pentru că, într-un moment anume din viața ei, a ales să-și schimbe ireversibil macazul vieții. O fi curaj, o fi acel strop de nebunie care ne lipsește multora? O fi destinul? Cert e că astăzi, Ionela, jurnalistul în blugi și cu nelipsitul reportofon, s-a transformat într-o femeie care îți taie respirația prin grația, eleganța și rafinamentul pe care le emană. În definitiv, este Directorul de PR & Comunicare de la Palazzo Versace din Dubai, unul dintre cele mai exclusiviste hoteluri din lume.

www.anoopdevaraj.comSeparatorVEZI FOTOPOZA 1 / 4

Ionela, care a fost gândul cu care ai plecat de acasă, din România, ca să cucerești lumea?
În 2013, eram jurnalist la Libertatea, venisem în Dubai pentru o scurtă vacanță, și mi-a încolțit undeva în suflet întrebarea: „Ce-ar fi dacă?' Mi-am dat demisia de la Libertatea, mi-am stabilit un termen de șase luni pentru încercări, mi-am împachetat două valize de haine și am venit singură în acest oraș al superlativelor. Aveam aproape 30 de ani și o luam de la zero-absolut. Astăzi, privind înapoi, îmi dau seama că a fost o decizie foarte bună… sunt foarte fericită și mulțumită de alegerile mele. În definitiv, viața este despre alegeri, nu?

Ce făceai la Libertatea? Ce sector acopereai?
Făceam reportaje în domeniul social. Înainte de asta lucrasem la Evenimentul Zilei.

Dar concret, cum ajunge un reporter special de la Libertatea să lucreze într-o funcție atât de înaltă, la unul dintre cele mai scumpe hoteluri din lume?
Plecarea mea din presă, tranziția propriu-zisă, am făcut-o plecând la o agenție de PR. Acolo existau clienți din diferite industrii și printr-un proiect al agenției, am văzut un anunț de la Palazzo Versace, cum că angajau personal. Eu mă aflam atunci în Dubai, așa că am aplicat, am venit în pauza de prânz, și de unde credeam că va dura 20 de minute, am stat cinci ore. Hotelul era în faza de pre-opening și avea un vibe pozitiv, te încărca de energie. M-au angajat imediat, deși… aveam un profund sindrom al impostorului, mă gândeam că n-o să reușesc, că n-o să mă descurc, că n-o să fac față…

Cum ai depășit această problemă, pe care mulți o avem la începutul unui nou drum profesional?
Prin muncă. Aveam un volum de muncă atât de mare, încât nu-mi rămânea timp să mai simt cum că aș fi un „impostor' în ceea ce făceam. E adevărat că aveam puține cunoștințe despre industria fashion, despre termenul acesta HO-RE-CA (hoteluri, restaurante, cafenele) și, mai ales, despre standardele de top în domeniu. Am avut mare noroc că echipa de atunci m-a acceptat, m-a ajutat să cresc, să învăț și să mă dezvolt.

Numele acesta, Versace, este ca o carte de vizită, el deschide foarte multe uși, te obligă la un anumit nivel de discuție… este un hotel business-like sau, cumva, axat pe zona trendurilor din modă?
Este un mix între business și fashion, este unul dintre puținele hoteluri fashion-branded din Dubai, pe lângă Armani și Bulgari. Suntem în acest nemaipomenit trio… ADN-ul brandului se simte peste tot, pentru că este un hotel care poartă semnătura celebrei case de modă, și de la design interior, consultanță în zona de branding și protocol, PR și comunicare, totul respectă rigorile Casei Versace.

Industria Ospitalității a avut foarte mult de suferit în pandemie, pe tot mapamondul. În ce măsură v-au afectat aceste restricții impuse?
A fost greu… Îmi aduc aminte, în martie 2020 era Ramadanul, iar gradul de ocupare era 2%. Se năruiseră toate planurile, iar noi aveam doi turiști chinezi care încă se aflau în Dubai pentru că nu mai găsiseră bilete de avion să se întoarcă acasă… Era cumplit să vezi un hotel de nivelul acesta pustiit, sunt totuși 215 camere și 169 de apartamente! Dar ne-am mobilizat impecabil și am făcut planuri pentru Marea Reîntoarcere, deși era multă incertitudine. Am comunicat în mediul online că rămânem în linia întâi și că, după deschidere, îi așteptăm pe turiști cu cele mai sigure sisteme de igienă și protecție. Deși e foarte greu să mergi cu ruleta în restaurant și să creezi o distanță de 2 metri între mese, să le spui grupurilor de prieteni că nu au voie mai mult de 4 persoane la masă. Acum, privind retrospectiv, cred că suntem cu toții de acord că eram puțin ridicoli cu măsurile de siguranță, dar a fost o lecție pentru toată lumea.

Aici, la Palazzo Versace, gătește un chef iranian cu stele Michelin. Să înțeleg că mâncarea are savoarea Persiei?
Da, Mansour Memarian este hotel-managerul nostru. Este chef germano-iranian cu două stele Michelin pe care le-a primit în Germania și Austria. A venit în Dubai și inițial a lucrat la Burj Al-Arab, dar aici, la Palazzo Versace, și-a îndeplinit visul de a deschide un restaurant autentic iranian. Este un succes total, bucătăria iraniană fiind baza mâncărurilor din Orientul Mijlociu și un pic din bucătăria indiană. Este o lume a gustului și a savorii.

În lumea asta mare sunt oameni faimoși, dar sunt și legende vii. Un astfel de om este Quincy Jones. Vrei să-mi spui mai multe despre legătura dintre Quincy Jones și Palazzo Versace?
O, da! În decembrie 2016 la Palazzo Versace s-a lansat un proiect inedit: împreună cu legendarul Quincy Jones am lansat Qs Bar & Lounge, primul și singurul bar de jazz lansat de Quincy Jones în întreaga lume. Este, poate, cel mai bun local cu muzică live din Dubai, a câștigat foarte multe premii, localul are artiști în rezidență care au semnat cu casa de producție a lui Quincy Jones. Localul nostru Qs Bar&Lounge îi propulsează în lumea muzicii internaționale. La deschiderea barului, Juincy era aici și filma un documentar pentru Netflix.

Ce fel de om este Quincy Jones? Noi îl știm ca pe unul dintre cei mai buni descoperitori de talente: Michael Jackson, Will Smith….
Numele lui este ca o garanție pentru talentul pur. El s-a implicat foarte mult în realizarea meniului din local… cocktailurile poartă numele unor melodii create de el. Este un domn simpatic, vesel, captează toată atenția, știe să se facă plăcut și iubit.

Dacă ar fi să folosim hashtagurile din social media drept un barometru, Palazzo VERSACE se află în top și putem spune că este preferat de celebrități din toată lumea. Este pur și simplu o recompensă a existenței brandului Versace timp de patru decenii sau este efectul unor eforturi de PR și comunicare?
Este o combinație dintre cele două. În ultimii ani noi am prioritizat zona digitală cu tot ce înseamnă social media declinată pe toate platformele. Feedback-ul turiștilor este extraordinar, iar primul lucru pe care îl vedem că-l fac turiștii când ajung în hotel este să facă poze. Fiecare colț este… instagramabil! Toate obiectele din hotel poartă semnătura Versace, iar eu cred că este, poate, unul dintre cele mai frumoase logo-uri din industria modei: imaginea Medusei din mitologia antică.

Ești aici, în Dubai, în calitate de expat. Cum te-ai adaptat situației?
Am avut mult de muncă cu acest sentiment… dar abia după ce-am intrat într-o rutină specifică și am făcut un melanj între muncă, viața socială, oamenii noi din viața mea și timpul liber, am reușit să mă adaptez.
Aici totul este pe fast-forward, trebuie să faci totul repede și înaintea tuturor și, evident, cel mai bine. În Dubai trebuie să fii deasupra oricărui trend, este știut că orașul Dubai este primul care… și cel mai… și intri într-un cerc vicios al ambiției care te responsabilizează teribil.
În ultimii doi ani chiar a fost un ritm amețitor. Din fericire, am rezultate fantastice… Am fost primul hotel din Dubai care a trecut de la gradul de ocupare de 2% la 90% la redeschidere. Am făcut totul pentru ca oamenii să se simtă în siguranță, răsfățați într-o oază unică de relaxare.

Ionela cum sunt văzuți românii aici în Dubai?
Foarte bine! De fiecare dată când se fac angajări sau plănuim să ne mărim echipa sunt întrebată: ai găsit pe cineva din România? Să știți că ne-am construit o imagine de oameni muncitori și profesioniști. Când am ajuns aici mă întrebam de unde curiozitatea aceasta de a întreba obsesiv: Where are you from? Recunosc că acum am căpătat-o și eu… Fiind un oraș unde locuiesc 80% expați într-un amalgam de culturi, se creează o curiozitate generală, fiecare de unde e… personal n-am primit niciodată aici o etichetă cum că aș fi româncă. Aici românii sunt lăudați și se fac analogii frumoase între cultura noastră cu cea a orientului.

Florentina Mușat

Citeste și:

Iulian Tănase: „Câtă vreme copilul se simte iubit, totul ar trebui să fie OK'

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Interviurile Avantaje