Îngrașă-te sănătos! Diete pentru cei care sunt prea slabi și vor să ajungă la greutatea și conformația normală pentru genul și vârsta lor

Îngrașă-te sănătos

De câte ori vorbim despre nutriție și diete, ne gândim doar la a scăpa de kilogramele în plus. Dar măcar într-un caz din 100, să ne gândim la persoanele care sunt, dimpotrivă, prea slabe. Îngrașă-te sănătos, ca să stea hainele frumos pe tine!

Îngrașă-te sănătos dozând judicios activitatea fizică

Ceea ce te interesează este să-ți crești masa musculară. Acest lucru nu-l rezolvă alergatul. Cel puțin nu-l rezolvă armonios, pentru tot corpul. În plus, dacă alergi pe căldură și transpiri mult, vei pierde în continuare din greutate.

Pentru rezistență și capacitatea respiratorie, poți, totuși să alergi. Dar limitează-ți joggingul la de două ori pe săptămână. În rest, este preferabil să faci exerciții pentru musculatură, la sală, sau acasă, după tutorialele de pe internet.

Îngrașă-te sănătos lăsându-te de fumat

Dacă fumezi, ai observat probabil că nicotina accelerează metabolismul. În mod frecvent, fumătorii și-au format asemenea reflexe încât nu au scaun până nu-și aprind o țigară. Tu, însă, n-ai nici o grabă în a-ți goli tubul digestiv.

Pe de altă parte, fumatul limitează pofta de mâncare și reduc gustul și mirosul. După ce te lași de fumat, în decurs de o lună, mâncarea va redeveni dintr-odată savuroasă ca în copilărie.

Îngrașă-te sănătos cu diete hipercalorice

La fiecare mic dejun, adaugă un baton hipercaloric, din acela destinat sportivilor. Aportul suplimentar de calorii este foarte important în sezonul rece și în perioadele de suprasolicitare fizică sau intelectuală.

Shake-urile dintre mese, cu mango, banană, miere de albine sunt o sursă importantă de calorii. Fructele deshidratate pot constitui un desert delicios și cu multe calorii.

Asigură-te că ai carbohidrați la fiecare masă. Adică, exact ceea ce evită cei care vor să slăbească: pâine, paste, orez, cereale le micul dejun.

Evită mâncărurile picante. Ceea ce este picant accelerează metabolismul.

Îngrașă-te sănătos cu ulei de măsline

Uleiul de măsline este panaceum în țările care-l produc. Poate că exagerează, dar nu întru totul. Încearcă următoarea combinație: pâine integrală prăjită, unsă cu ulei de măsline, presărată cu foarte puțină sare și usturoi granulat.

Usturoiul granulat este un medicament în stare pră, împotriva depunerii colesterolului. Pentru că nu de colesterol în artere ai nevoie.

Piureul de cartof îmbogățit cu puțin lapte și ulei de măsline este gustos și sănătos. Înlocuiește untul cu ulei de măsline, pentru că e mai sănătos și pentru că rețeta vine din Spania. Să recunoaștem superioritatea unei diete mediteraneene.

Îngrașă-te sănătos cu nuci și semințe

Nucile, castanele comestibile, sâmburii de migdale, semințele de floarea-soarelui și dovleac, arahidele. Cam acestea ar fi și sunt foarte bogate în nutrienți.

Conțin potasiu și calciu, minerale foarte importante pentru oase și pentru procesele fiziologice. Conțin antioxidanți, dar și multe calorii. De asemenea, ajută la rezolvarea anemiei pe care s-ar putea să o ai, dacă ești prea slabă.

Adaugă-le în combinații, la deserturi și salate.

Atenție, însă!

  • Asigură-te că nu ești alergică la vreuna dintre ele.
  • Nu le prăji și nu le săra, pentru că nu mai sunt la fel de sănătoase.
  • Consumă-le în cantități mici și alternează-le, pentru că, în cantități mari, pot produce indigestii serioase.

Îngrașă-te sănătos mâncând ca boierul

Ce înseamnă să mănânci ca boierul? Înseamnă să mănânci des și în tihnă. Mănâncă la fiecare 3-4 ore. Chiar dacă nu ți se face foame, nu lăsa să treacă mai mult de 4 ore între mese.

În realitate, știi de ce nu ți-e foame? Pentru că ai acel metabolism cu arderi totale, pe care îl invidiază persoanele mai plinuțe. Dacă organismul nu primește nutrienți din sistemul digestiv, atunci arde din rezerve. Tu ești OK pe moment, dar organismul rămâne fără nimic pus deoparte.

Mănâncă încet, despacito-despacito… Există componente nutritive care se procesează începând din cavitatea bucală. Amidonul și zaharurile se dizolvă și își încep descompunerea în salivă. Mestecă încet, cu înghițituri mici, pentru ca acest proces să se desfășoare cât mai complet. Altfel, cu metabolismul tău alert și cu peristaltismul iute, elimini alimentele numai pe jumătate digerate. Din ce să te îngrași atunci?

Mihaela Serea
Foto: shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate