Galeria designerilor români caută următorul designer talentat. Interviu cu Teodora Stancu, marketing manager

galeria designerilor români1

Situat pe unul dintre cele mai importante bulevarde comerciale din București, chiar în inima orașului, centrul comercial Cocor găzduiește primul magazin multibrand din România, care promovează exclusiv brandurile românești, denumită Galeria Designerilor Români.

CĂTĂLIN BOTEZATU, MIHAI ALBU, LAURA OLTEANU, ALEXANDRA CALAFETEANU, NORINA STOICA, ANA MARIA CORNEA, ANDREI SPIRIDON, MORO, CRENGUȚA NISCOVEANU, CATHIAS EDELINE, STUDIO CABAL, NYMPHA, CORINA VLĂDESCU, CRISTIANA PURDESCU, CRISTIAN ZAMFIRA, MIRELA DIACONU, CRISTINA NICHITA, DANIELA IONESCU, IULIA DIMA, ELENA PERSEIL, ȘTEFANIA CARAGEA, EDITA LUPEA, KINGA VARGA, LENA CRIVEANU, MATT, MARQUISE, MOTEMA, OMRA, RĂZVAN VÂLCEANU, CRISTINA TRANDAFIR, VIOLETA GABURICI.

Aceștia sunt doar o parte dintre designerii pe care îi puteți găsi în Galeria Designerilor Români, deși întotdeauna se caută următorul mare talent.

De când există acest spațiu dedicat în exclusivitate designerilor români?

Galeria a fost deschisă în anul 2010 și rebrenduită în 2013; a reunit peste 40 de designeri români. Aproximativ 600 de metri din etajul 2 al magazinului Cocor le este dedicat în exclusivitate.

Galeria Designerilor Români are o prezentare remarcabilă, o abordare șic modernă cu mobilier minimalist plus contrastul dintre alb-negru și tonuri de lumină gri. Pentru acest concept au colaborat Cătălin Botezatu și Mihai Albu, iar o mare parte din arhitectură îi aparține arhitectului Omid Ghannadi.

Dacă un designer aflat la început de drum vrea să-și expună ținutele în Galerie, mai are loc? Cum se procedează, există o listă de așteptare?

Orice creator talentat e bine-venit în Galeria Tinerilor Designeri, ba mai mult, chiar îi sfătuim pe tineri să ne caute și să expună haine cât mai variate. Noi le oferim absolut toate condițiile pentru un start cât mai bun în această profesie. Îi promovăm, îi ajutăm, îi sfătuim, suntem alături de ei, le oferim toate condițiile necesare pentru a intra pe piața designerilor.

Hainele pe care le aveți expuse sunt cele pe care le-am văzut pe podium sau sunt colecții mai vechi?

Majoritatea ținutelor fac parte din colecțiile noi, dar selecția hainelor expuse spre vânzare este strict alegerea designerilor. Interesul lor este să-și facă cunoscute creațiile, foarte bine lucrate și finisate, iar din acest motiv prețurile lor sunt accesibile. Să nu uităm că sunt produse unicat și pot fi ajustate și modificate după cerințele clienților.

E greu să fii tânăr designer în România?

Nu e ușor… asta e clar. Drumul parcurs implică foarte multă muncă, talent, răbdare, abnegație, noroc, șanse. Nu ajungi designer cunoscut peste noapte. Reușești să te impui doar după ce dovedești că, dincolo de ambiție și talent, ai și foarte multă perseverență.

galeria designerilor români

Sunt convinsă că există mulți creatori talentați care rămân într-un con de umbră pentru că nu au avut susținerea necesară pentru a ieși „în față'…

Da. Așa este. Lipsa unei strategii de marketing se simte la un designer, oricât de talentat ar fi. Așa cum un PR foarte bun poate scoate la suprafață o colecție nu foarte reușită și poate crea conceptul de designer-vedetă. Lipsa de promovare a unui talent real este partea întunecată a acestei lumi, de altfel frumoasă și ispititoare. Este cel mai mare risc al acestei meserii. Uite, din acest motiv îi promovăm pe cei care expun la noi pe media-fațada Cocor.

Această media-fațadă este un concept inovator pentru București…

Pentru România chiar, pentru că suntem unici în țară și pe locul II ca mărime în Europa.

Galeria poate fi privită ca o rampă de lansare pentru designeri?

Da. Foarte mulți au pornit de aici, iar acum au ajuns să lucreze pentru vedete autohtone și staruri internaționale. Noi vom fi mereu căutătorii de talente, iar hainele expuse spre vânzare nu sunt doar rochii de seară haute-couture, așa cum se vorbește. Sunt haine pentru orice ocazie sau target de vârstă.

E greu să lucrezi cu designerii? Majoritatea sunt artiști, boemi, au personalitate puternică.

Noi răspundem inițiativei creatorilor de modă, cu deschidere și sprijin pentru o colaborare cât mai armonioasă. Sunt peste 45 de designeri în galerie, tineri și consacrați. Interesant este că mulți turiști străini aflați în București vin special să viziteze galeria, să probeze și să cumpere ținute.

Ce sfat le dați tinerilor care vor să devină designeri vestimentari?

Să își urmeze pasiunea, să își pună în valoare talentul și ideile și să se asocieze cu oameni din lumea modei. Să investească în imaginea brandului pe care doresc să-l construiască și să se folosească de ideile unui PR.

În spatele fiecărei creații trebuie să întrezărim o poveste și o emoție pe care clientul o percepe și o cumpără. Multora le lipsește un consultant în acest sens. De unul singur, la început de drum, este foarte greu, nu e suficient să creezi o rochie și să o pui pe raft. Le doresc mult succes și multe realizări alături de noi!

Florentina Mușat

Sursa foto: Galeria designerilor români

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Interviurile Avantaje