Exerciții de îmbunătățire a circulației venoase

Toate ne dorim să avem picioare frumoase și sănătoase, un obiectiv deloc greu de atins dacă respectăm principala condiție: menținerea în parametri optimi a circulației sangvine. 

Câteva dintre obiceiurile benefice sănătății și frumuseții picioarelor sunt: purtarea de încălțăminte comodă, cu toc de mărime medie, evitarea statului timp îndelungat într-o singură poziție, masajul picioarelor, menținerea unei greutăți corporale în limite normale, adoptarea unei alimentații echilibrate.

Pe lângă acestea, în măsura în care timpul îți permite, este recomandat să adopți și o rutină de exerciții fizice. În schimbul câtorva minute pe zi, obții un beneficiu major: îmbunătățirea circulației la nivelul picioarelor.

În cele ce urmează, îți prezentăm o serie de exerciții simple, dar extrem de eficiente, pentru care nu este necesar să ai o condiție fizică excepțională. În plus, le poți face în confortul casei tale.

  1. Bicicleta: Așază-te pe spate, pe o suprafață dură pentru a nu-ți suprasolicita coloana, și adu genunchii la piept. Apoi execută mișcări de pedalare în aer, întinzând perfect fiecare picior. Execută 10 mișcări succesive, ia pauză câteva secunde, și reia seria de 10 mișcări. Nu-ți ascundem faptul că, la început, vei obosi destul de repede și, foarte probabil, vei face febră musculară. Cu timpul, vei căpăta rezistență, astfel încât vei executa fără probleme acest exercițiu. Începe cu 2-3 serii și, pe măsură ce capeți rezistență, mărește numărul seriilor.
  2. Foarfeca: Întinde-te pe spate, pe o suprafață tare, cu picioarele perfect întinse. Ridică picioarele alternativ de la sol, realizând mișcări de forfecare. Picioarele nu trebuie ridicate la 90 de grade, ci la 45 de grade de sol. Este un exercițiu cu un grad de dificultate mediu, în consecință nu vei putea realiza de la început prea multe serii de câte 10 repetări. Începe cu 2-3 serii de câte 10 repetări și mărește numărul seriilor treptat, pe măsură ce capeți rezistență.
  3. Mișcări circulare: Stai întinsă la sol și ridică picioarele pe rând. Execută mișcări circulare cu un picior (atenție, nu este vorba despre mișcarea circulară a gleznei, ci a întregului picior). Realizează 3 serii a câte 10 mișcări circulare cu fiecare picior.
  4. Mișcări ale degetelor: Pentru acest exercițiu, poți sta în orice poziție. Trage glezna spre tine și mișcă degetele în sus și-n jos. Fă câte 20 de repetări pentru fiecare picior, în 2-3 serii.
  5. Mers pe călcâie: Acest exercițiu este foarte uor de executat și îl poți face aproape oriunde. La început, este posibil să-ți pierzi ușor echilibrul.
  6. Mers pe vârfuri: La fel ca în cazul mersului pe călcâie, și mersul pe vârfuri îl poți exersa aproape oriunde, de mai multe ori e zi.
  7. Mișcări ale vârfurilor pe sol: Stai cu tălpile pe sol, picioarele fiind apropiate. Ține călcâiele lipite, apropie și îndepărtează vârfurile. Execută cât mai multe repetări.

Nu este necesar să faci toate cele 7 exerciții zilnic, deși ar fi ideal. Execută zilnic 3-4 exerciții din cele prezentate mai sus, alternând exercițiile mai dificile (bicicleta, foarfeca) cu cele mai ușoare.

Foarte important! Efectuează controale regulate la medicul de familie și adu-i la cunoștință orice neplăcere resimți la nivelul picioarelor, acestea incluzând mâncărimi, furnicături, senzația de picioare grele, picioare umflate, crampe musculare.

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate