E ieftină, benefică sănătății și totuși evitată

Dacă în rândul persoanelor tinere mișcarea zilnică este o parte importantă din viețile lor, nu același lucru putem spune despre vârsta adultă. Deși există numeroase variante de sport accesibile, sunt mulți care refuză să includă mișcarea în rutina lor.

Beneficiile mișcării sunt incontestabile pentru sănătatea fiecăruia dintre noi, indiferent de vârstă. Dacă în copilărie  este parte din programa școlară și din activitățile de zi cu zi, pe măsură ce înaintează în vârstă, mulți renunță la mișcare.

Programul aglomerat, lipsa sincronizării cu un partener, senzația neplăcută pe moment, din cauza efortului, se numără printre motivele frecvent întâlnite la cei care nu practică mișcare deloc.

Iar peste 40 de ani, numărul persoanelor care includ mișcarea în activitățile lor este și mai mic.

Dacă vorbim despre a începe un sport nu înseamnă că trebuie să-ți faci imediat un abonament la sală (care nu este mereu accesibil) sau că trebuie să începi să te pregătești pentru un semimaraton. Există numeroase alte metode prin care te poți apropia de mișcare.

Dar de ce să faci mișcare?

  • pentru că, pe măsură ce înaintăm în vârstă, depunerile de grăsime cresc tot mai mult, iar efortul de a scăpa de el, tot mai mare.
  • sistemul osos începe să aibă și el, de suferit
  • postura de zi cu zi devine tot mai greșită
  • starea mentală începe să se fragilizeze, iar sportul, mișcarea este în strânsă legătură cu creierul și, implicit, cu starea noastră mentală

Pentru toate aceste motive, sportul, mișcarea reprezintă cea mai bună soluție. Însă de unde să începi?

1. Plimbările într-un ritm rapid. Sunt un foarte bun antrenament de încălzire. Beneficiezi de aer și-ți pui organismul la treabă.

2. Urcușuri ușoare. Reprezintă exerciții cardio foarte bune. Nu te grăbi, urcă în ritmul propriu, însă suficient de alert pentru a simți cum întregul corp lucrează.

3. Alergări ușoare. Multe persoane refuză ideea alergărilor, însă adevărul e că sunt cea mai la îndemână modalitate de a face mișcare. Important este să ai încălțăminte adecvată pentru suprafețe dure.

4. Acasă, cu tutoriale online. Odată cu pandemia, zona de mișcare în intimitatea locuinței a explodat. Există foarte multe tutoriale gratuite sau programe complexe, contracost, care te ghidează către antrenamentele corecte.

Citește și: Ai auzit de beneficiile plantei Moringa?

Foto: Shutterstock

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate