Dureri de călcâi? Iată ce trebuie să știi despre fasciita plantară

Picioarele, prin anatomia lor, pot face față unor sarcini foarte grele, însă dacă se mai adaugă și durere, limitele lor sunt depășite.

Dacă faceți des sport sau purtați încălțăminte neadecvată care afectează țesuturile sensibile, puteți dezvolta dureri de călcâi, cea mai frecventă problemă care afectează piciorul și glezna.

De obicei, durerea de călcâi trece fără intervenție chirurgicală, necesară fiind doar multă odihnă. Cu toate acestea, mulți oameni încearcă să ignore semnele timpurii ale durerii de călcâi și continuă să facă activitățile care au cauzat-o. Această durere s-ar putea agrava și ar putea deveni o afecțiune cronică care duce la mai multe probleme.

Una dintre afecțiunile care inflamează țesuturile de pe partea inferioară a piciorului este fasciita plantară.

Iată ce trebuie să știi despre fasciita plantară

Fasciita plantară este una dintre cele mai frecvente cauze ale durerilor de călcâi. Aceasta implică inflamarea unei bucăți groase de țesut care trece pe partea inferioară a piciorului și conectează osul călcâiului de degetele de la picioare (fascia plantară).

Fasciita plantară provoacă în mod obișnuit dureri care apar de obicei la primii pași dimineața. Pe măsură ce vă ridicați și vă mișcați, durerea scade în mod normal, dar poate reveni după perioade lungi de stat sau când vă ridicați în picioare după ce ați stat.

Fasciita plantară este mai frecventă la cei care aleargă regulat. Persoanele supraponderale și cei care poartă pantofi inadecvați au, de asemenea, un risc crescut de fasciită plantară. Fascia plantară are forma unei corzi de arc, susținând arcul piciorului și absorbind șocul atunci când pășim. Dacă tensiunea și stresul pe această coardă devin prea mari, pot apărea mici rupturi în fascie care pot irita sau inflama fascia.

Factori de risc

Chiar dacă fasciita plantară se poate dezvolta fără o cauză evidentă, unii factori pot crește riscul de a dezvolta această afecțiune. Ei includ:

  • Vârstă. Fasciita plantară este cel mai frecventă între 40 și 60 de ani.
  • Anumite tipuri de exerciții. Activitățile care pun mult stres asupra călcâiului și țesutului atașat, cum ar fi alergarea pe distanțe lungi, dansul de balet și dansul aerobic, pot contribui la apariția fasciitei plantare.
  • Mecanica picioarelor. Picioarele plate, un arc înalt sau chiar un stil anormal de mers pot afecta modul în care greutatea este distribuită atunci când stați în picioare și pot pune un stres suplimentar asupra fasciei plantare.
  • Obezitatea. Excesul de kilograme pune o presiune suplimentară asupra fasciei plantare.
  • Anumite profesii. Muncitorii din fabrică, profesorii și alții care își petrec cea mai mare parte a orelor de lucru mergând sau stând în picioare pe suprafețe dure pot deteriora fascia plantară.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate