Anxietatea, o afecțiune la modă?

Se vorbește în ultima perioadă tot mai mult despre anxietate. Contextul pandemic a „ajutat' cel mai mult la accentuarea acestei afecțiuni care poate declanșa nedoritele atacuri de panică.

Îngrijorarea este o parte firească a existenței noastre. Este o reacție naturală ce are loc în organism, în momentul în care începi să îți faci griji în legătură cu o situație concretă a vieții, pe care nu o poți controla în totalitate.

Anxietatea duce această îngrijorare la un alt nivel. Atunci când anxietatea se instalează, nivelul de îngrijorare crește. Și nu e doar atât! Nu crește doar în situații concrete, ci și în unele pe care ni le imaginăm. „Dar dacă…' este startul unei stări interioare care crește ca un bulgăre de zăpadă și se amplifică, fără a mai putea controla urmările.

Anxietatea, mai ales la copii și femei

Studiile au arătat că anxietatea se întâlnește mai ales în rândul copiilor și femeilor. Iar la baza apariției acestei stări pot sta mai multe cauze.

– poate fi vorba despre un eveniment traumatizant din copilărie;

– un moment greu al vieții adulte: o depresie, o despărțire, un deces;

– perioadele dificile, cu îmbolnăviri, stres profesional, dar induc o stare de nesiguranță, de lipsă de control a propriei vieți.

În ceea ce-i privește pe copii, anxietatea apare ca urmare a unor experiențe noi. Atunci când se întâlnesc cu persoane străine, când sunt separați de părinți pentru primele dăți. Apoi, în timp, pot apărea teama de animale, de întuneric.

Cum recunoști anxietatea?

Anxietatea are câteva manifestări evidente:

– Ai o stare de neliniște fără o explicație clară sau ca anticipare a unei situații nedorite

– Nu reușești să te concentrezi la treburile legate de serviciu

– La finalul zilei, ai o stare de oboseală, fără însă a fi depus un efort mare în timpul zilei

– În cazuri mai grave, aceste stări pot provoca atacuri de panică puternice.

Bineînțeles, un consult de specialitate oferă diagnosticul clar de anxietate. Iar îndrumările psihoterapeutice au un rol major în îmblânzirea acestor stări.

Însă ceea ce s-a arătat că ajută mult în aceste situații este:

1. Mișcarea – este un element-cheie în relaxarea fizică și mentală.

2. Petrecerea timpul în aer liber, în natură, ceea ce ajută la o mai bună odihnă.

3. Discuțiile cu persoane apropiate. Nu ține totul în tine.

 

Citește și: Ce spune limba ta despre posibile afecțiuni

Foto: Shutterstock

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate