Dieta anti-acnee bazată pe noi studii: Ce să mănânci ca să scapi de coșuri și imperfecțiuni?

Cum previi acneea

Cel mai mare organ al omului este afectat zilnic de numeroși factori. De la căldura excesivă din timpul verii, urmată de schimbările de temperatură până la nemilosul frig al lunilor de iarnă, pielea este supusă constant la modificări.

Mai mult de atât, unii oameni cred din toată inima în corelarea acneei și a dietei, pe când alții sunt sceptici cu privire la această abordare holistică.

Sănătatea este cea mai importantă, astfel încât este nevoie de a elimina orice posibil factor declanșator sau intoleranță alimentară pentru a obține o piele curată. Într-adevăr, procesul este unul de durată, însă rezultatele vor apărea cu siguranță.

Și mai important, abordarea holistică se referă și la starea psihologică. Liniștea sufletească este la fel de importantă ca o dietă sănătoasă. Secretul stă în echilibru și răbdare!

Care este legătura dintre dietă și acnee?

O bună perioadă de timp, dermatologii și cercetătorii au negat vehement orice fel de legătură între dietă și piele. Totul a început în anii 1960 cu un studiu care a examinat efectele consumului de ciocolată și acnee. 65 de participanți cu „acnee moderată' au fost rugați să mănânce batoane de ciocolată în fiecare zi timp de o lună. Unii consumau chiar și un exces de 1.200 de calorii zilnic doar din ciocolată!

În mod surprinzător, studiul nu a avut nici un rezultat concret. Toată lumea a spus: „Nimic! Să mergem să luăm niște snickers, ciocolată și să evităm acest subiect în următorii 40 de ani.' Și cam așa s-a întâmplat. Acest subiect nu a mai fost dezbătut până la mijlocul anilor 2000! Aproape 40 de ani mai târziu.

Un nou interes l-a reprezentat faptul că acneea ar putea fi o boală occidentalizată.  Cu alte cuvinte, este complet inexistentă în afara multor civilizații industrializate! Două exemple sunt kitavanii din Papua Noua Guinee și vânătorii-culegători Aché din Paraguay. Două civilizații care nu au știut niciodată cum este să simți existența unui coș.

Se pare că alimentele pe care le consumă sunt secretul unui ten fără pete și imperfecțiuni.

Bucătăria lor este complet diferită de ceea ce mănâncă restul Planetei. Ei au în meniu cartoful dulce, taro (legumă tropicală rădăcinoasă), manioca, verdețuri, nucă de cocos și fructe precum papaya, banana, guava, ananas, mango și pepene verde.

De asemenea, consumă deseori pește și ocazional carne de porc. Compoziția lor de macronutrienți este de aproximativ 69% carbohidrați, 21% grăsimi și 10% proteine. Aceasta este o dietă destul de slab glicemică, fără lactate, cereale, uleiuri polinesaturate, alcool, cafea, ceai sau zahăr procesat.

Din acest motiv, cercetătorii au demarat noi studii și au observat că acneea este inexistentă în locuri care nu există o dietă occidentală, prin urmare aceasta duce la apariția acneei.

Cum afectează dieta?

Ameliorarea acneei (și a sănătății) prin dietă se reduce la patru factori.

1. Creșteți densitatea nutrienților

Suntem ceea ce mâncăm. Corpul nostru este un sistem foarte complex care necesită o varietate de vitamine, minerale, acizi grași, aminoacizi și antioxidanți pentru a funcționa optim. Consumul de alimente lipsite de conținut nutrițional oferă corpului nostru puțin sprijin și îi împiedică capacitatea de a vindeca țesuturile deteriorate și de a reduce inflamația.

2. Îmbunătățiți sănătatea intestinului

Avem în intestine trilioane de bacterii care joacă un rol important în tot organismul: sănătatea mintală, absorbția nutrienților, prevenirea bolilor, reglarea sistemului imunitar etc.

3. Reglează hormonii

Se pare că multe alimente pot perturba hormonii.

4. Reglează sistemul imunitar

Acesta merge mână în mână cu toate punctele de mai sus. Reglăm sistemul imunitar restabilind funcția de barieră intestinală, sprijinind microorganismele intestinale, echilibrând hormonii și concentrându-ne pe micronutrienți. Acest lucru se poate face prin alimentație!

Produsele lactate și acneea

Laptele de vacă a fost destinat să ajute vițelușii să crească și, ca atare, conține tot felul de hormoni de creștere și steroizi anabolizanți. Acestea nu sunt bune pentru acnee. Laptele conține estrogeni, progesteron, precursorii androgenului și steroizi.

Mai mult de atât, laptele procesat poate conține somatotropină sintetică bovină (bST sau rbST). De parcă hormonii naturali din lapte nu ar fi fost deja destul de răi, mințile noastre umane strălucite au decis să ofere încă ceva pentru a contribui la creșterea producției lor de lapte.

Acest hormon poate crește insulina. Insulina este hormonul produs de pancreas, el ține sub control nivelul zahărului din sânge.

Producția de sebum poate fi influențată de hormonii androgeni și mediatori hormonali, cum ar fi globulina care leagă hormonul sexual (SHBG) și factorul de creștere asemănător insulinei, toate acestea putând fi influențate de factori dietetici.

Așadar, lactatele favorizează apariția acneei, deoarece au hormoni naturali (și uneori sintetici) de creștere și steroizi anabolici. Acestea cresc nivelul insulinei serice și sunt strâns legate de patologia acneei.

Dieta cu conținut glicemic ridicat

Dieta occidentală a fost cercetată ca o posibilă cauză a acneei. S-a observat că acneea este absentă la populațiile native non-occidentalizate, cum ar fi în Papua Noua Guinee și Paraguay. Prin urmare, cercetătorii au examinat rolul dietei occidentale, care corespunde de obicei unei diete cu conținut glicemic mare.

Insulina și indicele glicemic ridicat sunt probabil cei doi factori asociați cu acnee din punct de vedere științific și clinic.

Cum ajută acneea o dietă slab glicemică?

În primul rând, conform studiilor, o dietă slab glicemică crește sensibilitatea la insulină, astfel încât organismul nu ar trebui să creeze mai multă insulină pentru a menține nivelul glucozei sub control.

În al doilea rând, scade nivelul hormonilor care favorizează apariția acneei. Având mai puțini hormoni androgeni, pielea devine mai puțin grasă și predispusă la porii înfundați.

Și nu în ultimul rând, crește nivelul de globulină care leagă hormonul sexual!

Acesta este proteina produsă de ficat care se leagă de trei hormoni diferiți: estrogen, dihidrotestosteron (DHT) și testosteron. Acesta menține hormonii în echilibru. Cu cât este mai mult, cu atât hormonii din organism rămân mai stabili.

Iată câteva dintre alimentele cu indicele glicemic scăzut și nu conțin deloc carbohidrați: carnea (porc, vită, pește), ouă, brânza tofu, nucile, semințele, o mare parte dintre legume: legumele cu frunze (salata, spanacul, varza kale, patrunjelul), telina, ciupercile, varza, sparanghelul, feniculul, conopida, broccoli.

Alimentele cu indicele glicemic scăzut, dar cu carbohidrați sănătoși sunt: cerealele (orzul, ovăzul, quinoa, porumbul), legumele: mazărea, lintea, fasolea, năutul, lactate: iaurtul, mai ales cel grecesc, fructele: prunele, fructele de pădure, perele, bananele, portocalele, caisele, piersicile și fructele deshidratate.

Omega 6 și Omega 3 pentru acnee

Acizii grași Omega 6 și Omega 3 sunt considerați „grăsimi esențiale', deoarece corpul uman nu le poate sintetiza. Ele pot fi obținute numai prin alimente. Aceste grăsimi joacă un rol crucial în sănătatea celulelor și în menținerea funcției creierului și a nervilor.

Se presupune că oamenii au evoluat după o dietă bogată în acizi grași. Cu alte cuvinte, strămoșii noștri consumau părți egale de acizi grași omega 6 și omega 3. Pentru a face lucrurile mai interesante, cercetările au arătat că eczemele, acneea și psoriazisul sunt legate de anomalii ale metabolismului acizilor grași esențiali.

De exemplu, lipidele de la suprafața pielii la persoanele predispuse la acnee sunt deficitare în acid linoleic – un acid gras omega 6 esențial și o componentă structurală a ceramidelor pielii.

Ceramidele și acizii grași joacă un rol important în sănătatea funcției de barieră a pielii. O barieră de umiditate slăbită este mai puțin capabilă să lupte împotriva agenților patogeni, ceea ce poate duce la diferite boli de piele.

Lista alimentelor care conțin Omega 6

Ouă, carnea vită, brânzeturile, semințele de susan, nucile, nucile pecan, migdalele, alunele, cerealele, majoritatea uleiurilor vegetale (ulei de soia, ulei de semințe de floarea-soarelui, ulei de semințe de struguri, ulei de cânepă, ulei de măsline, ulei de porumb).

Lista alimentelor care conțin Omega 3

Semințe chia, ulei de pește, gălbenușuri de ou, pește (macrou, somon, ton, pește alb, sardine, hamsii, halibut, hering, păstrăv), ulei de in (suplimentarea cu acesta este bună pentru piele), carne de vită, semințe de cânepă, pătrunjel, spanac, nuci.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate