De ce să nu adaugi niciodată lămâie în ceaiul fierbinte? Mihaela Bilic îți spune care este explicația

De ce să nu adaugi niciodată lămâie în ceaiul fierbinte

O cană de ceai fierbinte, cu multă miere și lămâie? Pare remediul perfect când temperatura din termometre începe să scadă, însă în realitate, consumată în acest fel, lămâia nu oferă niciun beneficiu organismului. Mihaela Bilic îți spune de ce să nu adaugi niciodată lămâie în ceaiul fierbinte.

Dacă până acum știai că la temperaturi ridicate substanțele active din miere dispar, iar aceasta chiar poate elimina compuși toxici pentru organism, ei bine, specialiști vin acum cu un alt avertisment. În ceaiul fierbinte nu ar trebui să adaugi nici miere și nici lămâie, în ciuda faptului că acesta este modul în care majoritatea persoanelor servesc această băutură caldă, mai ales în timpul iernii.

De ce să nu adaugi niciodată lămâie în ceaiul fierbinte? Mihaela Bilic îți spune care este explicația

Vitamina C este esențială pentru întărirea sistemului imunitar, însă pentru a beneficia de toate proprietățile acesteia este nevoie de respectarea anumitor reguli. Farmaciștii atrag atenția că atunci când este adăugată în băuturile calde, lămâia își pierde efectul antioxidant, ceea ce înseamnă că, în astfel de condiții, nivelul de vitamina C care ajunge în corp este egal cu 0.

“Cum să beneficiem de toate avantajele vitaminei C? Ferind-o de căldură! Am avut zilele astea privilegiul să stau de vorbă cu un farmacist de excepție. Și am profitat, punând întrebări despre o mulțime de substanțe și nutrienți, cu dorința de a găsi noutăți și remedii eficiente pentru sănătate. În cursul după-amiezii, cu ocazia ceaiului de la ora 5, am primit o avertizare neașteptată legată de banala felie de lămâie pe care vroiam să o pun în ceașcă: “Atenție, mi-a spus domnul farmacist, la peste 60 grade acidul ascorbic se transformă în ascorbați și își pierde efectul benefic antioxidant.”
Fir-ar să fie, mi-am zis în gândul meu, păi 60 grade înseamnă doar încălzit, nici măcar fiert! Păi asta înseamnă “ADIO” vitamina C din toate fructele și legumele gătite. Va trebui să învățăm să le consumăm crude, să le ronțăim precum iepurașii. Și abia acum, când mi s-a confirmat cât e de sensibilă, văd necesitatea suplimentelelor cu vitamina C, de măcar 0,5g/zi, mai ales în perioadele în care avem nevoie de o imunitate crescută.
Iar veștile proaste nu se opresc aici.  “Aceeași greșeală se face și cu mierea”, a continuat domnul farmacist, “încălzirea nu numai că distruge substanțele active, dar poate genera inclusiv compuși toxici.”  Așa că ne place sau nu, trebuie să ținem seama de farmacologie dacă vrem să avem beneficii din nutriție. Și da, se confirmă faptul că nu toate produsele din alimentația noastră trebuie gătite/ preparate termic. Concluzia e clară și fără drept de apel: Natura ne-a făcut omnivori ca să putem mânca din toate, și animale și vegetale și crude și gătite. Asta înseamnă să mănânci sănătos!”, a scris Mihaela Bilic pe facebook.

Foto: facebook, shutterstok.com

Citește și:

Doctorul Dovleac, de la distracție la leac

Semne clare că ai putea avea un cheag de sânge într-o venă

Ouăle de prepeliță: beneficii reale

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate