Cinci gustări prietenoase pentru persoanele cu diabet

Dacă aveți diabet, găsirea dulciurilor cu conținut scăzut de carbohidrați și zahăr adăugat poate fi o provocare. Nu numai asta, dar selectarea gustărilor care sunt bogate în fibre, proteine ​​și grăsimi sănătoase pentru inimă pentru a susține un control mai bun al zahărului din sânge poate fi și mai dificilă.

Din fericire, există o mulțime de opțiuni nutritive disponibile.

Cinci gustări prietenoase pentru persoanele cu diabet

Alimentele de mai jos nu au nevoie de preparare și, prin urmare, sunt foarte rapide, portabile și la îndemână.

1. Ciocolata neagră

Atunci când este savurată cu măsură, ciocolata neagră poate fi o modalitate sănătoasă și delicioasă de a-ți satisface pofta de dulce.

Este bogată în special în flavonoide, un tip de compus vegetal care poate ajuta la prevenirea rezistenței la insulină și la protejarea împotriva problemelor cardiace pentru persoanele cu diabet de tip 2. În plus, are un conținut mult mai scăzut de zahăr, carbohidrați și calorii decât ciocolata cu lapte.

2. Pere

Pere sunt o sursă excelentă de fibre, având peste 4 grame de fibre, cu 21,3 grame de carbohidrați, în fiecare porție de 140 de grame. Fibrele încetinesc absorbția zahărului în sânge, care poate stabiliza nivelul zahărului din sânge după ce ați mâncat.

Potrivit unui studiu, consumul de pere proaspete poate fi, de asemenea, o strategie eficientă pentru a ajuta la îmbunătățirea controlului glicemiei pentru persoanele cu diabet zaharat.

Perele pot fi savurate ca o gustare dulce și simplă sau pot fi tăiate în felii subțiri, asemănătoare cipsurilor și coapte pentru un pic suplimentar de crocant.

3. Merele

Merele sunt versatile, delicioase și hrănitoare, cu 28 de grame de carbohidrați și 5 grame de fibre într-un singur măr mediu. Au, de asemenea, un indice glicemic scăzut, care este o măsură a cât de mult afectează anumite alimente nivelul zahărului din sânge.

Mai mult, un studiu a constatat, de asemenea, că consumul unui măr înainte de a mânca orez a contribuit la reducerea nivelului de zahăr din sânge, comparativ cu consumul de orez singur . Încercați felierea merelor și adăugarea unui pic de scorțișoară pentru o gustare ușoară în mișcare sau combinați cu unt de arahide pentru a vă crește aportul de proteine ​​și grăsimi sănătoase.

4. Strugurii

La fel ca alte tipuri de fructe, strugurii pot fi un tratament sănătos și bogat în fibre pentru persoanele cu diabet. De fapt, fiecare porție de 75 de grame conține aproximativ 1 gram de fibre și 14 grame de carbohidrați. Strugurii roșii sunt, de asemenea, bogați în antioxidanți și polifenoli, care pot ajuta la scăderea stresului oxidativ și la protejarea împotriva complicațiilor de sănătate legate de diabet.

Pentru o gustare dulce și răcoritoare, bucurați-vă de struguri proaspeți sau încercați să-i congelați peste noapte.

5. Iaurt grecesc

Cu 20 de grame de proteine ​​în fiecare porție de 200 de grame, iaurtul grecesc poate fi o opțiune excelentă de gustare pentru persoanele cu diabet zaharat. Creșterea aportului de proteine ​​ar putea ajuta la controlul apetitului și la scăderea poftei alimentare.

Destul de interesant, unele cercetări sugerează, de asemenea, că suplimentarea zilnică cu iaurt care este îmbogățit cu vitamina D și probiotice poate ajuta la îmbunătățirea controlului glicemiei la persoanele cu diabet de tip 2.

Cel mai bine este să optați pentru iaurt grecesc simplu și să îl îndulciți acasă cu fructele preferate, împreună cu un strop de scorțișoară sau condimente de plăcintă cu dovleac.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate