Cea mai simplă modalitate prin care poți slăbi a fost dezvăluită de Mihaela Bilic: “Trebuie să luăm o pauză de la…”

Cea mai simplă modalitate prin care poți slăbi a fost dezvăluită de Mihaela Bilic

În lupta împotriva kilogramelor în plus fiecare persoană are propria strategie, dar se întâmplă de foarte multe ori ca rezultatele să nu apară indiferent de eforturi, dând naștere frustrărilor. Cea mai simplă modalitate prin care poți slăbi a fost dezvăluită de Mihaela Bilic. Uite cum trebuie să procedezi pentru a obține rapid silueta perfectă.

Nutriționiștii atrag atenția de fiecare dată că dietele drastice nu sunt o soluție și că menținerea unui echilibru din punct de vedere alimentar reprezintă cea mai eficientă armă împotriva kilogramelor în plus. Într-o postare pe pagina de facebook,  Mihaela Bilic a dezvăluit unde greșesc cele mai multe persoane atunci când vor să slăbească și de ce numărarea caloriilor nu este întotdeauna o metodă care să dea rezultate.

Cea mai simplă modalitate prin care poți slăbi a fost dezvăluită de Mihaela Bilic

Atunci când vor să slăbească, foarte multe persoane aleg să țină o evidență a caloriilor pe care le consumă, astfel încât să se încadreze într-un anumit număr. Deși nu este nimic greșit în asta, Mihaela Bilic atrage atenția că nu doar numărul caloriilor este important, ci și alimentele consumate. Pentru a slăbi rapid și eficient, celebra nutriționistă recomandă servirea meselor la un interval de 4-5 ore, evitarea combinației grăsimi- făinoase și zahăr, dar și grija la porțiile de mâncare.

“Ce e mai eficient pentru slăbit: puțină mâncare sau puține calorii? Teoria pe care se bazează slăbitul a fost stabilită de americani acum mai bine de jumătate de secol și spune așa: mănâncă mai puțin și mișcă-te mai mult. Apoi tot ei au venit cu moda lui “low fat”, condamnând grăsimile ca fiind principalele vinovate de kilogramele în plus, că doar au 9 cal/g. Prin urmare oamenii au mâncat mai dietetic, dar s-au îngrășat mai tare. Vinovatul a fost zahărul (și implicit fructoza), care deși are doar 4 cal/g e capabil să producă mai multă grăsime de depozit decât lipidele alimentare. Deci contează numărul de calorii din dietă? Cu siguranță, dar slăbitul e mai complicat de atât. Să zicem că iei decizia să consumi sub 1000cal/zi. Contează din ce provin ele? Oh, daaaa! Dacă provin din zahăr/fructoză, slăbitul va fi anevoios, dacă nu imposibil. Dacă provin din carbohidrați/amidon combinați cu grăsimi, din nou e puțin probabil să slăbim eficient. Dacă însă grăsimile alimentare nu sunt asociate cu făinoase și/sau zahăr, ce să vezi? Slăbești văzând cu ochii. Deci până la urmă o calorie nu e doar o calorie.
Un alt aspect îl reprezintă volumul de mâncare consumat. Să ne întoarcem la dieta noastră cu sub 1000cal. Dacă decidem să mâncăm doar legume, 1000 cal înseamnă 3-5 kg, deci un castron sau un lighean, de la caz la caz. Aceleași 1000cal pot însemna însă 250g salam de Sibiu sau 150g fistic/migdale. Întrebarea este: ce e de preferat? Eu cred că nu e o soluție să-ți umpli stomacul cu alimente sărace în calorii, dar care au un volum foarte mare. Atunci când suntem obișnuiți să mâncăm mult cantitativ, culmea e că sațietatea va apărea când stomacul e plin, nu când e atins aportul optim de calorii. Cu alte cuvinte, cu cât mâncăm mai mult, cu atât apetitul va crește și vom fi tentați să consumăm volume mari de alimente, indiferent câte calorii conțin- există riscul să înfuleci cu aceeași ușurință și un castron de fasole verde, dar și un castron de cartofi prăjiți. Un stomac “antrenat” pe bolum mare, va cere mereu tot mult.
Soluția e undeva la mijloc, o combinație între cele două. Ideal e să reușești să slăbești făcând ordine mai întâi în ritmul meselor și cantitatea de mâncare de la fiecare masă. Deci contează mai mult să mănânci rar și puțin cantitativ- ceea ce înseamnă indirect și mai puține calorii. Important este să-ți redimensionezi stomacul, să-l obișnuiești să stea complet gol timp de 4-5 ore între mese, nu să ronțăi mereu mere și morcovi, doar pentru că sunt lipsite de calorii.
Când vrem să slăbim trebuie să luăm o pauză de la mâncare, indiferent câte calorii are. Și părerea mea e că merită să mănânci mai puțin din ce-ți place, decât să te umfli cu produse dietetice, fade și neapetisante. Or fi ele puține caloriile din buget când vine vorba de slăbit, dar să le “cheltuiești” pe mult și prost mi se pare o păcăleală. Pentru că la final, chiar și cu burta plină, nu vei fi satisfăcut. Și continuarea efortului, perseverența în cura de slăbire depind de această satisfacție. Puțin și bun, asta cred că e soluția.”, a scris Mihaela Bilic pe facebook.

Foto: facebook

Citește și:

Enteroviroza la copii. Cum se manifestă afecțiunea

În exclusivitate pentru Avantaje, doctor Lucian Dorobanțu: Suntem suma oamenilor și întâlnirilor ce ne-au marcat traseul profesional.'

Alimente pe care nu trebuie să le mănânci niciodată. Trebuie să uiți să există!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate