Ce alimente trebuie să eviți dacă suferi de diabet

Pentru cei care nu suferă de diabet zaharat, biscuiții, fursecurile sau cartofi prăjiți nu sunt un mare pericol.

Pe de altă parte, pentru persoanele cu diabet zaharat, consumul de anumite alimente le poate pune viața în pericol.

“Este greu să spun exact ce este bine și ceea ce nu este, pentru că fiecare pacient cu diabet zaharat este puțin diferit și toleranța fiecărui pacient față de carbohidrați este diferită”, spune Matthew Freeby, director al Centrului de Diabet Gonda de la UCLA Health.

Carbohidrații – un grup macronutrient care include zahărul – reprezintă cea mai mare amenințare pentru persoanele cu diabet zaharat.
Nivelurile prea mici sau prea scăzute ale zahărului din sânge – cunoscute sub numele de hiperglicemie și, respectiv, de hipoglicemie – pot duce la simptome precum greață, vărsături, dureri de stomac, bătăi rapide ale inimii, amețeală sau confuzie. Experimentarea oricăror din aceste simptome atunci când aveți diabet trebuie să vă trimită la medic.

În cazuri extreme, zahărul crescut sau scăzut din sânge ar putea duce la inconștiență și la moarte.

Ce alimente trebuie să eviți dacă suferi de diabet

Suc de fructe

“Atât timp cât ne gândim la sucul de fructe ca fiind sănătos, trebuie să știi că este bogat în zahăr”, spune Ginn-Meadow. Și pentru diabetici nu pare să existe o mare diferență între consumul de zahăr sub formă de suc sau sub formă de suc de fructe. Ambele sunt nesănătoase, spun specialiștii.

Dulciuri și covrigi

“Mulți dintre pacienții mei cu diabet zaharat se gândesc la zahăr ca fiind cel mai rău lucru care le afectează glicemia și uită de carbohidrați”, spune dr. Freeby.
“Le spun să se uite la etichetele nutriționale pentru conținutul total de carbohidrați, nu doar pentru conținutul de zahăr”.

Cartofii prăjiți

Dr. Freeby spune că legumele “amidon”, cum ar fi cartofii și porumbul, sunt principalele surse de carbohidrați și trebuie să fie consumate cât mai rar sau evitate.

Alimente prăjite

Prăjirea oricărui tip de hrană modifică în cele din urmă compoziția sa, potrivit unui studiu publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică. După ce mai mult de 70.000 de femei au completat un chestionar cu privire la alimentele pe care le-au consumat, cercetătorii au descoperit că indulgența la alimentele prăjite a fost asociată cu un risc semnificativ crescut de diabet zaharat de tip 2.

Cereale

“Cerealele pentru micul dejun pot fi bogate în carbohidrați, adaos de zaharuri și proteine și fibre scăzute”, explică Sheth.
“Carbohidrații, în special din boabele rafinate, vor determina în mod natural o creștere a zahărului din sânge”.

Pâine

Din nou, carbohidrații sunt un risc pentru diabetici. Și pâinea reprezintă o sursă importantă de carbohidrați”.
Se pare că pâinea din cereale integrale este mult mai bună, deoarece este nevoie de mai mult timp pentru digerare.

Paste și orez

“Același lucru se întâmplă și când vine vorba de paste, orez și alte cereale rafinate, deoarece acestea tind să fie bogate în carbohidrați și au un conținut redus de fibre și proteine”, spune Sheth.

 

Iulia Sandu

Foto:123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate