Cafea, alune, ciocolată…Pro sau contra?

Cafea, alune, ciocolată…Pro sau contra?

hepta_1362013Cafea, alune, ciocolata… Auzi multe sfaturi si teorii despre cat de daunatoare sau sanatoase sunt pentru organism. Care este, insa, adevarul?

CIOCOLATA

PRO
Ciocolata amaruie contine niste substante chimice, denumite flavonoide, care sunt benefice pentru circulatia sangelui si pentru inima, ele fiind si anticancerigene.
Un singur baton de ciocolata amaruie contine fier, magneziu si o cantitate de flavonoide egala cu cea pe care o gasim in sase mere, iar ciocolata cu lapte contine, in plus, si calciu.
CONTRA
Un baton de ciocolata amaruie are 40% grasimi saturate, precum si o cantitate deloc neglijabila de zahar. Daca tii la silueta, evita ciocolata de orice fel!
Sfat Avantaje:
Mananca ciocolata cu masura. Daca nu poti renunta la aceasta placere, alege, mai bine, ciocolata amaruie, care are o concentratie mai mare de cacao si mai putin zahar decat cea cu lapte. O ciocolata amaruie pe saptamana nu face rau nimanui.Dar, daca vei consuma fructe si legume proaspete, vei beneficia de o cantitate egala de flavonoide, de mai multe vitamine si mai putin zahar!

CAFEA

PRO
Cofeina te ajuta sa fii mai activa pentru o perioada scurta de timp. Statistic vorbind, persoanele care beau cel putin patru cesti de cafea zilnic sunt mai putin predispuse riscului de a se imbolnavi de Parkinson sau de cancer la stomac – desi medicii nu au descoperit o explicatie stiintifica a acestui fapt.
CONTRA
Cafeaua este contraindicata femeilor insarcinate, cofeina putand fi cauza pierderii unei sarcini. De asemenea, cafeaua mareste tensiunea si creste riscul de a face infarct. Recent, cercetatorii au descoperit ca o singura ceasca de cafea bauta zilnic poate spori sansele de a face infarct sau atac cerebral si dauneaza circulatiei.in plus, poate provoca migrene si este un puternic diuretic, asa incat poate duce la deshidratare.
Sfat Avantaje:
Persoanele care au tensiune mare si femeile insarcinate ar trebui sa evite cafeaua. Daca ai o sanatate buna, doua cesti de cafea nu dauneaza, dar nici nu au vreun efect pozitiv asupra organismului.

CEAI

PRO
Cercetatorii au demonstrat ca ceaiul negru are proprietati anticancerigene, datorita unor substante numite polifenoli, care distrug celulele maligne. De asemenea, flavonoidele care se gasesc in ceai reduc riscul de a face infarct, iar ceaiul de lamaie previne cancerul de piele.
CONTRA
Ceaiul contine, la randul sau, cofeina, avand aceleasi contraindicatii precum cafeaua.
Sfat Avantaje:
Daca nu esti insarcinata si daca nu folosesti mai mult de o lingurita de zahar, ceaiul este chiar sanatos. Poti bea pana la cinci cesti de ceai pe zi. Totusi este mai bine sa bei ceai de plante: musetel, tei, lamaie sau menta.

VIN ROSU

PRO
Baut in cantitati moderate, vinul rosu previne bolile de inima, pentru ca reduce colesterolul. Totodata, contine si flavonoide, substante care protejeaza inima. Un studiu efectuat recent in Spania arata ca persoanele care beau periodic vin rosu sunt mai sanatoase!
CONTRA
Alcoolul dauneaza foarte mult ficatului si celulelor nervoase, asa incat predomina efectele negative, nu cele pozitive. Persoanele care beau cantitati mari de alcool sunt predispuse la cancer de colon, atacuri cerebrale si, desigur, la alcoolism. La toate acestea se adauga si pericolul accidentelor de tot felul.
Sfat Avantaje:
Daca obisnuiesti sa bei mai putin de doua pahare de vin rosu pe zi, nu te expui nici unui risc, ci dimpotriva, este chiar sanatos pentru inima. Daca insa nu ti-ai format acest obicei pana acum, nici nu este cazul sa o faci.

 

Brazil NutsALUNE

PRO
Alunele sunt bogate in grasimi nesaturate (benefice pentru organism) si reduc colesterolul, prevenind astfel bolile de inima, cu conditia sa nu fie prajite si sarate.

CONTRA
Multe persoane sunt alergice la alune, in anumite cazuri alergia putand avea chiar forme fatale. Femeile insarcinate si cele care alapteaza ar trebui sa evite alunele, fiindca exista riscul sa transmita alergiile si copiilor.

Sfat Avantaje:
Daca nu esti insarcinata, daca nu alaptezi sau nu ai alergie la alune, le poti manca linistita. Retine insa ca au multe calorii, asa ca persoanele care tin regim ar trebui sa le evite!

LAPTE

PRO
Laptele este una dintre cele mai bogate surse de calciu. Este recomandat atat adultilor, cat si copiilor, pentru ca, pe langa un continut mare de calciu, are si proteine, zinc, vitaminele B12, B2, A si D.

CONTRA
Produsele lactate contin grasimi saturate, care ingroasa arterele si sporesc riscul bolilor de inima. Alergiile si intoleranta la lactoza pot cauza probleme digestive sau alte complicatii nedorite.

Sfat Avantaje:
Este sanatos sa bei lapte atat timp cat nu suferi de alergie sau intoleranta. Doua cani de lapte pe zi nu te expun nici unui risc, dimpotriva. Daca vei consuma dimineata lapte cu cereale sau biscuiti, te vei simti plina de energie. O cana de lapte caldut savurata seara, inainte de culcare, (fara biscuiti, paine sau alte… tentatii) iti va asigura un somn linistit. Cel mai bine este sa alegi laptele degresat sau semidegresat, mai ales daca vrei sa iti mentii silueta!

5 alimente-minune, bogate in vitamina D

Vitamina D – supranumita si “vitamina soarelui”, unul dintre cele mai importante elemente pentru organism – este necesara pentru formarea si sanatatea oaselor. In mare parte, este furnizata prin expunerea corpului la soare, insa cea mai bogata sursa este o alimentatie corecta.

Lipsa vitaminei D din organism are o serie de consecinte nedorite:

– la copii – deformarea oaselor (rahitism)
– la adulti – dureri musculare si chiar slabirea muschilor.

Iata cinci categorii de alimente bogate in vitamina D: peste (in mod special, somon, macrou sau sardele), oua, lapte si produse lactate, cereale si legume.

Meniu contra insomniei

Iti sugeram un meniu care iti va asigura energia necesara in timpul zilei, precum si cantitatea de calciu si magneziu care te va ajuta sa te relaxezi seara.

Mic dejun : Fulgi de cereale (grau, ovaz), bogate in magneziu, si un suc de fructe sau un ceai din plante.
Pranz: O salata cu fasole boabe, orez brun, alune si sos de soia iti va da energia necesara pentru a-ti continua activitatea pe tot parcursul zilei.

Gustare: O banana, bogata in magneziu si potasiu
Cina: O masa usoara, servita nu prea tarziu (cu cel putin o ora inainte de culcare), formata dintr-o salata verde si peste (sardele, de exemplu) cu ulei de masline.
Inainte de culcare: Bea un ceai de musetel, un excelent calmant care te va ajuta sa dormi mai bine.

Mici tentatii…

Daca in timpul unei pauze ti se face pofta de “rontait”, gandeste-te bine ce alegi.

30 G de stafide – 60 calorii, 0 g grasimi

Sunt bune, dar…
Contin calciu, vitamina C, nici un pic de grasimi, insa au destul de mult zahar.

30 G de alune, fistic – 162 calorii, 13 g grasimi

Sunt bune, dar…
Contin grasimi naturale nesaturate, benefice pentru inima, daca le consumi in cantitati mici.

30 G de sticks-uri, pufuleti, cartofi prajiti ambalati – 150 calorii, 10 g grasimi

Sunt bune, dar…
Contin grasimi saturate, deci este mai bine sa le eviti. De asemenea, au multa sare – cu efecte negative pentru tensiunea arteriala. Cartofii prajiti ambalati sunt bogati in vitamina C, asa ca au si o valoare nutritiva.

30 G branza topita – 100 calorii, 8 g grasimi

Sunt bune, dar…
Branza este o sursa de calciu, dar contine si grasimi saturate, care nu sunt bune pentru organism.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate