Biroul de acasa

Daca pentru masa exista o larga varietate de optiuni, de la unele costisitoare pana la unele foarte ieftine, pentru scaun n-ar trebui sa faci economie. Pentru scurt timp, se poate sta pe orice scaun, insa daca stai o perioada mai lunga pe un scaun neadecvat, coloana vertebrala este supusa la eforturi nejustificate. Indicate sunt scaunele de birou cu rotile, a caror inaltime si inclinare a spatarului sunt reglabile.

Inaltimea scaunului trebuie potrivita astfel incat toata talpa sa atinga podeaua. Daca nu dispui de un scaun reglabil, asaza-ti sub talpi un mic taburet (sau o cutie de lemn).

Depozitarea

Pot fi alese diverse solutii, in functie de buget, dar si dupa cat de "maniac" al ordinii esti. Cea mai simpla formula o reprezinta sistemele de sustinere suspendate, din metal, care sunt ieftine, iar inaltimea rafturilor poate fi ajustata usor. In plus, ele permit montarea rafturilor la distante variabile, pe orizontala.
Totusi, este recomandabil ca rafturile sa nu fie mai lungi de un metru, pentru a nu se curba sub greutatea cartilor.

  • La montarea rafturilor, trebuie lasat un spatiu mai mare intre rafturile din zona inferioara, pentru a pune acolo cartile sau albumele de format mare. Sub raftul cel mai de jos, se lasa o distanta de 10 cm, pentru a putea curata praful.
  • Iata alta varianta de sustinere a rafturilor – prin console fixate in perete. Exista si variante – mai scumpe -, dar foarte elegante, cu rafturi din sticla, pe care obiectele parca plutesc pe langa perete. Pentru obiectele mici, rechizite etc., cele mai potrivite sunt sertarele sau alte corpuri de depozitare inchise.
  • In ceea ce priveste pastrarea diverselor hartii, un mod eficient in acest sens este cel in bibliorafturi (chiar daca ne evoca o atmosfera birocratica, antipatica). Biblioraftul poate sa cuprinda, la randul sau, diferite dosare (la fel ca si sistemul de operare a unui computer). Certificatele de garantie, instructiunile de utilizare, chitantele sau facturile pot fi perforate si indosariate ca atare, iar certificatele de nastere, de casatorie, diplomele etc. pot fi pastrate in mape de plastic cu perforatii pe margine, care permit indosarierea.
  • Pentru organizarea suprafetei biroului, poti face o lista cu obiectele necesare (stilou, creioane, hartie, telefon, carnet de adrese etc.) si sa le fixezi un loc, pe care sa incerci sa-l respecti. Ar fi bine daca poti atinge, fara sa te ridici de pe scaun, instrumentele pe care le folosesti cel mai mult. Daca lucrezi la computer, nu uita de un suport pentru ciorne, pe care sa-l asezi la acelasi nivel cu monitorul.

Arh. Marius Marcu-Lapadat, MB Studio
Foto: colectia autorului

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Decoratiuni