Alimente care te menţin suplă, sănătoasă, frumoasă!

Scapă de răceală cu usturoi

Substanţa cunoscuta sub numele de Allicin, din usturoi, are proprietăţi antibacteriene şi antivirale, de aceea recomandarea vârstnicilor de a consuma usturoi este valabila şi în prezent.

Îl poţi servi: Amesteca bucăţelele de usturoi cu un iaurt natural, adaugă sare şi piper, pentru un sos care te va duce cu gândul la îmbietoarele arome ale Orientului Mijlociu.

Pregăteşte la cuptor o garnitura din usturoi, ardei, ceapă roşie, morcovi, cartofi şi dovlecei. Presară brânză feta cu 10 minute înainte de a fi gata.

Un păr ca de reclamă cu ouă

Un ingredient clasic, dar care îşi păstrează eficacitatea până în ziua de azi. Proteinele din ouă ajută la creşterea părului şi la menţinerea acestuia într-o stare foarte bună.

Îl poţi servi: Omleta sau ouale fierte sunt cele mai rapide forme de preparare, însă le poţi consuma şi în salate, fierte foarte tare.

Le poţi pregati la cuptor, într-un amestec cu sos de roşii.

Ovăz…dispoziţia, din ce în ce mai bună

Acum eşti bine-dispusă, în minutele următoare ai stări de melancolie sau nervozitate? Ovăzul eliberează energie treptat, menţinând acelaşi nivel al zahărului din sânge (şi al dispoziţiei).

Ovăzul este şi o sursă de seleniu care, se spune, ajută la combaterea depresiei.

Îl poţi servi: În stilul britanicilor, adică sub forma unui mic dejun cu terci de ovaz.

Pentru un prânz copios, alege file de macrou, trece-l printr-un ou bătut, acopera-l cu ovaz şi prăjeşte-l.

Cartofii dulci – riduri în minus

Îi gaseşti în supermarketuri, de obicei, la preţuri mult mai ridicate decât cartofii obişnuiţi, însă cu beneficii pe măsură.

Când nutriţionistul îţi spune că o porţie de cartofi dulci conţine peste 500% din necesarul zilnic de vitamina A, substanţă antioxidantă eficientă în lupta cu ridurile, este timpul să treci la masă.

Îi poţi servi: Toarnă puţin ulei de măsline peste feliile de cartofi şi pune-i la copt.

Coacăze negre … hrană pentru creier

Sunt pline de flavonoide, substanţe care ajută la dilatarea vaselor de sânge şi, astfel, la circulaţia sângelui şi a oxigenului catre creier. În plus, au un gust grozav!

Le poţi servi: Proaspete sau congelate, amestecă-le cu iaurt, lapte şi miere pentru un smoothie care îşi va pune creierul în mişcare. Daca nu, testează reţetele cu coacaze din secţiunea Gastronomie.

Verde ca de vulture cu spanac

Conţine luteină, antioxidant care protejează vederea. În plus, explică Lygia Alexandrescu, are fier, calciu, clorofilă, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu şi potasiu.

Îl poţi servi: Adaugă frunzele în supe sau garnituri la final, pentru a-şi păstra calităţile.

Nuci pentru somn uşor

Acestea ajută la ridicarea nivelurilor de melatonină din organism, acesta fiind un hormone care induce starea de somn.

Le poţi servi: Presară nucile măcinate pe cereale sau salate sau adăugă-le în propria combinaţie de seminţe şi fructe uscate.

Postul Paştelui – detoxifierea organismului prin raw vegan

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate