60 de secunde la control

Cifrele care iti apar pe scala cantarului sunt doar o parte a povestii a cea mai importanta este zona in care depui grasimea: pe burta sau pe fese si coapse!

TEST: Ai o respiratie proaspata?
Verifica-ti respiratia sufland in causul palmei. Sau poti sa pui limba pe dosul palmei, asteapta cinci secunde si miroase rezultatul.

De ce este important Foarte multe cauze pot sta la baza existentei unei respiratii rau mirositoare: fumatul, diversele condimente din alimente sau chiar alimentele si cafeaua. Dar aceasta manifestare poate fi si efectul unei afectiuni gingivale ori semnul unei boli ascunse.

Ce trebuie sa faci Daca ti se pare ca mirosul este foarte rau sau daca ai impresia ca e permanent (nu dispare niciodata), indiferent ce ai manca, mergi la medicul stomatolog sau cel de familie (mirosul de fructe fermentate poate fi indiciul prezentei diabetului).

Daca vrei sa iti imbunatatesti respiratia pana la eliminarea cauzei care a produs-o, imbunatateste-ti igiena orala. Cand nu ai la tine periuta si pasta de dinti, incearca sa mesteci seminte de fenicul sau sa bei un ceai de menta. Bomboanele mentolate sau cu anason au acelasi efect.

TEST: Cati centimetri ai in talie?
Masoara-ti circumferinta abdominala in dreptul ombilicului: cifrele din intervalul 81-88 cm indica un risc crescand pentru sanatate. Daca masuratoarea sare de 88 cm, inseamna ca ai de infruntat un risc foarte mare de imbolnavire. Ia masuri, urgent!

De ce este important Zona pe care acumulezi grasime iti poate oferi un indiciu important asupra starii tale de sanatate.

Ce trebuie sa faci Forma de mar (rotunjoara, cu grasimi acumulate pe burta si in jurul taliei) reprezinta un risc crescut pentru imbolnavirea inimii. Forma de para (cu fese si coapse generoase) scade riscul acestei imbolnaviri.

Studiile arata ca indepartarea a 5-10% din excesul de greutate a organismului poate duce la o imbunatatire importanta a sanatatii tale, inclusiv la scaderea nivelului de colesterol. Asadar, daca esti supraponderala si, mai ales, ai corpul in forma de mar, treci imediat pe un regim de viata sanatos, sarac in dulciuri si grasimi, si fa cat mai multa miscare!

TEST: Iti cade parul?
Apuca o suvita potrivita de par intre degete. Acum incearca sa o intinzi cat poti de mult, fara sa rupi firele. In mod normal, un par sanatos ar trebui sa se intinda in proportie de 5% inainte de a reveni la lungimea initiala.

De ce este important Parul casant si care se rupe usor este, in general, semnul unei deficiente de nutrienti in organism.

Ce faci Ca sa ai un par puternic si sanatos asigura-te ca mananci suficiente proteine a oua, carne slaba, dar si vegetale a nuci, seminte, leguminoase boabe. Mai poti incerca masajul indian al capului, despre care se crede ca stimuleaza circulatia pielii scalpului si foliculii capilari, ajutand astfel la sanatatea parului.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate