4 schimbări mici care îți vor oferi cel mai odihnitor somn de care ai avut parte vreodată

Un somn bun este vindecător și te face să te simți ca nouă dimineața. Cu aceste schimbări poți avea parte de el în fiecare noapte.

După o noapte cu adevărat odihnitoare, te simți de milioane. Ești energizată, te concentrezi mai bine și ai o stare de spirit excelentă. De multe ori, însă, nici nu realizezi că poți avea parte de un somn mai bun, pentru că deja te-ai obișnuit cu oboseala de dimineață sau cu dificultățile la trezire atunci când sună alarma. Iată ce schimbări mici, dar cu o importanță majoră, poți face pentru a avea parte de odihnă ca la carte.

  1. Patul la control. Cum îți dai seama că îți oferă o poziție coectă pe durata nopții

Primul factor de care depinde calitatea somnului este, în mod evident, patul. Cu un pat bun, poți dormi neîntoarsă și în aer liber, lângă o autostradă zgomotoasă. Primul pas este să verifici dacă patul tău este încă în măsură să-ți ofere nopți odihnitoare. Urmărește dacă salteaua este dreaptă și nu are adâncituri, dacă se aud scârțâituri când te miști în pat sau dacă simți cusături sau arcuri atunci când te întinzi în pat. Aceste aspecte îți afectează somnul mai mult decât îți închipui.

Este de ajuns să te uiți printre aceste paturi superbe și foarte confortabile, pentru a lua o decizie în privința schimbării patului vechi, care îți dă dureri de spate și îți afectează somnul. După cum vezi, ele au tot ce îți trebuie pentru a avea parte de confort și poți alege orice material și orice culoare.

  1. Fără fructe, sucuri și dulciuri după ora 18.00

Nu are rost să-ți spunem că nu mai trebuie să bei cafea după-amiaza, probabil știi deja, dar de efectul fructelor, al sucurilor și al dulciurilor ții cont? Ele sunt în măsură să te energizeze și să îți afecteze odihna pe parcursul nopții. După ora 18.00 ar trebui să eviți fructele, mai ales cele foarte dulci, dar și sucurile de fructe (inclusiv cele naturale) și dulciurile de orice fel.

Vei adormi mai repede și vei avea parte de un somn liniștit, deloc agitat. Cu această schimbare ai de câștigat pe doua fronturi, pentru că e un obicei foarte bun și pentru siluetă.

  1. Organizează-ți mesele astfel încât cina să fie cât mai ușoară

O cină bogată este un adevărat inamic pentru somn, așa că e nevoie de o atenție sporită la mesele de seară. Unele dintre greșelile cele mai frecvente ale celor mai multe dintre sunt săritul peste mese și inevitabilele excese de seara. Aceste obiceiuri duc și la acumularea kilogramelor în plus, dar și la un somn agitat.

Alege pentru seară o cină cât mai ușoară, din puține ingrediente, fără prea multe condimente sau alimente greu de digerat. Salate ușoare, o porție de paste integrale cu sos de tomate, lipie cu hummus, legume sote sau niște pește la grătar sunt doar câteva exemple de mâncăruri potrivite pentru cină.

  1. Închide televizorul cu 30 de minute înainte de culcare

O mulțime de persoane spun că adorm cu televizorul pornit, însă acest obicei poate fi unul foarte nociv pentru odihna ta. Ideal este să nu ai niciun fel de aparat electronic în dormitor, iar în cazul în care ai unul deja, este recomandat să-l închizi cu circa 30 de minute înainte să adormi. Până te fură somnul poți citi un roman sau o revistă la lumina unei lămpi. Vei vedea că vei dormi ca un prunc după aceea!

Pui deja în aplicare aceste sfaturi? Care este rutina ta de seară?  

Sursa foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Home deco