Vreau banii inapoi!

Se intampla ca, dupa o zi de cumparaturi, sa observi abia acasa ca bluza pe care ai luat-o de la reduceri e patata, iar cadoul de la raionul de cosmetice este expirat…

Ce sanse ai sa-ti recuperezi banii?

Obiectele electronice si electrocasnice beneficiaza de minim 12 luni de garantie, defectele survenite in aceasta perioada fiind remediate gratuit de producator. Insa obiectele de uz curent (imbracamintea, incaltamintea, vesela, cosmeticele, decoratiunile interioare) nu beneficiaza de garantie.
Asadar, daca vrei sa cumperi un astfel de produs, verifica-l inainte de a-l plati. Daca defectul nu e vizibil, legea iti da posibilitatea sa-l reclami in termen de 30 de zile de la data cumpararii. Ce se intampla insa cand cumperi ceva de la reduceri ?

Pret mic, calitate pe jumatate!

  • Ai dreptul sa ceri banii inapoi pentru un obiect deteriorat, cumparat la pret redus.
  • Nu iti poti recupera banii pe un obiect al carui pret a fost scazut tocmai din cauza acelui defect (de exemplu, cu un fermoar defect); daca insa defectul nu era vizibil sau nu ti-a fost aratat, ai dreptul sa-l returnezi.
  • Daca produsul nu are defect, dar nu-l mai vrei, iti vei primi banii inapoi numai daca aceasta este politica magazinului respectiv.
  • Nu uita ca in perioada reducerilor unele magazine isi schimba politica de returnare a produselor vandute. In general, produsele cumparate la un pret mai mic nu au aceeasi calitate ca si cele cu pret ridicat.

Ce se intampla la returnarea unui obiect cumparat la pret intreg, trecut ulterior la reduceri?

  • Daca produsul are un defect, vei primi inapoi valoarea integrala a produsului cu conditia sa ai un bon de casa ori alta dovada (factura, chitanta) a achizitionarii obiectului din magazinul respectiv. Daca produsul nu are defecte, seful magazinului este cel care decide daca vei primi banii inapoi.

„Marfa vanduta nu se schimba”

  • Conform legii, orice obiect care prezinta parametri calitativi diferiti de cei declarati poate fi returnat pentru remediere, inlocuire sau restituire a sumei de cumparare. Daca ai achizitionat un obiect cu defect, in termen de 30 de zile poti depune o reclamatie la vanzatorul de la care ai cumparat produsul.
  • Daca nu primesti nici un raspuns, te poti adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor sau instantelor judecatoresti. Reclamatiile se primesc numai impreuna cu elementele de identificare a obiectului (inscrise pe eticheta sau pe produs) si cu bonul de casa.
  • Anuntul „marfa vanduta la pret redus nu se schimba” poate exista doar in conditiile in care poti returna sau schimba orice produs cu defecte.

Reducerile de o zi

  • La noi, legea interzice practicarea reducerilor de o zi, la orice fel de produse. Daca totusi gasesti un magazin care recurge la aceasta practica, asigura-te ca produsele sunt de calitate.
  • Comerciantii sunt obligati sa anunte daca produsele de la reduceri au defecte.

Putem returna obiectele deteriorate primite cadou?

  • Conform legii, singura persoana indreptatita sa ceara banii inapoi este cumparatorul, care poate demonstra prin factura, chitanta sau bon de casa ca a achizitionat produsul de la acel magazin. Apeleaza la persoana care ti-a facut cadoul sa returneze produsul sau roag-o sa iti dea bonul de casa si incearca sa-l returnezi tu.

Dar daca, pur si simplu, nu iti place obiectul primit cadou?

  • In acest caz, nu poti schimba sau primi banii inapoi, insa exista firme care accepta schimbarea produsului, pentru a nu-si pierde clientii.
  • Danina Pilat, manager al magazinului Athletix (Calea Dorobantilor, nr. 151) spune ca, in perioada reducerilor, produsele sunt schimbate doar daca au defecte: „Uneori, facem mici intelegeri care ne ajuta sa fidelizam clientela. Daca o persoana cumpara un cadou si ma roaga sa-i schimb produsul in cazul in care sarbatoritului nu i se potriveste, eu ii garantez asta. Conditia e ca schimbul sa fie produs contra produs. Nu obisnuim sa returnam bani”.
  • In cazul defectelor, se incearca inlocuirea produsului defect cu unul similar, iar in cazul lipsei acestuia din stoc, clientul are doua posibilitati: fie ia alt produs la un pret apropiat (platind sau fiindu-i returnata diferenta de pret), fie asteapta pana cand furnizorul aduce articolul respectiv.

CUI TE POTI ADRESA

Iata cum rezolvi orice plangere sau intrebare legata de drepturile tale de consumator:

  • Apeleaza (gratuit) 021/808.09.99.
  • Scrie la: Str. Elev Stefanescu, nr. 9, Sector 2, Bucuresti.
  • Informatii si formulare de reclamatie poti gasi la: www.anpc.ro.

CUM RETURNEZI PRODUSELE DEFECTE

  • Returneaza produsul in maxim 30 de zile de la data cumpararii.
  • Dovezile necesare si suficiente pentru a putea returna un produs deteriorat sunt: factura fiscala, bonul de casa sau o chitanta.
  • Daca nu ai nici o dovada ca produsul cumparat nu corespunde parametrilor declarati, fa o reclamatie la vanzator in cele 30 de zile de la cumparare.
  • Daca angajatii magazinului refuza sa iti schimbe obiectul, afla care este adresa firmei si fa o plangere catre Departamentul de Relatii cu Clientii. In cazul in care solicitarea ta nu primeste raspuns, apeleaza la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

de Ioana Chicet
Material realizat cu sprijinul Rovanei Plumb, secretar de Stat, presedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Publicitate
Libertatea
VIVA!
Unica.ro
Retete
Baby
ELLE
CSID
Ego.ro
Descopera.ro
Diva Hair
TV Mania
Trending news
Mai multe din Decoratiuni