Traieste mai mult si mai bine

1. Renunta la fumat

Daca esti fumatoare, renunta la tigari. Anual, in lume, mor peste 37.000 de bolnavi de cancer pulmonar. Fumatul este cauza principala a imbolnavirii de cancer a 20% dintre femei; formele cele mai raspandite cuprind plamanii, laringele, gura, esofagul.
 
Care este vestea cea buna?
S-a confirmat faptul ca, dupa cinci ani din momentul in care ai renuntat la fumat, sansa de a dezvolta un cancer la plamani scade la jumatate.
Nu poti sa te lasi? Iata cateva sugestii:

  • Incepe prin a nu mai fuma dupa-amiezele sau daca poti, initiaza regimul unei "zile fara fumat" pe saptamana, pentru a da corpului tau sansa de a se reface.
  • Ia vitamine, fie sub forma sintetica, fie naturala, consumand zilnic legume si fructe. Fumatul distruge vitamina C, continuta mai ales in citrice, iar vitamina A, care protejeaza plamanii impotriva cancerului, se gaseste in morcovi.

2. Mananca sanatos

  • sucul de rosii contine o substanta despre care se crede ca previne cancerul.
  • alimentele preparate la microunde te ajuta sa eviti grasimile saturate, care impiedica organismul sa asimileze vitamine. Cuptorul cu microunde este mai bun decat gratarul, intrucat se pare ca alimentele fripte sau prajite contin substante cancerigene.
  • fibrele joaca un rol important in prevenirea cancerului de stomac si de intestin, in acest scop, aproximativ 18 grame de fibre pe zi fiind suficiente. Mananca paine integrala, cartofi copti, mere, pere, banane, muesli (cereale cu fructe) si bea suc proaspat de portocale.

3. Soare, dar cu moderatie

Cea mai periculoasa forma de cancer al pielii, melanomul, poate fi tratat cu usurinta daca este descoperit la timp. Cele mai multe riscuri de a dezvolta tumori maligne ale pielii le au femeile blonde, cu multe alunite (peste 50), mai ales daca se expun prea mult la soare.
De aceea, este bine ca toata lumea sa aplice "regulile de aur" ale bronzului natural:

  • Nu te expune la soare intre orele 11 si 15.
  • Protejeaza-te cu creme (SPF 15), haine si o palarie cu boruri largi.
  • Semnaleaza-i medicului orice alunita care creste, are o forma neregulata sau isi schimba culoarea. Cu cat o descoperi mai devreme, cu atat mai bine.

4. Nu neglija analizele

  • Testul papanicolau: Aproape jumatate dintre femeile care mor anual de cancer de col ar putea fi salvate, daca s-ar prezenta din timp la medic, pentru un test Papanicolau. Acesta se efectueaza printr-o manevra ginecologica foarte simpla si este recomandat, o data la trei ani, tuturor femeilor sanatoase.
  • Examineaza-ti sanii o data pe luna . Acest lucru nu iti ia decat 10 minute si te poate scuti de multe necazuri, iar uneori, iti poate salva viata. Consulta un medic in legatura cu orice fel de umflatura, nodul sau modificare a sanului.

5. Invata sa iubesti fructele si legumele

Este binecunoscut faptul ca, de cel putin cinci ori pe zi, ar trebui sa consumam fructe si legume proaspete. Acestea ne protejeaza de majoritatea formelor existente de cancer, dar mai ales de cel de: intestin, san, esofag si stomac.
O portie de vegetale trebuie sa fie cam de marimea unui mar. Chiar si iarna, nu uita de morcovi, portocale, banane, salata verde, broccoli, etc.

Ce faci daca nu-ti plac legumele?

  • Incearca sa le asezonezi cu condimente (de exemplu ketch-up, curry, diverse mirodenii) si consuma-le cu putina carne slaba sau peste.
  • Amesteca legumele proaspat taiate cu sos de soia sau chilli (boia iute).
  • Amesteca o ceapa cu doua rosii, doi catei de usturoi, pisati, coriandru tocat, o lingura de ulei de masline si una de zeama de lamaie. Se da la rece timp de zece minute. Se serveste ca atare, ca garnitura sau salata.

6. Mergi la discoteca si misca-te cat mai mult.

  • Cate o jumatate de ora de exercitii fizice, de patru ori pe saptamana, este suficienta pentru a reduce cu 40% riscul aparitiei cancerului de san.
  • Dar nu trebuie neaparat sa faci gimnastica. Poti sa dansezi, de exemplu, sau sa urci scarile, sa mergi pe role. Orice activitate fizica distractiva va avea un efect benefic.

7. Pastreaza-ti silueta.

Unul dintre motivele de ingrijorare a specialistilor il reprezinta riscurile pentru femeile supraponderale aflate in perioada de pre-menopauza. Organismul lor produce mai mult estrogen, hormon responsabil de aparitia celor mai multe dintre cancerele de san.
Pentru femeile din aceasta categorie, exista doua metode de slabire usor de aplicat:

  • Bea cat mai multa apa cu cca 20 de minute inainte de pranz. Pofta de mancare iti va scadea considerabil.
  • Mananca mai degraba alimente bogate in amidon (orez, paste fainoase, cartofi) decat in grasimi, deoarece primele sunt mai satioase si aduc un aport crescut de energie.

de Mihaela Doina Radulescu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sport si sanatate