Te-ai trezit obosită din nou? Iată unde greşeşti!

Te-ai trezit obosita si fara chef de a te ridica din pat?

Deşi ai dormit un număr suficient de ore, te-ai trezit obosită din nou? Undeva, în programul tău de seară, ceva nu funcţionează cum trebuie. Dar ce?

De ani de zile se ştie căo persoană ar trebui să doarmă, în medie, circa opt ore pentru ca a doua zi să  facă faţă unui program încărcat. Însă, chiar şi atunci când ai bifat această „cerinţă', nu de puţine ori te-ai trezit obosită, exact ca la culcare. Unde e greşeala?

Amâni prea mult alarma telefonului?

Privind obiectiv obiceiul tău de trezire, e clar că ora pe care ai ales-o pentru a te ridica din pat nu ţi se potriveşte. Decât să tot amâni alarma (şi să ai parte de minute de agitaţie, pentru că oricum de adormit profund nu vei mai reuşi), mai bine potriveşte alarma cu un sfert de oră mai târziu, dar asigură-te că atunci când sună, te vei ridica imediat din pat.

Spune-mi cum arată dormitorul…

Ca să-ţi spun cât de bine dormi. Poate că până acum nu ai acordat o importanţă prea mare felului în care obiectele din dormitor îţi pot influenţa calitatea somnului.

  •  Dacă obişnuieşti să adormi uitându-te la televizor sau butonând telefonul/tableta, adică expunându-te la ceea ce se numeşte „lumina albastră', nu vei reuşi să adormi şi să te odihneşti cum trebuie, dintr-un simplu motiv: lumina împiedică formarea, în organism, a melatoninei, hormonul responsabil cu relaxarea şi apariţia somnului.
  • Întunericul este cel mai potrivit pentru inducerea somnului, de aceea nişte draperii întunecate sunt absolut necesare dacă vrei să te odihneşti cu adevărat.
  • Dacă e nevoie să te trezeşti pe parcursul nopţii, foloseşte lumini de veghe, scăzute ca intensitate. Aprinzând luminile principale, vei „aprinde' şi organismul, căruia îi va fi greu să se reîntoarcă la starea de somn.

Spune-mi ce-ai mâncat/băut

Există, într-adevăr, persoane care sunt o excepţie de la această regulă, însă, de cele mai multe ori, o cină târzie, urmată de somn, sau câteva pahare de alcool în plus, împiedică organismul să se odihnească cum trebuie. Cel mai bine este ca cina să fie luată cam cu trei ore înainte de a merge la culcare.

Spune-mi cu cine dormi

Dacă ai un partener care sforăie, şansele ca somnul tău să fie odihnitor scad. Mai exact, cu o oră în fiecare noapte, spun specialiştii. Ce e de făcut? Trezitul pentru a-i anunţa că sforăie nu va funcţiona pentru mult timp, pentru nici unul dintre voi. Dormitul pe o parte poate ajuta la ameliorarea simptomelor şi dacă nu obişnuieşte să folosească pernă, pune una, două cărţi sub saltea, pentru a o ridica puţin. Acest lucru e util şi atunci când cineva e răcit şi cu nasul înfundat.

Cum ştii dacă suferi sau nu de epuizare cronică? Vezi aici

Combate oboseala prin alimentaţie. Încearcă această reţetă de smoothie delicios

Testează această mască facială, care îndepărtează semnele de oboseală.

Cătălina Chiricheş
Foto: www.shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Relatii