Semnele deficitului de vitamina D și doza zilnică necesară unui adult


Doamna doctor Alina Dumitrașcu, medic primar medicină internă, a intrat vineri, 12 iunie, în direct cu cititoarele Avantaje pentru a răspunde întrebărilor legate de problemele pe care le generează lipsa vitaminei D din organism.

Semnele deficitului de vitamina D și doza zilnică necesară unui adult

Care sunt rolurile vitaminei D?

Cel mai important rol al vitaminei D este acela avut în funcționarea sistemului imunitar.

Toate celulele sistemului imunitar au receptori pentru vitamina D, iar aceștia activează celulele D ale sistemului imunitar care sunt responsabile de apărarea față de o multitudine de infecții, de tip acut sau cronic.

Tot mai multe cercetări științifice au legat deficitul de vitamina D de posibilitatea dezvoltării unei boli autoimune (diabetul zaharat, bolile inflamatorii intestinale, scleroza multiplă, poliartrita reumatoidă, lupus, etc.).

Bolile autoimune apar în momentul în care sistemul imunitar începe să atace propriile țesuturi.

„În loc să atace agenții patogeni, atacă propriile țesuturi, nerecunoscându-le drept țesuturi ale organismului nostru.”

Vitamina D previne acest lucru prin stimularea celulelor D, care sunt celule responsabile tocmai de diferențierea aceasta clară între agresorii externi și celulele organismului nostru.

Totodată, cel mai cunoscut rol al vitaminei D este acela de a forma și menține un sistem osos sănătos. Face acest lucru prin facilitarea absorbției de calciu și de fosfor din alimente.

Doza zilnică de vitamina D necesară unui adult

Deși expunerea la soare este și ea benefică, există și reversul expunerii la anumite nivele de ultra violete, în anumite intervale orare.

Ei bine, atunci, aportul de vitamina D poate fi compensat prin suplimentarea din alimentație sau cu ajutorul suplimentelor alimentare.

Doza zilnică de vitamina D recomandată pentru adulți este de aproximativ 2000 UI, dar se poate ajunge până la 4000 UI. 

Mai multe detalii găsiți în VIDEOCLIPUL de mai sus!

Primele semne ale deficitului de vitamina D

Deficitul de vitamina D apare în urma expunerii insuficiente la lumina soarelui, dar și atunci când din dieta zilnică lipsesc alimentele bogate în vitamina D, printre care se numără peștele, ficatul, carnea de vită, laptele sau iaurtul.

Apatia, lipsa de energie și concentrarea scăzută pot fi semne ale deficitului de vitamina D. „Dacă sunteți obosiți, aveți dureri musculare, slăbiciune musculară, probleme cu vederea, puteți avea o carență de vitamina D.”

Cu cât deficitul de vitamina D a crescut în rândul populațiilor, cu atât rata de infectare cu noul coronavirus a fost și ea mai mare, au arătat cercetările.

„Suplimentele de vitamina D previn infecțiile respiratorii și infecțiile cu SARS COV 2.”

Află ce alte boli poate vitamina D preveni urmărind VIDEOCLIPUL de mai sus!

Vezi lista cu alimente bogate in vitamina D!

Foto: Shutterstock.com

Citește și: 

O cercetare asociază grupa de sânge cu riscul mai redus de infectare cu noul coronavirus

Totul despre dieta oloproteică. Programul care a ajutat-o pe Amalia Năstase să slăbească mai bine de 30 de kilograme

Ai amețeli și stări de oboseală cronică? Nu ți se oxigenează creierul? Ce este de făcut?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate