(P) Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar 22% dintre femei mulțumite de aspectul lor fizic
Presiunea societății planează în continuare asupra femeilor – de la încadrarea în anumite standarde ale frumuseții până la îndeplinirea unor anumite roluri. Atunci când vine vorba despre acceptare, iubire și respect, este clar că femeia modernă trebuie să lupte pentru a le câștiga. Unul din principalele criterii standardizate de către societate și impuse prin mass-media, dar și alte medii, este acela al aspectului fizic.
Judecata venită din partea societății, mai ales prin prezența body shaming-ul din mediul online, plantează o presiune din ce în ce mai mare în mintea femeilor. Trebuie să fii perfectă! Faptul este confirmat și de cel mai recent studiu* Libresse, din luna mai 2020, conform căruia doar 22% dintre femeile din România sunt mulțumite de aspectul lor fizic și se simt suficient de confortabil să-și arate corpul la plajă, la piscină sau la vestiar.
Prin această inițiativă de a aduce în prim plan preocupările și temerile cu care se confruntă femeile din România, ca un prim pas spre eliminarea tuturor acestor stereotipuri de frumusețe și de a ridica gradul de acceptare al propriului corp, Libresse lansează manifestul de empowerment a femeii, „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!'. Acesta este o invitație făcută femeilor din România către un dialog sincer, real și lipsit de prejudecată, prin care să-și capete curajul de a discuta despre felul în care standardele de frumusețe le-au afectat stima de sine, viziunea asupra corpului și, în definitiv, viața.
Toată această presiune de a atinge perfecțiunea și de a se alinia cu normele impuse de societate, dar și stigmatul care este asociat cu corpul femeii, influențează felul în care femeile își percep propria frumusețe. Rețelele de socializare contribuie și ele în mod negativ la alterarea percepției despre normalitate, dar și la scăderea nivelului stimei de sine, îndeosebi în rândul tinerelor. Apariția filtrelor și a aplicațiilor de retușare conduc la o uniformizare a standardelor de frumusețe și la desconsiderarea propriei persoane, la credința că unele femei sunt inferioare altora doar din cauza aspectului fizic și, în cele mai grave cazuri, la tulburări de personalitate și de alimentație.
Scopul campaniei Libresse este de a întâmpina aceste probleme, aducând în prim plan presiunile la care femeile sunt supuse și prezentând poveștile, provocările și frustrările pe care acestea le experimentează în drumul spre a atinge standardul de frumusețe. Prin campania de empowerment #PoveștileDinNoi, femeile din România vor putea împărtăși toate aceste povești și vor face încă un pas către discuțiile libere și fără prejudecăți despre propriile trăiri. O astfel de abordare cât mai asumată și mai transparentă poate aduce o schimbare majoră a mentalităților legate de imaginea femeii în societate, prin prisma experiențelor și trăirilor cu care se confruntă în anumite etape. Cu cât există libertatea unei conversații în jurul acestor experiențe, cu atât mai multe femei vor avea o relație mai sănătoasă cu propriul corp.
*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.