(P) Cum să scapi definitiv de durerile de spate

(P) Cum să scapi definitiv de durerile de spate

Când a fost ultima dată când te-ai trezit fără dureri de spate? Poate după un concediu extrem de odihnitor sau după un binemeritat masaj. Totuși, acestea sunt o problemă cu care ne confruntăm zi de zi din cauza stilului nostru de viață preponderent sedentar. Știi deja că atunci când spatele tău nu este confortabil, muncești ineficient, te simți obosită și întreg corpul are doar de suferit. Deci ce poți face pentru a te elibera din acest cerc vicios?

Pantofii sunt primul pas

Fie că mergi foarte mult, lucrezi în picioare sau stai mai mult pe scaun – pantofii pe care îi porți pot face diferența între un spate relaxat și unul cu probleme. Știi deja că încălțămintea înaltă, deși este extrem de elegantă, poate fi cauza durerilor de spate dată fiind poziția încordată pe care o impun. Totuși, nici cealaltă extremă nu ne ajută – pantofii cu talpa joasă și subțire sunt doar în aparență mai confortabili – aceștia nu reușesc să amortizeze denivelările cu care intrăm în contact. Este bine să alegi un pantof comod, care să-ți susțină glezna și să ofere loc suficient pentru degete. Ideal ar fi ca aceștia să aibă o zonă fermă pentru călcâi și o talpă extrem de flexibilă.

Somnul

După o zi lungă și tu și coloana ta abia așteptați să vă întindeți! O saltea bună poate fi o gură de oxigen pentru spatele tău. Atunci când dormi, coloana ta are în sfârșit un moment de pauză – nu mai este nevoită să-ți susțină greutatea și mișcările, așa că are timp să se refacă. Dacă salteaua este destul de confortabilă, aceasta nu va crea deloc puncte de tensiune cu corpul tău.

Ideal, ar fi să-ți alegi salteaua în funcție de stilul de somn. De exemplu, persoanele care dorm pe o parte își schimbă poziția de mai multe ori pe parcursul nopții, deci au nevoie de o saltea mai moale, care să se plieze pe curbura spatelui și a picioarelor. Cei care dorm pe spate au nevoie de o saltea mult mai fermă care să ofere suport coloanei. Pentru un plus de confort și susținere, poziționează o pernă între picioare sau în curbura spatelui. În cazul în care schimbatul saltelei nu este o opțiune, ai putea apela la un chiropractician. Acesta îți va corecta postura și te va ajuta să scapi de starea de tensiune.

Exercițiile

Mușchii sunt cel mai mare ajutor pe care coloana ta îl poate primi, întrucât preiau o parte din presiunea și încordarea coloanei. Zona core – partea de jos a abdomenului și a spatelui – nu este aprape deloc solicitată în activitățile de zi cu zi, dar poate fi ușor antrenată pentru a menaja coloana.

Totuși, un exercițiu executat greșit poate face mai mult rău decât bine. Ideal ar fi să lucrezi cu un expert care, plecând de la problemele tale actuale, să construiască o rutină specială pentru tine și mai ales să-ți arate cum se execută corect fiecare mișcare. Și clasele de Yoga sunt o idee super – aici vei învăța posturi prin care îți vei relaxa musculatura spatelui și îți vei realinia coloana, pe care le poți face acasă oridecâteori simți nevoia.

Mai mult, la Sweat, antrenorii personali îți pot recomanda și alte tipuri de terapii și masaje, sau poți apela la un chiropractician – care să te ajute să scapi definitiv de aceste probleme.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate