Nu e niciodată târziu să faci mișcare

Alergarea are numeroase beneficii pentru sanatate

În teorie, cu toții știm că mișcarea are numeroase beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, puțini reușim să ne mobilizăm să alocăm câteva minute pe săptămână activității fizice. De ce?

Răspunsul este unul simplu: pentru că pe lista de priorități, activitatea fizică se numără, doar pentru o parte dintre noi, printre punctele principale. Justificările includ lipsa timpului, atenție mai mare acordată activităților casnice, copiilor, oboseala de după serviciu, iar acestea pot continua. Însă, la o analiză mai atentă, nici una dintre scuze nu are o bază solidă, atunci când organismul îți permite să faci mișcare. Partea bună este că, indiferent de vârsta la care te-ai apuca să faci mai multă mișcare, aceasta îți va îmbunătăți, oricum, starea de sănătate.

Alergi pentru sănătate

Un studiu realizat cu ajutorul a 315.000 de persoane înscrise în Asociația Americană a Persoanelor Ieșite la Pensie, a arătat fapte surprinzătoare. Persoanele care au avut o preocupare constantă pentru mișcare întreaga lor viață au înregistrat un risc de deces mai scăzut cu 36%, comparativ cu cele care nu au făcut mișcare. Uimitor este faptul că și cei care s-au apucat de exerciții fizice mai târziu în viață au reușit să atingă, în scurt timp, același procent. Cei care au început să se preocupe de mișcare după vârsta de 40 de ani au întregistrat valori scăzute și la capitolul risc pentru marii inamici
ai sănătății, precum cancerul și bolile cardiace.

De unde să începi?

Când vorbim despre mișcare, nu trebuie să te gândești la curse de alergare nesfârșite. Circa 30 de minute de mișcare susținută, o dată la câteva zile, sunt suficiente. Vei vedea că, odată ce organismul se obișnuiește cu acest tip de mișcare, își va dori să facă și mai multă. Important este să ai încălțămintea potrivită, care să adere bine pe suprafețe dure, fără a sensibiliza sistemul osos, și haine prin care pielea să poată respira.

De asemenea, 2-3 minute de încălzire a mușchilor, înainte de activitatea fizică propriu-zisă sunt esențiale pentru un start corect.

Printre alte activități fizice pe care le poți face se numără:
– un curs de dans;
– mers rapid până la destinație;
– câteva exerciții cu greutăți, adecvate vârstei și problemelor de sănătate;
– înotul;
– aerobic.

Foto: Shutterstock

Vezi și:

Cum îți găsești motivația să faci mișcare?

Idei pentru mișcarea de dimineață

Mișcare pentru o inimă sănătoasă

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate