Ești în izolare dar te trezești mai obosită decât dacă munceai ca un rob?

esti in izolare dar te trezesti mai obosita

Nu mai funcționezi la parametrii de dinaintea izolării. Ai redus „turația motoarelor', te odihnești mai mult decât ai visat vreodată că o vei face. Și cu toate astea parcă nu ești în regulă. De ce te trezești obosită deși nu faci nimic toată ziuă? Ești în izolare dar te trezești mai obosită decât dacă munceai ca un rob?Paradoxul acesta are și el explicații.

Nu mai sună alarma telefonului pentru trezirea matinală pentru că nu mai trebuie să pleci nicăieri.  Dormi poate mai mult ca înainte. Și cu toate acestea abia te târăști ca să te dai jos din pat. Nu ești singura. Milioane de persoane de pe glob, aflate în izolare, se plâng de același lucru.

Potrivit Oliviei Arezzolo, expert australian în somnologie, senzația de oboseală este dată nu de efortul fizic (inexistent de altfel) cât de cel mental. 'Stresul, mai ales dacă se întinde pe o perioadă mai lungă de timp, epuizează organismul. Asta se întâmplă în izolarea în care oamenii stau de săptămâni', a lămurit expertul. Totul se întâmplă însă treptat, gradual, iar întregul proces se numește „sindrom de adaptare generală'. Acesta acționează în trei faze. Inițial, în prima fază, ne confruntăm cu stresul. Se numește „faza de alarmă' și este o perioadă în care suntem mai energici, prezenți și atenți, pentru că suntem conduși de hormonii stresului, adrenalina și cortizolul. Prezența lor ne permite să facem față provocărilor apărute. Cea de-a doua fază este cea de rezistență, când stresul devine cronic. Este faza în care ne aflăm în prezent cei mai mulți dintre noi. 'În această perioadă nu ne mai simțim la fel de energici și de conectați ca în faza de alarmă, însă continuăm să fim mai atenți decât în mod obișnuit la tot ce se întâmplă. În final, în cea de-a treia fază, numită „faza de epuizare', sistemele noastre corporale exact așa sunt, epuizate. Este consecința naturală a faptului că hormonul numit cortizol a crescut încontinuu. „Un nivel ridicat de cortizol limitează capacitatea noastră de a dormi profund – ceea ce este esențial pentru nivelul nostru de energie – și compromite, de asemenea, capacitatea organismului de a crea hormonul fericirii, serotonina. De aceea ne simțim goliți din punct de vedere emoțional', susține Olivia Arezzolo.

Cum putem ușura întregul proces de tranziție pentru a ne putea odihni în aceste condiții de stres? Primul lucru ar fi stabilirea unei rutine de somn, cu o oră fixă de culcare. Fără a ceda tentației de a mai vedea un film pe Netflix sau a naviga pe Internet. Apoi, rutina de culcare ar trebui să înceapă înainte de momentul în care stingi lumina. Este de folos să consumi o ceașcă de ceai de mușețel și să folosești ulei de lavandă într-o lampă de aromoterapie. De mare ajutor este și un supliment de magneziu, deoarece sub stres organismul consumă o mare cantitate din acest mineral și este necesară o suplimentare a lui . Suplimentul poate fi administrat atât dimineața cât și seara.

Foto: 123rf

Citeste și:

Să reînnozi relațiile uitate? Da sau nu?

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate