Detoxifierea organismului

Caile naturale de detoxifiere a organismului sunt:

  • pielea prin perspiratie si respiratie
  • aparatul respirator prin respiartie
  • aparatul renal prin diureza
  • aparatul dicestiv prin purgatie

Mecanismele sunt extrem de eficiente, starea de stanatate fiind un indice a bunei lor functionari.

In timp, sub actiunea intensa, indelungata a toxinelor eficienta acestor mecanisme scade, scazand capacitatea sistemelor de drenaj fiziologic. Decompensarea mecanismelor la nivel molecular si macroscopic conduce catre instalarea simptomatologiei.

Cai de patrundere in organism si agenti potential toxici:
Poluarea aerului – factor toxic ce patrunde prin aparatul respirator (fumatul pasiv sau activ).
Contactul pielii cu substante toxice sau sintetice (creme, substante la locul de munca, vopseluri, insecticide).
Alimente si lichide contaminate, poluate sau de sinteza sau chiar toxice (medicamente, alcool).
Apa contaminata sau poluata.

Simptomatologie si patologie:
La nivelul pielii:

  • eruptii;
  • alergodermii.

La nivelul aparatului respirator

  • respiratie urat mirositoare
  • afectiuni respiratorii, infectii respiratorii mai frecvente, fibroze pulmonare, bronsite tabagice, astm bronsic

La nivelul aparatului renal – microlitiaza renala, fortarea functiei de excretie si epurare a rinchiului.

La nivelul aparatului digestiv – cea mai importanta cale de primire a toxicelor.

  • respiratie urat mirositoare (halena fetida);
  • tartrum dentar;
  • gastrite, hiperaciditate;
  • steatoza hepatica;
  • colon iritabil;
  • diverticuloze;
  • risc mare de obezitate si ateroscleroza;
  • risc mare de cancer de colon.

In plan psihologic si intelectual:

  • oboseala cronica
  • depresie, ganduri sumbre,
  • agitatie, iritabilitate,
  • scaderea rezistentei la stres la frustrari,
  • scaderea rezistentei la efort psihic
  • scaderea concentrarii si memoriei.

La nivelul aparatului imunitar:

  •  scaderea rezistentei in fata infectiilor
  •  convalescente greoaie

In absenta oricaror mijloace de reechilibrare si compensare a mecanismelor de detoxifiere a organismului apare simptomatologia.

Mijloace de compensare si contraatac:

  • miscare in aer curat, sportul
  • alegerea riguroasa a alimentelor
  • evitarea fumatului, alcoolului, mancarurilor daunatoare
  • consumul rational de medicamente
  • consumul rational de alimente
  • cautarea constienta a alimentele antioxidante

Pastrarea macroclimatuluii si microclimatului in care traim cat mai nealterat!

Constientizati si eliminati sau reduceti substantial orice mijloc de poluare a mediului.
Pastrati, cultivati si ingrijiti mediul verde.
Separati rational deseurile, oprind patrunderea lor in mediu.

Prin calea igestiva patrund cele mai multe substante raspunzatoare in decompensarea ecanismelor de detoxifiere.

  • evitati alcolul, cafeaua in exces;
  • evitati fast-food-urile, snacks-urile, chips-urile ;
  • produsele cu un continut foarte mare de grasime (produse de patiserie, carnea grasa);
  • evitati toate produsele ce au in compozitia lor substante de sinteza;
  • evitati produsele intens rafinate, dulciurile concentrate, zaharul, bauturile carbogazoase sintetice;
  • evitati pe cat posibil medicamentele, folositi-le numai la sfatul medicului;
  • consumati alimente cu potential de detoxifiere.

Reactualizati mitul usturoiului recunoscut ca antibiotic natural, antiparazitar, aticolesterolic, antiaterosclorotic, antioxidant si bogat in vitamine si antioxidanti.

Consumati de preferinta ceai verde sau negru, reduceti cosumul de cafea. Consumati apa minerala, pura microbiologic, 2 litri pe zi.

Apreciati si consumati alimente cat mai naturale.
 

Piramida alimentatiei sanatoase

  • Baza – Fainoasele – 6-11 portii/zi.
  • Primul nivel – Legumele- 3-4 portii/zi.
  • Al doilea nivel – Fructe 2-4 porti/zi.
  • Al treilea nivel – Produse din lapte si derivate de lapte 2-3 portii/zi
  • Al patrulea nivel – Preparate de carne splaba si peste 2-3 portii/zi
  • Varful piramidei – grasimi saturate si dulciuri concentrate – cantiatati mici

Piramida miscarii
Baza – Zilnic miscare in aer liber, mers pe jos.
Saptamanal – 3-5 ori/saptamana, inot, role, ciclism.
Lunar – excursie la munte, locuri de vacanta in natura.

Renunta la sedentarism, utilizare PC sau automobilul propriu in exces si nerational!
Cure de detoxifiere sunt recomandate de 4 ori pe an, minim 7-14 zile.

Din cele mai vechi timpuri, crestinismul a recomandat posturile fara o explicatie tehnica. Iata, stiinta, dupa ce a descoperit efectele civilizatiei si abundentei, reactualizeaza necesitatea perioadelor de detoxifiere – post alimentar.

Exista patru posturi bine cunoscute cu durata intre 7 zile si 6-7 saptamani, ele invita la meditatie, linistea mintii si sufletului, iesirea din cotidianul agitat si alimente din cele mai sanatoase si cu functie antioxidanta – fructe si legume preponderent.

Civilizatia moderna, rescrie capitolul unei vieti care trebuie traita dupa cele mai selecte reguli ale alimentatiei, ale comportamentului fata de noi, fata de mediu, fata de semenii nostri si mai ales fata de urmasii nostri.

Suntem obligati sa respectam tot ce ne asigura o viata cat mai sanatoasa ca sa putem sa facem fata provocarilor noului stil de viata in care traim, sanatosi, eficienti si performanti.

Sa ne educam copiii intr-un spirit al echilibrului cu sine, semenii, Divinitatea si mediul inconjurator!

Dr. Madalina Olimid
Medic specialist medicina de familie
Clinica Polisano Plaza
B-dul Timisoara nr. 26 Z, corp C
Programari: Tel: 021-315.32.05/ 06/ 07; Fax:021-315.32.08
www.clinicapolisano.eu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate