De ce potasiul este atât de important pentru organism și unde îl găsești

de ce e important potasiu

Un aport corespunzător de vitamine și minerale este esențial pentru sănătatea organismului. Deficitul de potasiu, de exemplu, se resimte în numeroase și enervante simptome. Mai ales pentru femei, un nivel optim pe potasiu are beneficii nu doar asupra sănătății ci și frumuseții. De ce potasiul este atât de important și unde îl găsești.

Lipsa de potasiu din organism duce la o serie de simptome ușor de recunoscut. Oboseala și starea de slăbiciune, crampele musculare, furnicăturile la nivelul membrelor, modificările de dispoziție, tahicardia și o presiune scăzută a sângelui, iată un tablou complet. Nivelul de potasiu din organism tinde să scadă rapid și ușor odată cu pierderea de fluide. Iar în cazul femeilor acest lucru se întâmplă fie în prezența ciclului menstrual, fie prin transpirație la efort fizic. Prin urmare, deficitul de potasiu ar trebui acoperit cu suplimente alimentare care conțin acest mineral sau prin adaptarea dietei.

De ce potasiul este atât de important pentru organism și unde îl găsești

Rolul acestui mineral este de a fortifica oasele, de a permite contracția musculară, de a proteja pielea și părul, de a combate celulita, retenția de apă și oboseala. Și atunci când astenia atinge un nivel ridicat, alterând calitatea vieții, vinovat este tot potasiul. De fapt, lipsa lui. Caz în care se recomandă un supliment de potasiu combinat cu magneziu. Un aport crescut de fructe și legume cu un bogat conținut de potasiu este de ajutor și pentru sănătate, și pentru frumusețe. Include în alimentație banane, cireșe, caise, kiwi și lămâi. Ai grijă și la nivelul de hidratare. Începe-ți ziua cu un pahar de apă caldă în care ai stors lămâie, atât de multă câtă poți suporta fără să fie dificil de consumat. Adaugă în pahar și un vârf de cuțit de sare. Bea cu înghițituri mici. Pentru a combate crampele musculare din timpul exercițiilor fizice sau chiar a somnului, fă-ți o obișnuință din a mânca zilnic banane. În privința legumelor care au un conținut semnificativ de potasiu, pe listă stau la loc de cinste roșiile, cartofii și leguminoasele uscate. Este bine să fie consumate împreună cu lichidul în care au fost gătite. În acest fel, atât celulita cât și retenția de apă vor deveni o amintire.

Foto: 123rf

Citeste și:

Sarea nu e doar pentru mâncare. Iată ce întrebuințări mai are despre care sigur nu știai

4 poziții yoga pe care este recomandat să le practici ca să fii fericită

Îți place să stai în saună? Iată beneficiile dar și riscurile pentru sănătatea ta

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate