Cum să te readaptezi la serviciu după concediu?

Cum să te readaptezi la serviciu după concediu

Perioada concediului a trecut, iar tu trebuie să te ȋntorci la job. Acest lucru nu este tocmai ușor și mai mult ca sigur te gândești cum să te readaptezi la serviciu după concediu, mai ales dacă ai lipsit o perioadă destul de lungă. 

După un sejur petrecut într-o destinație superbă se presupune că ești odihnită, cu mintea “limpede” și că ȋţi poţi relua activitatea fără probleme. Dar tu știi că nu e deloc așa…Te simţi mai obosită ca oricȃnd, fără chef de muncă, te concentrezi greu. Ce se ȋntȃmplă?

Cum să te readaptezi la serviciu după concediu?

Vestea bună este că nu ai tu o problemă! Ni se ȋntȃmplă tuturor, iar medicii spun că este absolut normal deoarece organismul are nevoie de o perioadă de adaptare. Ȋn acest sens, atunci cȃnd pleci ȋn vacanţă și cȃnd revii la job, este bine să ai ȋn vedere cȃteva detalii importante.

  1.  Planifică-ţi concediul așa ȋncȃt, ȋntre finalul activităţii de la serviciu și plecarea propriu-zisă ȋntr-o altă localitate sau staţiune turistică, să ai o distanţă de 2-3 zile. Ȋn această perioadă organismul poate face tranziţia de la ritmul agitat de la serviciu la cel de relaxare. Profită de aceste zile pentru a pregăti bagajele ȋn liniște, pentru a ȋncepe să te trezești mai tȃrziu și a bea cafeaua fără să te grăbești.
  2. Dacă ai copii, pregătește-i pentru vacanţă, explicȃndu-le pas cu pas unde veţi merge, cȃt va dura drumul, ce așteptări ai de la ei ȋn mașină, cȃnd veţi putea opri la un spaţiu de servicii.
  3. La ȋntoarcerea din vacanţă este bine să ai minim 3 zile libere, ȋnainte de reluarea activităţii. Ideal ar fi să ai 7 zile de tranziţie. Ȋn această perioadă organismul va fi obișnuit să se readapteze treptat la programul de lucru. Trezirea se va face mai devreme, dar treptat. Ora de somn va fi stabilită, de asemenea, mai devreme, ȋn așa fel ȋncȃt trecerea să fie lină și adaptarea ușoară.
  4.  Orice modificare bruscă ȋn ritmul de somn/veghe, masă, pune organismul ȋn dificultate. De aceea reacţionează greu, avȃnd nevoie de timp pentru a se obișnui cu schimbarea. Așa se explică somnolenţa la ȋntoarcerea din concediu, oboseala, greutatea de mișcare și concentrarea greoaie asupra sarcinilor.

Pentru a te readapta rapid la job și a face faţă cu brio sarcinilor grele, ia ȋn calcul și varianta intercalării unor mini-vacanţe cu zilele de lucru. Un weekend prelungit poate să te scoată din ȋncurcătură, atunci cȃnd simţi că nu mai reziști.

Raluca Ignat

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cum să slăbești după vacanță? Trucurile care te ajută să scapi de kilogramele în plus

Cum să faci o baie detoxifiantă? Îți va schimba starea de spirit, iar pielea ta va fi mult mai sănătoasă

10 reguli pentru un tatuaj sănătos și de calitate. Cum să-ți faci o mică operă de artă pe care să n-o regreți

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse