Cherofobia îți afectează calitatea vieții

Ai avut vreodată sentimentul că inevitabil, dacă ți se întâmplă ceva bun, va urma și reversul medaliei? Altfel spus, ceva rău se va întâmpla? Cherofobia este această teamă de a fi fericit.

Cherofobia este o stare greu de explicat celor din jur. Poate fi descrisă drept una de anxietate, în care, din diferite motive, care au legătură, de regulă, cu experiențele trecute, nu ne permitem să ne bucurăm pe deplin de momentele plăcute.

Există mai multe forme ale cherofobiei.

  1. Gândul că după o perioadă liniștită, fără probleme, cu clipe plăcute, inevitabil trebuie să se întâmple ceva neplăcut – o problemă medicală, un conflict la serviciu etc.
  2. Sentimentul că nu meriți să fii fericit, că nu ți se cuvine.
  3. Există multe culturi în care dreptul de a fi fericit este considerat, de fapt, o atenție prea mare pe care ți-o acorzi propriei persoane, ceea ce nu e permis, și-atunci înveți să-ți inhibi aceste trăiri.

În ceea ce privește manifestarea cherofobiei, aceasta, de asemenea, capătă mai multe forme. Fie nu te bucuri pe deplin de clipa prezentă, fie refuzi anumite oportunități de teama ca, ulterior, acest lucru să se întoarcă împotriva ta. Spre exemplu, există persoane care nu participă la petreceri sau adunări cu persoanele dragi.

Cherofobia poate dispărea?

Terapia cogntiv-comportamentală este una dintre metodele prin care poți scăpa de acest sentiment apăsător. Aceasta presupune identificarea situațiilor care au dus și duc la aceste gânduri ce îți schimbă percepția asupra stării de bine. În același timp, prin terapie se propune o abordare realistă a unor astfel de situații, cu scopul de a îmbunătăți percepția asupra vieții și asupra propriei persoane.

Jurnalul terapeutic este o metodă pe care o poți practica și singur/ă. Există mai multe direcții, pornind de la aceeași idee. Să scrii – cu pixul, creionul, pe hârtie (nu tabletă, telefon) – despre sentimentele tale, stările prin care treci. De preferat ar fi să-ți notezi aceste gânduri la începutul sau la finalul zilei. Dacă alegi varianta finalului de zi, un exercițiu util ar fi să treci trei momente importante din zi, pentru care ești recunoscător/recunoscătoare. În acest fel, vei conștientiza mult mai clar beneficiile pe care starea de pace, de prezență și de trăire a momentelor frumoase le au asupra sănătății tale fizice și psihice.

Citește și: Beneficiile animalelor de companie la locul de muncă

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate