Ce schimbări mici poți face pentru un stil de viață mai sănătos? 5 obiceiuri eficiente şi ușor de urmat

Există preconcepția că stilul de viață sănătos presupune un anumit sacrificiu, dar acest lucru nu este neapărat adevărat. Prin câteva schimbări mici în viața de zi cu zi, poți avea niște rezultate remarcabile: starea ta de sănătate va fi mult mai buna, musculatura va fi mai elastică, iar fluctuațiile în greutate pot să dispară.

  1. Odihnește-te minimum 7 ore pe noapte

Deprivarea de somn poate avea numeroase efecte negative asupra corpului tău: puterea de concentrare scade drastic, devii mai irascibilă, poți cădea în depresie, poți avea fluctuații în greutate și ești mai predispusă la boli cardiace. Așadar, cele 7 ore de somn profund și relaxant sunt sfinte. Dacă nu te poți odihni în timpul somnului, problema ar putea fi faptul că salteaua nu oferă suport adecvat corpului tău. O saltea trebuie să se potrivească perfect corpului, în funcție de nevoile și de  preferințele tale. Iată un ghid complet care îți arată când trebuie să o schimbi și cum trebuie să o alegi.

  1. Fă câțiva pași la fiecare oră

Sigur ai auzit că statul pe scaun toată ziua nu îți aduce niciun beneficiu. Aceasta este o problemă des întâlnită în ziua de azi, din pricina orelor lungi petrecute la birou. Washington Post arată că sedentarismul este în strânsă legătură cu bolile cardiace, cancer de colon, probleme ale muschilor picioarelor sau chiar probleme ale organelor interne. Totuși, există o soluție simplă pentru a reduce riscurile: la fiecare oră petrecută pe scaun, ridică-te și fă o plimbare de 2-3 minute, pentru a pune în funcțiune mușchii. Un nou studiu al departamentului de Științe ale Sănătății din cadrul Universității din Utah arată că doar două minute de activitate ușoară la fiecare oră ar fi suficiente pentru a contracara efectele negative ale statului pe scaun pentru o perioadă îndelungată.

  1. Mergi pe jos câte 20 de minute pe zi

„Mersul pe jos face piciorul frumos”, însă ajută și corpul să se mențină sănătos. Desigur, ideal ar fi sa incluzi și un antrenament riguros în activitățile tale, dar, între timp, o plimbare zilnică de 20 de minute este un prim pas excelent. Încet, încet, corpul tău va deveni mai puternic și mai sănătos, alungând riscurile obezității sau problemelor de sănătate critice provocate de sedentarism.

  1. Renunță la ronțăielile nesănătoase

Pentru a te putea adapta mai ușor unei diete sănătoase, trebuie să începi mai întâi cu gustarea dintre mese, o adevărată slăbiciune pentru multe femei. Fructele și legumele sunt cele mai indicate pentru a potoli pofta de mâncare între mese, pentru că sunt bogate în minerale și nutrienți și au puține calorii. Cu toate astea, uneori se poate dovedi dificil să nu cazi pradă tentației de a ronțăi ceva nesănătos. Încearcă să ascunzi toate chipsurile, biscuițeii și ciocolata cât mai departe de ochii tăi și să lași fructele undeva la vedere. Vei observa că pofta de dulciuri va fi înlocuită încet, încet cu pofta de fructe.

  1. Fă-ți siesta de prânz de fiecare dată când simți nevoia

Dacă nu ai reușit să dormi cele 7 ore sau ești încă obosită, nu e o slăbiciune să îți faci somnul de prânz. Doar 30 de minute de somn pe timpul zilei pot recupera timpul pierdut noaptea trecută și îmbunătățesc performanța și starea de alertă, arată studiile.

Prin acești pași foarte ușor de urmat, care presupun un efort minim din partea ta, corpul tău va dobândi mai multă vitalitate și energie, va scădea riscul anumitor boli iar tu vei fi mult mai relaxată și mai fericită.

Foto: Shutterstock

Loading...
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate