Ce să consumi când începi să… uiți

ce consumi cand incepi sa uiti

Nu, acest articol nu este despre medicamente care să îți stimuleze memoria. Poate că nu știai, dar cam același lucru îl pot face o serie de plante. Iată ce să consumi când începi să uiți:

Ginsengajută funcţia cerebrală, prin creşterea fluxului sanguin la nivelul creierului, care, la rândul său, asigură o mai bună oxigenare şi un aport mai mare de nutrienţi la acest nivel. Nu numai că ajută memoria, dar crește şi capacitatea de concentrare. Alte efecte benefice sunt stimularea sistemul imunitar şi echilibrarea metabolismului.

Salvie – are un efect calmant, ajutând la o mai bună concentrare, chiar şi  atunci când traversezi o perioadă extrem de stresantă. Vrei să acumulezi rapid informaţii pentru un examen, de exemplu? Consumă produse pe bază de salvie cu toată încrederea!

Pelin – există două tipuri de pelin utilizate în medicina naturistă: pelinul comun (Artemisia vulgaris) şi copacul pelin (Artemisia absinthium). În timp ce copacul-pelin este utilizat în realizarea unor băuturi, cel comun este folosit pentru stimularea memoriei.

Mentă – este utilă atunci când te afli într-o stare de oboseală cauzată de stres sau de epuizare mentală. Cercetătorii italieni au descoperit că frunzele de mentă conţin o multitudine de compuşi chimici care inhibă centrele de agresivitate din creier. Deşi efectul calmant este imediat, eficienţa maximă este atinsă numai după o cură cu mentă de cel puţin 12 zile, sub formă de ceai, de ulei esențial sau ca și condiment.

Vanilie – aroma de vanilie este foarte eficientă în stimularea cortexului cerebral, îmbunătăţind astfel puterea de concentrare, dar şi capacitatea de memorare. Alte efecte includ revitalizarea sistemelor cardiac, respirator şi digestiv.

În afara plantelor sus enumerate, există și o serie de alimente al căror consum este benefic creierului și memoriei. În fruntea listei stau peștii grași, respectiv somonul și sardinele, conținutul acestora de Omega-3 participând activ la refacerea celulelor nervoase. Antioxidanții din afine acționează atât împotriva stresului oxidativ cât și împotriva inflamației, ambele fiind vinovate de îmbătrânirea creierului. Așadar, un consum de afine ține la distanță acest neajuns. Ouăle, nucile, portocalele, semințele de dovleac, broccoli și ciocolata neagră ar rebui și ele incluse în dietă dacă vrei să ai o memorie… brici!

Foto: Shutterstock

Citește:

Cauze surprinzătoare ale durerilor de cap

Ce distruge o relație? O să fiți surprinși…

Tudor Ciuhodaru: 10 comprimate de paracetamol pot fi mortale'

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sanatate