Câteva schimbări în rutina din bucătărie care te vor ajuta să ai o alimentație mai echilibrată vara asta

alimentație mai echilibrată vara asta

Kilogramele în plus sunt mai cu seamă deranjante în perioada verii, când vrei să te simți cât mai în largul tău când ajungi pe plajă, în vacanța binemeritată. În același timp, din cauza temperaturilor ridicate, în timpul verii nici apetitul nu mai este la fel de mare.

Poți profita de pe urma acestui fapt și să îți schimbi rutina din bucătărie ca să poți rezolva mai multe probleme dintr-un singur foc. În primul rând, să mănânci mai sănătos, apoi să nu mai pierzi foarte mult timp în bucătărie, cu aragazul și cuptorul pornite, ca să te încingi, iar într-un final să mai scapi de acele câteva kilograme în plus care te-ai deranjat în tot acest timp.

Câteva schimbări în rutina din bucătărie care te vor ajuta să ai o alimentație mai echilibrată vara asta:

Gătește mai inteligent pe timpul verii

Orele lungi petrecute în weekend ca să gătești la temperaturi extrem de ridicate nu sunt tocmai indicate vara, când preferi oricum să stai tot timpul cu aerul condiționat pornit, ca să mai scapi de gradele de afară. Când sezonul cald se instalează, nici pofta de mâncare grasă nu mai este la fel de mare, astfel că acum ar fi timpul să schimbi puțin rutina și să gătești mai inteligent. Vei reduce din timpul pierdut în bucătărie, vei putea introduce câteva alimente mai sănătoase și vei avea mai multă vreme să te relaxezi alături de cei dragi acasă.

Primul lucru de care ai nevoie în perioada verii este un grătar electric care te va ajuta să faci trecerea de la mâncarea gătită în ulei la cea pregătită pe grătar. Pieptul de pui dezosat alături de legume poate deveni oricând un prânz delicios și sănătos pentru tine. Micul dejun poate consta într-un un bol cu fulgi de ovăz, lapte degresat, banană, fructe de pădure, esență de migdale și scorțișoară.

Ovăzul integral va fi o sursă excelentă de carbohidrați complecși, sănătoși, bananele și fructele de pădure îți vor oferi aminoacizi și magneziu, iar laptele este bogat în proteine. În plus, este o masă foarte sățioasă, care te va răcori imediat, mai ales dacă preferi să nu mai încălzești ovăzul cu lapte.

Fii atentă cum depozitezi alimentele

Vara, alimentele rezistă mult mai puțin, din cauza căldurilor mari, astfel că trebuie să ai grijă cum le depozitezi, astfel încât să reziste mai mult. Când știi cum să le depozitezi corect, ele nu se mai strică, iar tu nu mai ești obligată să arunci cu banii la gunoi. Pune fructele la rece, nu le lăsa expuse la soare, iar restul alimentelor din casă care nu trebuie ținute la frigider, asigură-te că stau într-un loc uscat și ferit de lumină.

Carnea trebuie tranșată și pusă la congelator pe porții, ca să nu fii obligată de fiecare dată să dezgheți un piept întreg de pui când vrei să gătești. Limitezi astfel risipa și câștigi atât din punct de vedere financiar, însă îți poți face un plan săptămânal de alimentație de care să te și ții.

Nu sări peste cină, dar nici nu o transforma în masa principală a zilei

Câte persoane cunoști care și-au transformat cina în masa principală a zilei sau, mai rău, în unica masă de peste zi? Atunci când alegi să consumi o masă consistentă seara, nu numai că te vei îngrășa mai ușor, dar nu vei reuși să te mai odihnești așa cum ai nevoie. După ce mănânci, organismul luptă să proceseze mâncarea, motiv pentru care somnul tău va fi agitat.

Privind spre extrema cealaltă, de câte ori ai auzit persoane care sunt la dietă și refuză să mai mănânce seara? Aceasta este o altă greșeală, care îți poate da peste cap metabolismul. În timpul verii, seara este indicat să consumi o salată ușoară. Alege legume proaspete, brânză de capră, măsline, somon sau ton. Te vei bucura de o cină perfectă, plină de nutrienți sănătoși.

Nu uita să ai mereu la tine gustări

Ar fi și păcat să treci peste această vară fără să consumi zilnic fructe proaspete. Evită-le seara, pentru că pot fermenta în timpul somnului, dar folosește-le pe tot parcursul zilei pe post de gustări între mesele principale. Măr, banană, pepene, ananas, mango, kiwi, struguri, toate acestea sunt ideale de consumat alături de un iaurt grecesc sau o brânză ușoară de vaci.

De asemenea, poți consuma și 50 de grame de alune și nuci, dar nu mai mult de atât, pentru că sunt foarte bogate din punct de vedere caloric.

Material realizat cu sprijinul elefant.ro

Sursă foto: Pixabay

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate