Caloriile goale, sursa kilogramelor în plus. La ce alimente trebuie să renunți pentru a avea o siluetă de vis?

Caloriile goale, sursa kilogramelor în plus

Dacă îți dorești să slăbești și fac eforturi în acest sens, dar rezultatele nu sunt vizibile, caloriile goale ar putea fi sursa kilogramelor în plus cu care te confrunți. Pentru a obține o siluetă de vis nu este nevoie să te înfometezi sau să ții diete drastice, ci doar să renunți la câteva alimente.

Orice aliment pe care îl consumăm are un anumit număr de calorii, mai mare sau mai mic, iar atunci când îți stabilești meniul trebuie să le alegi pe cele cu un conținut caloric scăzut. Pe lângă numărul de calorii, anumite alimente conțin și alte substanțe nutritive, dar există și produse care nu aduc niciun beneficiu organismului, numite și “calorii goale.” Acestea sunt cele pe care trebuie să le elimini din dieta ta pentru că sunt complet inutile și nu fac altceva decât să favorizeze apariția kilogramelor în plus.

Caloriile goale, sursa kilogramelor în plus

Foarte mulți nutriționiști sunt de părere că secretul unei siluete de vis constă în alegerea corectă a alimentelor. Contorizarea caloriilor și încadrarea într-un anumit număr este eficientă, dar doar atunci când sunt alese alimentele care să ofere organismului substanțele de care are nevoie.

“Caloriile ar trebui să ne dea energie. Caloriile goale sunt atunci când alimentele furnizează energie, dar au o valoare nutritivă foarte mică. Zahărul este un prim exemplu. Este bogat în calorii, dar nu are valoare nutritivă. Trebuie să oferi organismului alimente care nu dau doar energie, ci sunt echilibrate din punct de vedere nutrițional. Aportul de energie este important, dar este vital ca oamenii să înțeleagă ce conține mâncarea lor pentru a face alegeri inspirate.”, a spus nutriționistul Rhiannon Lambert, potrivit thesun.co.uk.

Iată care sunt caloriile goale pe care ar trebui să le eviți dacă îți dorești să slăbești.

1. Alcoolul

Pe lista caloriilor goale, alcoolul ocupă prima poziție. Acesta nu conține substanțe nutritive, ci doar un număr mare de calorii care se pot transforma rapid în kilograme în plus.

2. Băuturile carbogazoase

Băuturile carbogazoase, în special sucurile, trebuie să lipsească din dieta ta dacă îți propui să slăbești. Sunt bogate în zahăr și nu doar că stau în calea unei siluete perfecte, ci pot cauza probleme serioase de sănătate.

3. Dulciurile

Știm că este greu să reziști tentației, dar trebuie să stai departe de dulciuri dacă vrei să slăbești. Acestea nu aduc niciun beneficiu organismului, ci sunt doar calorii goale care își pun amprenta asupra siluetei.

4. Ciocolata

Dacă nu are un conținut mare de cacao, pune pe lista alimentelor interzise și ciocolata. Ciocolata clasică, cu lapte, este un pericol pentru siluetă și face parte din categoria caloriilor goale.

“Alegeți ciocolata neagră, cel puțin are nutrienți suplimentari, inclusiv flavonoide.”, a spune nutriționistul Rhiannon Lambert.

5. Produsele de patiserie

Poate că gustul lor se potrivește perfect cu o cană de cafea și te gândești că este cea mai bună variantă pentru micul dejun, dar produsele de panificație sunt pline de calorii goale. Acestea conțin cantități impresionante de zahăr și te pot face să acumulezi kilograme în plus.

6. Sucul de fructe

Sucul de fructe cumpărat din comerț pare sănătos, dar nu este. Spre deosebire de cel obținut în casă, cel pe care îl poți găsi în magazine are zahăr adăugat și din acest motiv este un pericol pentru siluetă.

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cafeaua îngrașă? Află răspunsul…

Un nou studiu arată că bărbații sunt mai sensibili la durere decât femeile

Histerescopia, metodă de diagnostic minim invazivă

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Diverse