Black Friday sau Vinerea neagră – Protecţia consumatorilor

black-friday-ed

Legea vine în sprijinul consumatorilor de Black Friday. Hai să vedem cum reuşim să trecem cu brio peste Black Friday (BF). După cum aţi tot văzut pe la tv, aţi citit pe net sau aţi auzit la radio, mâine, pe 18 noiembrie este Black Friday, eveniment cunoscut de români şi cu denumirea de Vinerea Neagră, şi nu, nu are treabă cu ceva religios, este vorba doar despre o zi (perioadă) dedicată reducerilor masive pe multe segmente de piaţă.

Citeşte şi (P) Ce ne sfătuiesc specialiştii de Black Friday (Vinerea neagră)

Pentru că trăim într-o societate de consum, suntem nevoiţi pentru a ne hrăni, îmbrăca şi satisface alte nevoi sau pofte să facem cumpărături din magazinele fizice sau unii preferă varianta online din lipsa timpului.

Tu ce vrei să îşi cumperi de Black Friday?

Protecţia consumatorilor – Ce spune legea despre Black Friday

Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania) spune că pentru a supravieţui cumpărăturilor de Black Friday trebuie să ţineţi cont de următoarele aspecte:

  • toţi cumpărătorii au aceleaşi drepturi ca cele legate de achiziţia de produse de pe tot parcursul anului. Ne referim aici şi la alte perioade din an când sunt reduceri.
  • comercianţii trebuie, potrivit legii, să respecte anumite legi.

În acest scop cei de la ECC România s-au gândit să le ofere consumatorilor un ghid pentru a cunoaşte toate detaliile despre cum treci cu bine de Black Friday.

Cum trebuie afişat preţul de Black Friday

Referindu-ne la preţ, acesta trebuie afişat întotdeauna clar, să se poată citi şi neapărat în lei (cu toate taxele incluse, TVA şi alte taxe dacă e cazul) indiferent dacă cumpărăm online sau dintr-un magazin clasic.

Legat de reducerea de preţ aflăm că:

  • preţul redus trebuie să fie sub (inferior) preţul de referinţă.
  • preţul de referinţă – cel mai scăzut preţ din magazin în ultimela lună calendaristică, asta înainte de aplicarea reducerii.

Anunţul de reducere de preţ va fi exprimat astfel:

  • în valoare absolută sau în procent şi  trebuie să fie vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
  • fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
  • fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
  • fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse