Adio, insomnie… Bun venit, somn usor!

insomnie, somn

 Somnul de frumusete
A tipesti la televizor, pe canapea, dar pana cand ajungi in patul tau esti perfect treaza si somnul nu ti se mai lipeste de gene, oricat de mult ti-ai dori. Asta inseamna ca esti obosita, dar inca „in priza“, cum spun specialistii. Nu poti sa te relaxezi pentru ca mintea iti este plina de ganduri.

Sfatul specialistului. Opreste-te de cateva ori din rutina zilnica, inspira adanc si incearca sa-ti golesti mintea. Cateva exercitii yoga de relaxare inainte de culcare pot sa te ajute: intinsa pe podea si cu picioarele ridicate, sprijinite vertical pe perete.

Este o pozitie care calmeaza mintea si o pregateste pentru somn. Sau inchide ochii si priveste catre cel „de-al treilea ochi“, un punct imaginar aflat intre sprancene. Exercitiul incetineste activitatea undelor beta si face trecerea catre cele alfa, care induc somnul. O masca pentru somn te poate ajuta sa iti perfectionezi aceasta tehnica.

Melatonina Pura

Te trezesti la 4 dimineata?

A dormi pe la 11 noaptea, dar te trezesti la 4 dimineata si nu mai poti adormi, cu nici un chip. S-ar putea ca unul dintre motivele trezirii tale matinale sa fie lipsa oboselii si a exercitiului fizic. Fa 30 de minute de miscare aerobica, de trei ori pe saptamana, inainte de 6 seara. Te mai pot impiedica sa dormi cofeina in exces, alcoolul sau mesele bogate inainte de culcare.

Sfatul specialistului. Daca te trezesti cu noaptea in cap, nu intra in panica. Cel mai rau lucru pe care poti sa-l faci la 3 dimineata este sa calculezi cate ore ai dormit si, mai ales, cate nu… Nu te mai uita la ceas si ramai in zona „ignorarii timpului“. Starile somn-veghe sunt reglate si de un hormon numit melatonina, secretat de organism.

Inainte de culcare, mananca alimente bogate in triptofan, care ajuta la producerea melatoninei (lapte, branza de vaci, curcan, cirese). Sau ia o pastila de Melatonina Pura (51,44 lei), de la ESI, un supliment care te ajuta sa-ti reglezi somnul, inclusiv atunci cand schimbi fusul orar.

 

Grijile nu te lasa sa dormi?
E ste imposibil sa dormi atunci cand esti sub stres continuu. Ai nevoie sa te simti in siguranta si relaxata, daca vrei sa dormi bine.

Sfatul specialistului. Scrie o lista cu problemele pe care le ai de rezolvat a doua zi, dar nu cand esti in pat si vrei sa dormi. E dificil sa incetezi brusc sa-ti mai faci griji, dar poti sa incerci sa inlocuiesti ingrijorarile cu ganduri optimiste.

Sediviax

Inainte de culcare, gandeste-te la intamplarile vesele pe care le-ai trait peste zi, un prieten bun, o carte care ti-a placut, locurile frumoase pe care le-ai vizitat in vacanta.

Bea un ceai din plante cu efect relaxant, cum este ceaiul bio Sedivitax (31,4 lei), de la Aboca, pe baza de passiflora, valeriana si melissa (roinita). Sau ia o capsula de Sedivitax (40 lei/cutia) care are, pe langa plantele de mai sus, extract din mac californian, recunoscut pentru efectele sedative si anxiolitice. Actiunea sedativa este de patru ori mai mare decat a barbituricelor si nu are efecte adverse.

 

Racoare si liniste…
C ercetatorii sustin ca temperaturile optime pentru somn sunt cuprinse intre 15 si 20 de grade Celsius. Ca sa nu transpiri, ai grija sa-ti mentii un nivel glicemic constant in timpul noptii. Include in masa de seara hidrocarbonati cu eliberare prelungita (paste integrale sau biscuiti de ovaz).

Phyto Soya

Sfatul specialistului. Inainte de culcare, bea un ceai din plante cu efect calmant. Teiul este cel mai cunoscut, dar si paducelul, florile de soc, musetel, levantica si sulfina. Le gasesti pe toate in Ceaiul „Somn linistit“, de la Fares, 2,1lei/20 pliculete. Paducelul este si un antihipertensiv usor.

Daca transpiratiile nocturne sunt determinate de menopauza, un supliment cu izoflavone de soia ar putea sa te ajute. Incearca Phyto Soya, de la Arkopharma, 60 lei/60 gelule. Pune un saculet cu flori de levantica sub perna. Un studiu realizat la Universitatea din Southampton sustine ca aroma de levantica ne ajuta sa dormim mai bine…

Formula Complexa 8 Plantextrakt Dr. Gheorghe Jurj
Alternative homeopatice
S tresul, grijile, caldura, sedentarismul, cinele prea consistente, emotiile de peste zi sunt tot atatia dusmani ai somnului tau. Daca nu-ti poti comanda sa nu te ingrjiorezi, poti, in schimb, sa adopti un regim de viata echilibrat si o rutina a somnului. Sfatul specialistului. Pregateste-ti dormitorul pentru somn.

Scoate din camera televizorul, calculatorul si orice alta aparatura, intrucat campul electromagnetic generat de aceasta ar putea sa-ti afecteze somnul. Culca-te intotdeauna la aceeasi ora (22-23) si trezeste-te dimineata devreme (7 am). Pana cand reusesti sa-ti stabilesti un ritm constant al perioadelor de somn-veghe, poti folosi si remediile homeopatice (in farmaciile Help Net), unice sau in asocieri, conform indicatiilor medicului specialist.

Daca nu poti adormi seara sau te trezesti in timpul noptii, incearca Formula Complexa 8 Plantextrakt Dr. Gheorghe Jurj, granule homeopatice (9,70 lei) sau picaturi solutie orala (10,58 lei). Are actiune antiasteni-ca, reduce nelinistea si agitatia in somnul nelinistit, cu cosmaruri, sindroame depresive.

In tulburarile de somn determinate de surmenaj sau in cazul copiilor agitati si al persoanelor in varsta, incearca Sedatif PC, de la Labora-toarele Boiron, 15,58 lei. (Preturi valabile pentru posesorii cardului de fidelitate Help Net).

 

Picioare in miscare?
S imti furnicaturi si crampe in gambe si labele picioareloratunci cand te intinzi in pat si vrei sa adormi? Da, aceste simptome exista si se numesc „sindromul picioarelor nelinistite“, pentru ca te obliga sa-ti misti picioarele in dorinta de a scapa de senzatiile neplacute. Nu e de mirare ca nu poti adormi… In jur de 30% dintre cei care sufera de acest sindrom au niveluri scazute de magneziu, un mineral care regleaza relaxarea musculara.Formula Complexa 8 Plantextrakt Dr. Gheorghe Jurj

Sfatul specialistului. Creste-ti concentratia de magneziu in organism mancand salate din frunze verzi (spanac, patrunjel, untisor), cereale integrale si fructe uscate. Sau ia un supliment de magneziu, cum este Nutricalm (20 lei), de la Vitacare, care contine, pe langa magneziu, vitamina B6 si extract de passiflora, excelente pentru diminuarea excitabilitatii nervoase.

O alta formula naturala pentru relaxare inainte de culcare e recent lansatul Persen, de la Sandoz Pharma, 10,87 lei/40 cpr. Contine radacina de valeriana, frunze de roinita (melissa) si de menta. Il gasesti in farmacii si in varianta Forte, 14,11lei/20 cps.

 

Insomnia, o sursa de stres?
D in cauza stresului nu poti sa dormi, iar lipsa somnului iti induce un stres si mai mare! E timpul sa rupi cercul vicios si sa te reimprietenesti cu somnul… Contrar a ceea ce ai putea crede, un somn scurt de dupa amiaza nu-l alunga pe cel de noapte, ci dimpotriva! Asadar, o ora de atipit pe canapea este foarte buna pentru relaxare.

Sfatul specialistului. Roaga-ti partenerul sa-ti aplice cateva tehnici de presopunctura, care te ajuta sa dormi, apasand, timp de doua-trei minute, unul dintre punctele indicate: spatiul dintre sprancene, dintre degetul mare si mjlociu de la picioare, talpa piciorului, la o treime distanta intre degete si calcai. Maseaza-ti pavilionul urechilor pana adormi.H7 Insomnia Control

Poti sa folosesti presopunctura cu ajutorul plasturilor H7 Insomnia Control (47 lei, in farmacii). Acestia sunt mici dispozitive de presiune, din cauciuc, care se aplica seara, pe un anume punct de la incheietura mainii, cu 30 minute inainte de culcare, si se tin pana dimineata. La inceput 10 zile neintrerupt, apoi o data la doua zile, pana cand vei observa ca adormi mai usor si dormi mult mai bine…

 

Mihaela Doina Radulescu; foto: © shutterstock; PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
Libertatea
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Huff
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sport si sanatate