Adina Buzatu: “Femeile acceptă cu greu sinceritatea, au idei preconcepute și de multe ori nu sunt deschise la schimbare”

Dincolo de vorbe și întrebări, de discuții, invidii și uimiri, Adina Buzatu are o poveste de viață impresionantă care cuprinde momente grele și reveniri spectaculoase. A trecut prin drame care i-au marcat existența și – mamă singură la 24 de ani, cu o fetiță de doar 3 ani – avut curajul de a nu da un pas înapoi. Pentru ea fericirea are două nume: dragoste și dăruire. De profesionalism, de performanță, de frumusețe, de stil…

7R409225e2SeparatorVEZI FOTOPOZA 1 / 3

Imaginea Adinei este un pic neaşteptată în decorul masculin al magazinelor sale TRENDS, dedicate vestimentației bărbaților: delicată și sensibilă, ai zice aproape prea tânără pentru faima care o înconjoară, subţire, discretă, surâzătoare, cu privire fermă şi cercetătoare. Adina, descoperi cunoscând-o și apreciindu-i gândurile, și-a așezat temeinic tot sufletul în muncă, în împlinirea tuturor părților vieţii sale și în iubire, iar realizările ei sunt ale unei firi sensibile, voluntare, cu aplecare către lucrurile duse cu eleganță până la capăt. Iubește enorm libertatea creației, iar personalitatea ei rămâne nesofisticată și menită uimirii.

Cum a început povestea Adinei Buzatu în domeniul modei? Ce te-a determinat să te apuci de styling masculin?
Povestea mea ca om de modă și consilier de stil masculin este o consecință naturală a talentului și aprecierilor celor din jurul meu. La început, am îmbrăcat femei. Acestea își doreau, pur și simplu, să se îmbrace ca mine, să le dau sugestii pentru ținutele lor. Printre cele mai cunoscute femei pe care le-am ajutat să-și construiască stilul, la acel moment, se numără Angela Similea, care avea încredere oarbă în mine. Îmbrăcată în ținutele pe care le construiam împreună, era întotdeauna apreciată pentru stil. În general, însă, femeile acceptă cu greu sinceritatea, au idei preconcepute și de multe ori nu sunt deschise la schimbare. Acela a fost momentul când am ales să lucrez cu bărbați. Între TRENDS by Adina Buzatu și majoritatea clienților mei există un soi de parteneriat. În schimbul încrederii pe care aceștia mi-o acordă, eu le ofer un look proaspăt, o imagine nouă și chiar o mentalitate nouă.

De când există la tine pasiunea pentru haine/modă/fashion? Sau… (clasic) ce visai să fii când erai mică?
Răspunsul clișeistic, apropo de un vis din copilărie, nu se aplică în cazul meu. Pasiunea mea pentru modă s-a dezvoltat călătorind. Când am descoperit și am pătruns în zona modei din Franța, Italia și alte țări unde se scriu tendințele, am simțit că pot să evoluez în acest domeniu și, pas cu pas, am ajuns să deschid un business de profil.

Ce îți place și ce îți displace în a fi un stilist specializat în vestimentația masculină?
Îmi ador profesia, iar fiecare moment petrecut în magazin, alături de clienți este o bucurie. Satisfacția supremă este bucuria clienților mei când își regăsesc stilul, când reușesc să se pună în evidență și acest lucru îi ajută să obțină rezultate excelente pe plan personal și profesional. Mă trezesc dimineața, iar când deschid orice rețea de socializare, găsesc zeci de mesaje de mulțumire și apreciere de la clienți. Sunt norocoasă că pot să îmbin munca și pasiunea, în fiecare zi.

Care sunt elementele care te diferențiază de ceilalți „fashion-directori' români? Care sunt atuurile tale?
Am fost pionier în moda masculină pentru că am readus în România obiecte vestimentare precum smochingul (la momentul respectiv se purtau redingote lucioase cu lavaliere kitsch), batista de buzunar (clienții se mirau că, fiind din mătase naturală, era prea moale și nu își puteau șterge nasul cu ea), eșarfa ascot, bretelele (reprezint în exclusivitate pentru România celebrul brand al bărbaților iconici din întreaga lume, Albert Thurston), cămășile cu ac.
Am făcut totul cu suflet și imaginație. Nu am luat în calcul, nicio secundă, latura comercială. Și astăzi fac la fel, iar această sinceritate și valorile după care m-am ghidat încă de la început fac diferența.

Care au fost pașii pe care i-ai făcut cu TRENDS by Adina Buzatu până ai ajuns aici?
Am aproape 20 de ani de muncă în spate, în care am creat multe parteneriate de succes cu cele 32 de branduri pe care le reprezentăm, în exclusivitate, pentru România. Acestea au culminat cu lansarea brandului propriu omonim, chintesență a experienței dobândite. Astfel, sub același acoperiș se găsesc branduri internaţio-nale cu personalitate puternică, ale căror colecții îmbină eleganța tradițională cu ultimele tendințe ale modei, alături de labelul propriu cu produse de o calitate excepțională, dar la un preț mult mai mic decât v-ați aștepta.

Ce înseamnă să fii femeie de afaceri în România? Ai simțit că trebuie multă muncă în plus doar pentru că ești femeie?
Nu am simțit niciodată această presiune. Eu, oricum, sunt considerată unul dintre cei mai muncitori oameni. Am răzbit întotdeauna prin muncă, ambiție, seriozitate și sinceritate.

Ce crezi că definește un bărbat în secolul nostru? Și ce înseamnă, în opinia ta, un bărbat bine îmbrăcat?
Vorbim de o perioadă în care antrepre-noriatul este o modă, iar bărbații din zilele noastre mizează foarte mult pe imagine ca element esențial pentru succes. Aceștia sunt asumați în business, activi, multifuncționali, deschiși la nou și la a acumula cunoștințe din cât mai multe domenii, care îi ajută să se dezvolte. De aceea au nevoie de haine de calitate, funcționale, pe care să le combine cu stil, în ținute. Arta stilului face parte acum din bagajul de cunoștințe de bază. Cei care vor să învețe sau să aprofundeze acest domeniu pentru propria imagine, pot accesa online Master Class-ul Adina Buzatu – Ghid complet de stil masculin, 7 ore de masterclass, la care, odată înscriși, vor avea acces, pe viață, la 47 de lecții video cu sfaturi utile, exemplificări și analize reale pe stil masculin.

Care crezi că sunt cele trei piese vestimentare care nu trebuie să lipsească din garderoba unui bărbat bine îmbrăcat?
Cămașa albă, blazerul bleumarin din stofă de calitate și o pereche de pantaloni versatili.

Care ar fi cheia reușitei pentru un brand personal puternic?
Consistența, încăpățânarea, viziunea. Restul ține de percepția celor din jur.

Ce nu trebuie să uite bărbații când vine vorba de modă?
Eleganța nu moare niciodată. La fel și pedanteria. Puțină atenție în construcția unei ținute, în funcție de aspectul fizic, personalitate și context, te pot propulsa printre cei mai buni sau, din contră, te pot pune la pământ. Nimănui nu îi plac oamenii neglijenți, nici chiar lor înșiși. Nu trebuie să vă lăsați cuprinși de teama de a încerca.

Care este definiția stilului, în opinia ta?
Stilul este echilibrul vestimentar creat pe baza aplicării unor reguli emise de profesioniști ai modei și propria imaginație, pentru un vizual armonios. Partea bună este că stilul se poate educa și fiecare om poate evolua până la o imagine de succes.

Cum se îmbracă românii? Se poate face o comparație cu ceilalți bărbați europeni?
Dacă mă gândesc la perioada mea de început, de acum 20 de ani, este clar că românii se îmbracă mult mai bine acum. Însă, încă există tendința de a încerca prea mult și dorința de a epata. Logomania este o altă greșeală enormă pe care unii români o fac. Lipsește, de asemenea, atitudinea naturală, neforțată.

Ești o mamă de succes. Cum este viața ta din perspectiva asta? Reușești să împaci familia și viața profesională? Cât timp mai ai pentru tine?
Fiind mamă tânără, Sara a crescut odată cu mine. Ea muncește de la opt ani și a fost în permanență parte integrantă din procesul decizional. În orice moment, ea a putut înlocui orice persoană din echipă, indiferent că era consilier de imagine, vânzător, casier sau manager. Muncind împreună, am călătorit în permanență pentru comenzile colecțiilor din magazin, am vizitat parteneri externi și asta ne-a oferit enorm de mult timp împreună. Am învățat să îmi păstrez timp pentru mine și pentru ea în fiecare zi. Eu consider că nu există lipsă de timp, ci doar proastă organizare a acestuia.

Ce vedete autohtone ai îmbrăcat? Cum ai ajuns să lucrezi cu ele și cum ați colaborat?
Mai ușor este să compunem o listă a oamenilor cu care nu am lucrat, ar fi mult mai scurtă. Voi spune doar câteva nume care îmi vin acum în minte: Gheorghe Zamfir, Mircea Albulescu, Marius Moga, Dan Negru, Ovidiu Lipan Țăndărică, Zsolt Kerestely, Selly, dar și Andreea Marin, Antonia, Nico – în ținute, bineînțeles, tot masculine. Întotdeauna mă caută ei, din dorința de a arăta impecabil la evenimente, concerte, emisiuni… Și ne iese de fiecare dată.

Tu cum te îmbraci, ce stil preferi? Ești o fashionistă sau o pragmatică a funcționalității? Cum arată garderoba ta?
Stilul meu este o combinație a celor două, la fel cum oscilez și între masculin și feminin. Peste trei sferturi din garderoba mea conține cămăși, sacouri sau costume din magazinul TRENDS by Adina Buzatu. Ador calitatea și mi-ar fi greu să găsesc același nivel în altă parte. Sunt adepta pieselor clasice, care dăinuie în timp. Am rochii sau pantofi de 25 de ani care și astăzi sunt impecabile ca în prima zi. Îmi place să fac un mix eclectic între vechi și nou, masculin și feminin, casual și elegant.

A schimbat ceva în simțirea ta estetică faptul că ai devenit mamă? Te-a inspirat, te-a înfrânat, te-a îndepărtat sau te-a apropiat de creație?
Această evoluție a mea către statutul de mamă nu doar m-a apropiat de creație, ci mă inspiră în fiecare zi. Iubirea supremă hrănește, dezvoltă și potențează.

Arăți neschimbată, de parcă timpul trece peste noi, dar nu și peste tenul tău. Care este secretul imaginii tale impecabile?
Întotdeauna am acordat atenție tenului și pielii în general. Rutina zilnică, riguroasă, cu produse medicale de calitate, precum Mesoestetic și WIQO, care nu îmi lipsesc niciodată, mă ajută să mă mențin astfel.

Ca să îmbătrânim frumos, femeile trebuie să investească în produse de calitate, scumpe și exclusiviste, sau în produse, în general?
Important este să alegem produse medicale, potrivite tenului și particu­larităților noastre. Produsele buvabile, precum Colagenul de la Gold Colagen, sunt un adjuvant extraordinar pentru menținerea elasticității pielii. Regularitatea este, de asemenea, importantă. Trebuie să le folosim zilnic, dimineața și seara, fără excepție. Eu, oricât de obosită aș fi, nu mă culc niciodată fără să mă demachiez înainte. Și nu mă refer doar la îndepărtarea produselor de machiaj, ci și la curățarea tenului după o zi în care am fost expusă la praf, poluare și alți agenți agresivi din mediu. Același lucru îl fac și dimineața, când mă trezesc. Abia la 30 de ani am conștientizat importanța demachiatului de dimineață. O altă regulă strictă este folosirea protecției solare de calitate în orice zi și în orice anotimp. Eu folosesc Control Melan 130 de la Mesoestetic și o pudră cu SPF 50 de la PRX, pe care o țin în permanență cu mine pentru a o aplica o dată la 2 ore.

Care este rutina ta zilnică de îngrijire, atât pentru față, gât și decolteu, cât și pentru îngrijirea corporală?
Este simplu și complicat în același timp. Din îngrijirea mea zilnică nu lipsesc produsele de curățare (demachiant), serumurile pentru față și ochi, cremele de sezon și măștile faciale speciale. Nu uit niciodată de protecția solară. Zilnic folosesc produsele de curățare de la Mesoestetic, Brightening Foam și Loțiune Micelară, produsele antiaging din gamele Colagen și Celule Stem și, bineînțeles, produsele complementare tratamentului PRX (Fluid, Cremă, ICP). Seara, după duș, îmi răsfăț corpul cu crema de corp preferată de la PRX WIQO.

Deci protecția solară este importantă…
Chiar dacă iubesc soarele, conștientizez necesitatea utilizării unor creme și loțiuni cu grad ridicat de protecție. Protecția solară nu lipsește din rutina mea de îngrijire. Port în geantă, mereu, un produs ușor de folosit. În funcție de anotimp și perioada din zi folosesc, alternativ, cel mai eficient produs – Pigment Control Melan 130 de la Mesoestetic, și pudra ICP cu SPF 50 de la PRX.

PRX – este cu adevărat un tra­ta­ment miraculos? Care este părerea ta?
Îl ador! Este excepțională schimbarea încă după primul tratament, dar o serie de șase ședințe face minuni. Eu îl repet an de an, cu rezultate optime de fiecare dată, atât pe față, gât și decolteu, cât și pe mâini. Efectele sunt de hidratare și întinerire vizibilă.

Știm că ești fan proceduri estetice. Care este procedura pe care o folosești cel mai des?
Ținând cont de faptul că am o viață extrem de activă, conștientizez că pielea mea are nevoie de un aport de substanțe. Periodic fac un tratament de mezoterapie cu un cocktail miraculos pentru biorevitalizare
și regenerare celulară, pe zona feței, a gâtului și a decolteului. Doctorița Ioana Dragoicea este cea care hotărăște, în funcție de anotimp, ce substanțe folosește. Eu iubesc cel mai mult acidul hyaluronic și cocktailul cu vitamine, minerale și aminoacizi NCTC 109 de la Mesoestetic.

Ce alte proceduri și terapii preferi?
Este foarte important pentru mine, cel puțin o dată pe an, să fac o cură de Colagen buvabil de la Gold Colagen. În același timp, o dată pe an, merg la clinică și fac ședințe de ULTRACELL (HIFU) pentru tonifiere facială și corporală.

Un mesaj pentru cititoarele Avantaje…
Iubiți-vă ca să vă iubească și ceilalți. Aveți grijă de voi, respectați-vă și nu precupețiți niciun efort să investiți în voi.

Foto: Vali Bărbulescu pentru revista Avantaje

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Interviurile Avantaje