Adevărat și fals… despre iaurt

adevarat-sau-fals-despre-iaurt

Cu fructe sau fără fructe, dietetic sau nu, iaurtul rămâne unul dintre alimentele benefice pentru sănătatea noastră. Dar despre el, falșii nutriționiști au spus lucruri care nu sunt conforme cu realitatea. Iată ce este adevărat și fals… despre iaurt.

Conține bacterii

Adevărat. Iaurtul rezultă din fermentația laptelui, proces realizat cu ajutorul unor bacterii lactice. Dar nu te teme! Bacteriile conținute de iaurt nu sunt periculoase pentru organism. Dimpotrivă! Iaurturile ce conțin astfel de fermenți vii sunt mai sănătoase, reduc riscul apariției unor boli, echilibrează digestia, întăresc sistemul imunitar, curăță organismul de substanțe toxice, reduc colesterolul. Cum poți afla dacă iaurtul tău preferat conține sau nu fermenți vii? Nimic mai simplu! Citește amabalajul!

Favorizează digestia

Adevărat. Fermenții lactici din iaurt accelerează și îmbunătățesc tranzitul intestinal și, în același timp, ajută celulele tubului digestiv să se refacă mai repede. Ești o persoană foarte activă sau practici vreun sport? Atunci probabil că ai un intestin mai sensibil, care trebuie protejat. Iar iaurtul o poate face cu brio. Consumă-l ori de câte ori ai poftă. Și mai ales după un tratament cu antibiotice. Ajută la refacerea florei intestinale.

Persoanele care nu tolerează lactoza nu trebuie să îl consume

Fals. Se estimează că 75% dintre adulți au probleme cu digestia lactozei (zahărul din lapte), deoarece le lipsește o enzimă importantă: lactaza. Ei bine, iaurtul este mult mai bine tolerat căci conține el însuși lactază.

Conține multe calorii și îngrașă

Fals. Nu este bogat în grăsimi, așa cum se crede. În realitate, este cel mai „slab” dintre derivatele de lapte. Iaurtul obișnuit conține doar 49 de calorii la 100 de grame, cel degresat 38 calorii, în timp ce iaurtul produs din lapte integral, considerat cel mai bogat caloric, are abia 64 calorii la 100 de grame. Așadar, poți mânca iaurt chiar dacă urmezi un regim de slăbire sau o dietă săracă în calorii. Alege iaurt simplu sau degresat și evită-le pe cele cu fructe, care au mai multe calorii.

Iaurtul natural nu conține deloc vitamine

Fals. De fapt, iaurtul este mai bogat în vitamine decât laptele. El conține vitaminele din grupa B-urilor, indispensabile bunei funcționări a sistemului nervos și refacerii țesuturilor îmbătrânite sau afectate de boală. Mai conține și vitamina PP, care ajută la creștere, vitamina A, cea care conferă pielii strălucire și suplețe, precum și numeroase minerale (calciu, potasiu, sodiu, zinc etc.).

Prelungește viața

Adevărat și fals. Legenda spune că Abraham i-a cerut lui Dumnezeu rețeta de preparare a iaurtului, alimentul minune care l-a ajutat pe acesta să trăiască foarte mult. Cercetări recente au descoperit că există o legătură între longevitatea anumitor popoare din țările estice și consumul regulat de iaurt. Nu îți închipui însă că poți încetini procesul îmbătrânirii doar cu iaurt, deoarece pe lângă asta mai ai nevoie și de o alimentație echilibrată.

foto: Shutterstock

Citește și:

Mărul cu coajă, un pericol pentru sănătate?

Sănătate și frumusețe cu… păpădie

De ce sunt periculoși cartofii înverziți și încolțiți?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate