6 alimente care îți vor da la fel de multă energie ca o ceașcă de cafea

alimente care iti dau energie

O ceașcă de cafea este elementul fără de care multe persoane nu își pot începe activitatea zilnică, însă există și câteva alimente cu care ea poate fi înlocuită.

Cafeaua este una dintre cele mai populare alegeri atunci când vine vorba despre creșterea nivelului de energie, multor persoane fiindu-le aproape imposibil să își desfășoare activitatea fără această băutură. Cu toate acestea, nutriționiștii spun că prin consumul a 6 alimente putem să ne simțim mai fresh ca niciodată, fără să fie nevoie să apelăm la cafea sau la ceaiurile care conțin cafeină, potrivit dailymail.co.uk.

1. Merele

Merele sunt o sursă importantă de quercetină, un antioxidant care are un rol foarte important în apărarea celulelor creierului. Medicii sunt de părere că un consum ridicat de alimente bogate în quercetină ajută organismul să reziste în fața stresului și duc la o mai bună rezistență atunci când vine vorba despre exercițiile fizice.  Alte alimente care conțin quercetină și care pot fi introduse în alimentație sunt roșiile, spanacul, varza kale sau piperul.

2. Ouăle

Ouăle se numără printre cele mai nutritive alimente și este sunt foarte bogate în proteine, vitamina B, aceasta din urmă fiind responsabilă de transformarea mâncărurilor în energie.  Mai mult, ouăle sunt bogate în colină, un micronutrient care ajută la menținerea unui nivel ridicat de energie.

3. Nucile

Magneziul este vital pentru o bună funcționare a organismului și asta pentru că el este prezent în fiecare celulă a acestuia.  Dacă mergi la sală, ai nevoie de 20% mai mult magneziu, decât atunci când te odihnești.  Nucile caju și migdalele sunt bogate în magneziu, dar reprezintă și o sursă importantă de grăsimi și proteine sănătoase, aceasta având capacitatea a a-i oferi organismului senzația de sățietate.

4. Ciocolata neagră

Dacă vrei să mânânci ciocolată pentru a obține mai multă energie, trebuie să alegi acele sortimente care au un procent ridicat de cacao. Acest tip de ciocolată conține și cafeină, aceasta energizând mult mai rapid organismul uman.

5. Apa

Consumul de apă este foarte important pentru un stil de viață sănătos, dar ajută și în obținerea unui nivel ridicat de energie. Este posibil ca în momentul în care ne simțim obosiți, organismul nostru să fie deshidratat, motiv pentru care trebuie să ne asigurăm că bem suficientă apă în timpul zilei.

6.  Spanacul și carnea roșie

Fierul ajută la răspândirea oxigenului în interiorul organismului, ajutând organele să funcționeze în parametrii normali. Astfel, dacă nu există un procent suficient de fier în corp, celule nu sunt oxigenate suficient. Spanacul este recunoscut ca fiind o sursă importantă de fier și ar trebui inclus în alimentație cât mai des. Carnea roșie ajută la absorbția fierului în organism.

Aceste alimente sunt foarte importante dacă ne dorim să avem energie pentru întreaga zi. Pentru a nu ne simți obosiți în timpul zilei este bine să nu sărim peste mesele principale. Mâncând regulat, organismul păstrează constant nivelul de zahăr din organism și ajută la obținerea unui nivel ridicat de energie.

Bianca Hriscu

Foto: 123rf.com

Citește și:

Plante care te lasă fără energie. Evită să le ai în cameră

Ce e de făcut când te simți mereu obosită. 4 lucruri care îți dau instantaneu energie

Și tu ai nevoie de mai multă energie?

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate