Stresul, cauza principală a bolilor de inimă

Stresul este o parte normală a vieții. Stresul poate proveni din cauze fizice, cum ar fi să nu dormi suficient sau să ai o boală. O altă cauză a stresului poate fi emoțională, cum ar fi îngrijorarea cu privire la lipsa de bani sau moartea unei persoane dragi.

Stresul poate proveni și din cauze mai puțin dramatice, cum ar fi obligațiile și presiunile de zi cu zi, care te fac să simți că nu deții controlul.

Răspunsul corpului tău la stres ar trebui să te protejeze. Dar, dacă este constant, vă poate face rău. Hormonul cortizol este eliberat ca răspuns la stres. Studiile sugerează că nivelurile ridicate de cortizol cauzate de stresul pe termen lung pot crește colesterolul din sânge, trigliceridele, glicemia și tensiunea arterială. Aceștia sunt factori de risc obișnuiți pentru bolile de inimă.

Chiar și stresul minor poate declanșa probleme cardiace, cum ar fi fluxul sanguin slab către mușchiul inimii. Aceasta este o afecțiune în care inima nu primește suficient sânge sau oxigen. Și stresul pe termen lung poate poate duce la formarea de cheaguri de sânge. Acest lucru face sângele mai lipicios și crește riscul de accident vascular cerebral.

Alte simptome ale stresului sunt:

  • Dureri
  • Scăderea energiei și a somnului
  • Sentimente de anxietate, furie și depresie
  • Nerăbdare
  • Uitare

Sugestii de a evita sau a combate stresul

Oamenii răspund diferit la situațiile stresante. Unii reacționează puternic la o situație. Alții sunt relaxați și indiferenți. Din fericire, poți reduce efectul stresului asupra corpului tău. În primul rând, identificați situațiile care provoacă stres. Deși este dificil, încercați să vă controlați reacțiile mentale și fizice la aceste situații stresante. Încercați următoarele sugestii pentru a vă ajuta să gestionați stresul și să vă mențineți inima sănătoasă.

Multă mișcare. Exercitiile fizice pot ajuta la contracararea efectelor nocive ale stresului. pot ajuta la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare prin controlul greutății, îmbunătățirea colesterolului și scăderea tensiunii arteriale. Persoanele care fac mișcare au un răspuns fizic redus la stres. Tensiunea arterială și ritmul cardiac nu cresc atât de mult ca la persoanele stresate care nu fac exerciții fizice. Exercițiile fizice regulate pot reduce, de asemenea, riscul de depresie, un alt factor de risc pentru bolile de inimă.

Tratament pentru depresie constantă sau anxietate. Depresia și anxietatea vă pot crește riscul de a muri de boli de inimă, dacă aveți deja.

Cercetările sugerează că anxietatea pe termen lung sau stresul emoțional pot crește riscul de moarte subită cardiacă. Pentru a reduce nivelul de anxietate, încercați activități care reduc stresul, cum ar fi yoga, meditația sau alte metode. Alcoolul, tutunul și cofeina pot crește sentimentele de anxietate și vă pot crește stresul și tensiunea arterială. Reducerea sau renunțarea la aceste substanțe vă poate ajuta să vă reduceți anxietatea și stresul.

Reduceți stresul la locul de muncă. Studiile arată că a avea un loc de muncă solicitant, care vă oferă puține oportunități de a lua decizii sau oferă o recompensă mică, vă poate crește riscul de boli de inimă. Încercați să vă alocați în fiecare zi timp după programul de muncă. Faceți ceva relaxant și care vă place. Poate fi citirea, mersul pe jos sau respirația profundă. De asemenea, puteți apela la un specialist care vă poate recomanda strategii care să vă ajute să vă reduceți stresul legat de muncă.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate