Sfaturi utile pentru un stil de viață echilibrat

Într-o lume tehnologizată, în care informația aproape circulă cu viteza luminii, echilibrul și starea interioară de bine și vitalitate, „mens sana in corpore sano' cum ar spune latinul, devin pentru unii tot mai greu de atins. De cele mai multe ori, stresul, agitația și grija locului de muncă aduc cu ele diverse tulburări de sănătate fizică și emoțională, care provoacă stări neplăcute și uneori greu de controlat. Pentru a evita aceste situații este foarte important să ai grijă de corpul și de psihicul tău, fiind întotdeauna consecvent în respectarea unui program organizat al stilului de viață.

Iată câteva sfaturi pentru un stil de viață echilibrat:

Alimentație sănătoasă

Experții în nutriție de la Harvard School of Public Health spun că pentru a ne schimba în bine obiceiu­rile alimentare, trebuie să începem cu pași mici, cum ar fi includerea în dieta zilnică a mai multor legume, zarzavaturi și fructe, alegerea unor surse diversificate de proteine (pește, pui de țară, legu­me boabe, nuci, semințe) și de ulei natural (măsline, floarea-soarelui, in, cânepă, rapiță), precum și reducerea cantității de mâncare ambalată sau procesată pe care să o înlocuim cu produse bio. În acest sens, specialiștii recomandă să nu ne mai gândim la dietă în relație cu caloriile, ci cu varietatea, culoarea și prospețimea ingredientelor. 

Un alt obicei care ar trebui deprins este mâncatul conștient' care face referire la felul în care mâncăm și nu neapărat la ce mâncăm. De multe ori, mâncatul în fața televizorului sau în timpul lucrului împie­dică creierul să comunice ra­pid când este atins nivelul de sațietate. Mâncatul conștient, spune Dr. Susan Alberts, „te ajută să mănânci mai încet, să savurezi și să nu mai mănânci pe pilot automat'. 

De asemenea, felul în care pregătim alimentele este important – nu prăji­te, ci gătite prin fierbere sau coacere!

Respectarea orelor de somn și relaxare

Una dintre cele mai eficiente modalități de a alunga stresul și de a ne găsi echilibrul este somnul. Un somn odihnitor reîncarcă bateriile, ne face mai productivi, ne ajută să ne concentrăm mai bine și este esențial pentru sănătate și bună dispoziție. Păstrarea unui echilibru între somn, muncă și relaxare este indiscutabil foarte important. Repausul și timpul pentru sine ajută la o mai bună gestionare și mobilizare la ceea ce contează cu adevărat pentru fiecare. În acest sens, se pare că oricine își dorește să se trezească a doua zi zen trebuie să meargă la culcare în jurul orei 21:40 pentru a avea timp pentru tehnicile de relaxare specifice. Depășirea sau neîncadrarea în acest timp alocat odihnei înseamnă un surplus de stres și de oboseală, care pot conduce la creșteri bruște în greutate și dezechilibre psihologice și fiziologice greu de gestionat dacă nu sunt prevenite la momentul potrivit.

Condiție fizică

Într-un chestionar realizat de compania de research iSense Solutions în 2018, 40% dintre români au declarat că și-au îmbunătățit stilul de viață în ultimul an, făcând mai multă mișcare, iar 43% dintre aceștia au fost mai atenți la alimentație. Corpul uman are nevoie deci să se miște în voie. Lipsa de mișcare afectează mușchii, articulațiile, influențează metabolismul și astfel între­gul organism se degradează treptat, devenind tot mai slăbit și rigid. Sedentarismul crește riscul de apariție a unor boli cardiovasculare sau de accident vascular cerebral și chiar a unor forme de cancer, afectează somnul, agerimea minții, capacita­tea de a judeca. În schimb, activita­tea fizică menține sănătatea oaselor, mușchilor și articulațiilor, păstrează sănătatea inimii, crește flexibilita­tea și libertatea de mișcare, reduce riscul hipertensiunii arteriale și a diabetului, îmbunătățește memoria și funcțiile cognitive, reduce nivelul de stres, simptomele de depresie și anxietate, crește încrederea și stima de sine, generând o stare generală de bine.

A face mișcare constant ar trebui să devină parte din rutina fiecăruia – fie că vorbim despre o plimbare zilnică de 20-30 de minute sau de practicarea, de cel puțin 2-3 ori pe săptămână, a unor exerciții de rezistență, forță, flexibilitate, echili­bru, stretching.

Tu cum ai grijă de sănătatea corpului tău?

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Elefant.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate