SERIA Mărturii după educația alternativă. Episodul 1

educatie-alternativa

Dacă până acum câţiva ani elevii români nu puteau accede decât la forma de învăţământ de stat, acum ei pot opta şi pentru educaţia alternativă. Iată mai jos o serie de testimoniale despre educaţia alternativă.

miruna-olteanu

Articol de Miruna Olteanu

Despre educaţia alternativă

Denisa Liliana Moşincat , 23 de ani, Promoţia Step by Step 1998-2002 a Liceului Teologic Greco-Catolic din Oradea

”Cât de mult a contat că în clasele step by step vedeai fața și nu spatele colegilor”

  • Viaţa mea ar fi putut arăta cu totul altfel azi, dacă mama mea nu m-ar fi înscris la Liceul Teologic Greco-Catolic din Oradea, în prima clasă cu program Step by Step. Am fost penultima pe listă, îmi amintesc şi acum. Nu ştiam exact ce înseamnă asta dar am decis să avem încredere, eu şi părinţii mei în acest sistem cu totul şi cu totul nou la vremea aceea. Eu am avut şansa şi binecuvântarea de a fi în prima generaţie de copii din sistemul Step by Step. Eram o singură clasă, eram practic experimentul primei încercări.
  • Îmi amintesc şi astăzi prima zi de şcoală. Sala care urma să îmi fie sala de clasă următorii 4 ani era cu totul atipică. Lipseau băncile, imaginea pe care eu eram pregătită să o văd era imaginea băncilor şi a scaunelor aliniate una în faţa celeilalte. Acestea erau frumos înşiruite până în capătul sălii, pe rânduri.
  • În schimb, am dat de un semicerc de scaune, aşa încât eu şi colegii mei am putut să ne privim între noi, ne-am văzut feţele şi nu spatele. Impactul a fost cel dorit! Din prima clipă am ştiut că acest colectiv în care intrasem este ceea ce aveam nevoie, cel mai bun loc în care puteam să fiu.
  • Parcursul celor 4 ani de şcoală primară a fost decisiv în formarea mea ca tânăr, ca om. Îi acord aceeaşi importanţă ca şi celor „7 ani de acasă” primiţi de la părinţi.
  • Şcoala primară ar trebui să însemne, mai întâi, o continuare firească şi naturală a educaţiei primite de la părinţi în primii 7 ani de viaţă ai fiecărui copil.
  • În această perioadă, sufletul fraged şi nou are nevoie în primul rând de cele 3 virtuţi esenţiale: credinţa, speranţa şi iubirea. Cu aceste 3 seminţe plantate adânc în sufletul meu, am pornit eu pe drumul vieţii. Şi pot să spun că am avut un drum frumos, plin de realizări şi succese, nu doar materiale, ci şi spirituale.

Citeşte şi Ce are școala altora și n-are școala noastră

Învăţarea prin joc

”Am aflat că pot învața descoperind”

  • În Step by Step am învăţat cele mai importante lucruri din viaţa mea. În primul rând am aflat cum se învaţă. Una dintre caracteristicile cele mai importante care descriu sistemul Step by Step este învăţarea prin descoperire.
  • Cum învăţăm? Descoperind! Întâlnirile de dimineaţă, când stăteam toţi în semicerc, erau foarte productive. Informaţia nouă era prezentată sub forma unui joc, un joc logic, ai cărui paşi realizau un întreg, informaţia în sine. Descoperirea noului prin forţe proprii, prin implicarea liberă a tuturor colegilor avea un efect fantastic asupra mea!
  • Mă simţeam mândră că am descoprit totul prin eforturi proprii, mă simţeam stimulată, mintea mea era provocată să caute în toate colţurile ei resursele care aduceau soluţia. Asta m-a făcut să folosesc aceeaşi metodă pe tot parcursul vietii.
  • Nu am luat niciodată de bună o informaţie, am învăţat tocmai opusul zicalei „crede şi nu cerceta!”. Am preferat să caut şi să caut, să cercetez şi să descopăr singură, nu una, ci mai multe soluţii la orice problemă, atât în şcoală cât şi la facultate şi mai departe, în viaţa personală.

Citeşte şi Ajută-ţi copilul să fie ingenios! Trei metode alternative de educaţie!

Sursa foto: shutterstock.com

Va urma

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie